Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Favoritfilm
Collapse
X
-
What the ?Ursprungligen postat av Szaaz Visa inläggVad är skola förnåt? O.o
Har vart ledig i 2 år
18 år är du? varit ledig i två år? hoppat av enda jag kan komma på
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Cobben Visa inläggWhat the ?
18 år är du? varit ledig i två år? hoppat av enda jag kan komma på
Jag gick hotell o restaurang, men det var inte min grej, hoppade av för att gå Sävenfors sporfiske. Men det blev inte så, hade vart svårt med ekonomin och med flickvännen (28 mil har jag dit). Så jag har slappat i 2år, börjar bli jävligt långtråkigt nu men :p Har jobbat lite här o där samt inte långt kvar till körkortet nu, sen börjar jag jobba på ett fruktlager på heltid. =)
Kommentera
-
Kan hålla med dig i viss mån. Min äldste son reagerade precis som du , framförallt efter första filmen. Jag tittade inte riktigt med samma ögon, jag hade bestämt mig redan innan premiären av del 1 att skilja på film och bok. En film kan aldrig mäta sig med de biler texten i boken målat upp i själ och sinnen. Därför blev inte filmnerna någon besvikelse för mig.Ursprungligen postat av Bonaparte Visa inläggSjälvklart, som jag sa så klandrar jag ingen.
Jag är själv en tolkienfan och har läst de flesta böcker (inkl de utöver LOTR berättelsen) och blev oerhört besviken på filmerna. Jag är rädd att de flesta som ser den filmen tycker det är coolt med alver som åker snowboard på en sköld ner för en trappa och skjuter orcer. Det gör mig ledsen.
Tyvärr så ser vi inte alla film av samma anledningar.
Jag gillade verkligen att se hur de filmteknikst löste de problem som måste uppstå i en produktion av det här slaget. Storleksskillnaden på rollfigur o aktörer t ex. Sedan kan det ju för oss inbitna synas en smula mallplacerat att skejta på sköldar eller snabelåkningar. Legolas spektakulära upphopp på hästen i del 1 tycker jag däremot var i sann alvisk anda.
Tyvärr kan man krasst bara konstatera att det behövs spektakulära inslag i filmer för att tillfredställa finasiärer och locka publik.
Har läst allt som finns översatt av tolkein även barnböckerna.
Instämmer delvis även här. Julius Ceasar använde ett bra uttryck som man kan använda som bekräftelse på det du säger.Ursprungligen postat av Bonaparte Visa inläggDagens publik tittar på Persona tex och tänker; "gud vilken konstig, tråkig och svart/vit film. jag fattar inget" och stämplar den som dålig. De går sedan och ser Gladiator, och för att den levererar underhållning för alla åldrar kan folk ta åt sig den på ett annat sätt vilket ger den sortens film mer creds. Dvs, den stora massan gillar enkla, lätta, förutsägbara och "coola" filmer. Helst ska de innehålla snabba bilar, många avhuggna huvuden och halvnakna tjejer.
Tarkovsky, Bergman, Sjöström, Bresson, Antonioni vrider sig säkert i graven.
"Vad gör att folket håller sig lugnt och accepterar en envåldshärskare?
Bröd och skådespel!"
Där tycker jag att man kan likna de spektakulärar filmproduktionerna stöpta i den stereotypa hollywoodmallen vid de gladiator spel som ordnades för att folket skulle få tidsfördriv.
Jag ser gärna en "smalare" film till förmån för en aktionmovie med biljakter och ändlösa explosioner.
Tycker att Ondskan var riktigt bra om man jämför med Hamilton produktionerna till exempel.
Jaja. Film väcker känslor "så e de ba"!
Ha det gott
Uttern_
Den gamle och navet
(han som e ute å cyklar)
Kommentera
-
Komedi:Life of Brian
SciFi:Mad Max 2
Skräck:Land of the Dead
Krig:Platoon
Action:Highlander
Tecknat:Simpson
TV-serie DeadwoodSenast ändrad av Alessandro; 2008-01-19, 22:40.How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke
Kommentera
-
Favoritfilm
Jag har nyss plöjt igenom alla svaren och ingen har samma favoritfilm som mej.
Någon kom nära och skrev gamla filmer med Nicolas Cage.
Jag har "Face off" som favorit pga att när jag såg första delen av filmen så verkade den vara så förutsägbar men ack vad jag bedrog mej.
Den svängde totalt när Castor Troy vaknade upp igen.
Kunde verkligen känna frustrationen hos Travolta där han satt fängslad.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av BeBest, 2004-08-27, 19:52
|
12 svar
1 408 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg