Favoritfilm - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Favoritfilm

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

lock. stock and two smoking barrels. Helt osannolik story som är så absurd

En klart underskattad film är Svenska Tictac. Där skeendet hoppar i tiden beroende på vilken som är huvudperson i den scen som spelas. Det blir ständiga dejavuupplevelser, som skakar om tittaren.
    Mitt liv som hund, tragikomisk

Sagan om Ringen triologin är ju fantastisk. Men jag är lite nördig när det gäller Tolkein

En kvinnas doft...... mmmm

Fan vad mycket bra film detr finns. Tiden räcker inte till
    Den gamle och navet
    (han som e ute å cyklar)

Kommentera

Boondock Saints är helt klart nummer 1.
      Sluta snacka, ut o fiska..

Kommentera

Gäddfeber såklart!
        En usel fiskedag är bättre än en arbetsdag!!

Kommentera

Andrey Rublev, Det Sjunde Inseglet, 2001: A space odyssey, Zerkalo, Nostalghia, Aguirre: der zorn gottes, Smultronstället, Lawrence of Arabia... finns så mycket fint att vällja mellan.

blir ledsen av att läsa att filmer som LOTR och The Shawshank Redemption är bland folks favoritfilmer... men men. jag klandrar ingen.

bredda era vyer.

Kommentera

Ursprungligen postat av Szaaz Visa inlägg
            Drar upp en gammal tråd!

Roligaste svenska film: Smala Sussie - Lite klipp http://youtube.com/watch?v=tmHeuH6vhro&feature=related

Roligaste film(er):

Harold & Kumar Go to White Castle
            Scary Movie 1

Bästa action: Transporter 1

Bästa thriller: The Sixth Sense

Bästa film TOP5:
            The Shawshank Redemption
            Gladiator
            Braveheart
            The Green Mile
            Day After Tomorrow

Sorgliga filmer: (kolla ihop med bruden tips)
            Ladder 49
            Fluke
            The Notebook

Bästa serier TOP10:
            One Tree Hill
            Friday Night Lights
            South Park
            OC
            Prison Break
            Lost
            Balls Of Steel
            Chuck
            Hidden Palms
            Svensson Svensson

//Linus

Nej men va fan, du hade ju en massa fel Snäll som jag är så rättar jag listan åt dig

Roligaste svenska film: hmmm, svårt haha jo nattbuss 807 bara för att skådespelarna typ mimar och pratar övertydligt och allmännt suger på skådespeleri. Asgarvade när jag såg den.

Roligaste filmer: Harold and Kumar är ganska rolig men inte i toppen. Där har vi en flashfilm som heter "the end of the world". Scary movie är ju bara så tråkig. Usch. Kopps däremot humor på hög nivå. Har säkert sett bättre men svårt att komma på såhär på rak arm.
            Andra bra filmer är ju sagan om ringen 1,2 och 3 . National treasure 1 och 2. Indiana Jones(nya filmen kommer snart ) american pie 1 och 2. de senare har tappat i kvalitè. green street hooligans är ju också skön. Shaving Ryans privates ganska skön Men det var svårt att komma på filmer såhär. Har säkert missat en massa.

En annan favorit är serier och favoriterna är utan inbördes ordning: Prison break, Las Vegas, Desperate Housewives, The unit, Simpsons, Kyle XY, OC, Band of brothers , gameplay, kustbevakarna, ja det var väl dem. Finns så satans mycket bra på marknaden idag
            Google wont search for Chuck Norris, because google knows you don`t find Chuck Norris. He finds you

Kommentera

The simpsons the movie, Green street hooligans, the football factory, the boondock saints, i am a legend, alla svary movie filmerna
              go fishing

Kommentera

Ursprungligen postat av Bonaparte Visa inlägg
                Andrey Rublev, Det Sjunde Inseglet, 2001: A space odyssey, Zerkalo, Nostalghia, Aguirre: der zorn gottes, Smultronstället, Lawrence of Arabia... finns så mycket fint att vällja mellan.

blir ledsen av att läsa att filmer som LOTR och The Shawshank Redemption är bland folks favoritfilmer... men men. jag klandrar ingen.

bredda era vyer.
                Skön blandning som visar på god smak..... Du har med ett par jag förbisåg när jag letade i minnet.

Det var ju inte vår mening att göra dig "ledsen" genom att tycka om LOTR triologin...
                För mig betyder hela konceptet så mycket. Växte upp med läs o skrivsvårigheter. Den första vuxen bok jag kom igenom var sagan om ringen. Läste den om o om igen. Hela den världen fascinerade mig.
                Och tack vare att jag läste ökade min förmåga. Fast det var inte förrän datorn kom in i mitt iv jag lärde mig att skriva bra.
                Så filmerna är sann nostalgi för mig. Inte kan de mäta sig med böckerna, men extended verionerna ÄR bra åtminstone för en Tolkeinnörd.

CU

Uttern_
                Den gamle och navet
                (han som e ute å cyklar)

Kommentera

Ursprungligen postat av Szaaz Visa inlägg
                  Drar upp en gammal tråd!

*VISS TEXT SAKNAS*

Bästa serier TOP10:
                  One Tree Hill
                  Friday Night Lights
                  South Park
                  OC
                  Prison Break
                  Lost
                  Balls Of Steel
                  Chuck
                  Hidden Palms
                  Svensson Svensson

//Linus
                  Hur går det för dig i skolan?
                  Btw, finns mycket bra film man sett. bland favoriterna finner vi snatch, pulp fiction, true romance, fight club mm mm..

Kommentera

Ursprungligen postat av Uttern_ Visa inlägg
                    Skön blandning som visar på god smak..... Du har med ett par jag förbisåg när jag letade i minnet.

Det var ju inte vår mening att göra dig "ledsen" genom att tycka om LOTR triologin...
                    För mig betyder hela konceptet så mycket. Växte upp med läs o skrivsvårigheter. Den första vuxen bok jag kom igenom var sagan om ringen. Läste den om o om igen. Hela den världen fascinerade mig.
                    Och tack vare att jag läste ökade min förmåga. Fast det var inte förrän datorn kom in i mitt iv jag lärde mig att skriva bra.
                    Så filmerna är sann nostalgi för mig. Inte kan de mäta sig med böckerna, men extended verionerna ÄR bra åtminstone för en Tolkeinnörd.

CU

Uttern_
                    Självklart, som jag sa så klandrar jag ingen.
                    Jag är själv en tolkienfan och har läst de flesta böcker (inkl de utöver LOTR berättelsen) och blev oerhört besviken på filmerna. Jag är rädd att de flesta som ser den filmen tycker det är coolt med alver som åker snowboard på en sköld ner för en trappa och skjuter orcer. Det gör mig ledsen.
                    Tyvärr så ser vi inte alla film av samma anledningar.

Dagens publik tittar på Persona tex och tänker; "gud vilken konstig, tråkig och svart/vit film. jag fattar inget" och stämplar den som dålig. De går sedan och ser Gladiator, och för att den levererar underhållning för alla åldrar kan folk ta åt sig den på ett annat sätt vilket ger den sortens film mer creds. Dvs, den stora massan gillar enkla, lätta, förutsägbara och "coola" filmer. Helst ska de innehålla snabba bilar, många avhuggna huvuden och halvnakna tjejer.

Tarkovsky, Bergman, Sjöström, Bresson, Antonioni vrider sig säkert i graven.

Kommentera

Den gode, den onde, den fule
                      Pianisten
                      Gudfadern 1,2,3
                      Nyckeln till frihet
                      Bravehart
                      The life of David gale
                      Gladiator
                      Schindlers list

Bara några av mina favoriter... Finns ju hur många bra filmer som helst!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av BeBest, 2004-08-27, 19:52
                      11 svar
                      1 440 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Mathias 70  
                      Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
                      259 svar
                      88 038 visningar
                      0 gillar