Svenska folket, ta er i kragen och släpp inte in SD i riksdagen! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Svenska folket, ta er i kragen och släpp inte in SD i riksdagen!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Svenska folket, ta er i kragen och släpp inte in SD i riksdagen!

Kanske lite sent ute, men ändå. Jag vet att det finns många som ser invandringen som ett stort problem och jag kan förstå det när det går som det gör stundtals i rosengård och andra platser...

Men jag kan överhuvudtaget inte förstå hur man kan dra alla över en kam? Skulle inte DU själv t.ex vilja få komma in i ett nytt land om det var krig där du bodde?

Tänk också på att det finns medlemar i Sverige demokraterna som har varit aktiva nazister (det kan säkert förekomma i enstaka fall i andra partier med) och tänk då på vad nazisterna gjorde under andra världskriget! Står just du upp för vad som hände då också? Det finns det ju folk som gör, men det är ju så att man blir mörkrädd när man hör om det!

Jag är varken en bra debattör eller väl påläst, jag vill bara att folk ska tänka lite längre än näsan räcker, särskillt idag när det är på riktigt... Snacka massa skit som folk gör hit och dit hela tiden bl.a ute på vishan där jag bott hela mitt liv, det får man väl om man nu inte fattar bättre, men idag borde alla tänka vad dom faktiskt vill 4 år framöver. Alla är vi ju människor och härstammar från samma håll. Man är inge mer värd bara för att man har fått bättre förutsättningar från början, ALLA förtjänar en chans till ett bra liv!
    I´m the son of rage and love the Jesus of suburbia //Billy Joe Armstrong

Green day på Ullevål 4/6-10
    Green day på Wembley stadium 19/6-10

Green days American idiot musical på broadway 27/2-11

you had me at hello

Kan inte annat än hålla med.
    Gjorde det där "valet" på Facebook och kunde inte tro mina ögon när så många hade röstat på SD.
    Visst, det på Facebook är missvisande till tusen men faktum kvarstår ju att de faktiskt klickat på detta nynazistparti.

När man sedan såg åldersstatistiken visade det ju klart och tydligt vilka åldersgrupper som sympatiserade med dessa skojare.
    Upp till 18 så hade de flest röster(tur att ungar inte får rösta), och sedan sjänk det drastiskt ju högre åldrarna blev tack och lov.

Nu får vi hoppas att det blir en rödgrön regering till nästa period.

Kommentera

Jag tror M tar hem det igen, känns så i alla fall, kan ha fel.

Något jag inte gillar är att övriga partier går ut och säger "Rösta inte på SD" alla partier har både för och nackdelar.
      Jag och frugan har en del släkt i Kanada, gissa vad dom gör när det är för lite arbeten i detta land? alla invandrare som bor där får princip åka hem igen för det ska bli arbete åt kanadensarna, vilket är inte mer än rätt tycker jag i alla fall.

Kommentera

Jonatan jag tycker du är lite fel ute,skulle du flytta till ett muslimskt land så blir du helt utfryst och mobbad p.g.a. att du förmodligen är kristen,så vad är skillnaden ?? kontentan är det samma rasism eller religiös fanatism ?? samma skit
        Jig-fishing är roligast.

Kommentera

Jag tycker folk har rätt till sin egen åsikt, folk tycker olika thats it!
          Jag la min röst på SD och det står jag för!

En av anledningarna till att de fick min röst var för att de större partierna skall förstå att invandrarpolitiken är en viktig fråga.
          Låt säga att SD får närmare 10%, då blir det ca 900 000 svenskar som tycker invandrarpolitiken är viktig, vad kommer de större partierna göra då? Ignorera? tror inte det..
          Det större parti som nästa val tar upp frågan får min röst!

Jag tycker inte vi skall skicka hem någon, bara ta in mindre av dem. I längden kommer det ge oss svenskar fler jobb och det kommer bli mindre brottslighet.

Jag är trött på att vi skall rätta oss efter alla andra kulturer, vi får inte sjunga svenska nationalsången på skolavslutningen, får inte kalla negerboll för negerboll och är det okej med moskéer i vårat land? tydligen...
          Hade vi fått bygga en kyrka i ett muslimskt land som invandrare, tror inte det...

Gör vi inte något snart så är snart Sverige ett muslimskt land...

PS. Jag hade lagt min röst på Sossarna om de inte hade haft stolpskottet Mona som partiledare.. Moderaterna vill bara att Sverige skall bli som USA - De rika skall få det hur bra som hellst, medan alla fattiga skall få det sämre.

Tolka mitt inlägg hur ni vill det är iaf min åsikt, jag röstade på SD! //Linus

Kommentera

Linus, det finns inte 9 miljoner röstberättigade i Sverige, sen är det inte lite tragiskt att du avstår från solidaritet p.g.a en enda människa?

"Gör vi inte något snart så är snart Sverige ett muslimskt land..."
            Det är definitionen av ett islamofobiskt uttalande, en irrationell rädsla. Det spelade Vivian Franzen (ny demokrati) stark med och vi fick ett samhällsklimat som kulminerade med lasermannen. Vill du verkligen hade det igen? Är det värt det för att du skall få kalla chokladbollar för negerbollar. (vem hindrar dig förresten?)
            Om invandrare jobbar så heter det att dom tar våra jobb o jobbar dom inte så är dom bara lata.
            Du och en hel del andra har gått på hembygdsfascisterna i Sd´s demoniseringar av vad invandrare är o gör.

Tragiskt är det!

Kommentera

Ok.

Nu gäller ju detta i Sverige, men kan ju nämna att "vi kristna" hade kyrkor i muslimska länder långt innan dom började komma hit...vid korstågen då.
              Och innan dess var det dom kristna som kom hit och konverterade oss som trodde på Tor, Oden, jättar o troll.
              Tänk om vi kunnat slippa dessa kyrkor dom slängt upp...

Ja det är verkligen jobbigt att inte få kalla chokladbollen för negerboll...dom kanske borde göra dom i vit choklad istället och kalla den för white trash-boll för att kompensera, ingen lär ju ta illa upp eftersom vi är så politiskt inkorrekta redan.

Och Mona är säkert ett stolpskott för då är man automatiskt kvalificerad för att bli partiledare för ett av de största partierna i Sverige.

Kommentera

Ursprungligen postat av Szaaz Visa inlägg
                Jag tycker folk har rätt till sin egen åsikt, folk tycker olika thats it!
                Jag la min röst på SD och det står jag för!

En av anledningarna till att de fick min röst var för att de större partierna skall förstå att invandrarpolitiken är en viktig fråga.
                Låt säga att SD får närmare 10%, då blir det ca 900 000 svenskar som tycker invandrarpolitiken är viktig, vad kommer de större partierna göra då? Ignorera? tror inte det..
                Det större parti som nästa val tar upp frågan får min röst!

Jag tycker inte vi skall skicka hem någon, bara ta in mindre av dem. I längden kommer det ge oss svenskar fler jobb och det kommer bli mindre brottslighet.

Jag är trött på att vi skall rätta oss efter alla andra kulturer, vi får inte sjunga svenska nationalsången på skolavslutningen, får inte kalla negerboll för negerboll och är det okej med moskéer i vårat land? tydligen...
                Hade vi fått bygga en kyrka i ett muslimskt land som invandrare, tror inte det...

Gör vi inte något snart så är snart Sverige ett muslimskt land...

PS. Jag hade lagt min röst på Sossarna om de inte hade haft stolpskottet Mona som partiledare.. Moderaterna vill bara att Sverige skall bli som USA - De rika skall få det hur bra som hellst, medan alla fattiga skall få det sämre.

Här har vi visst någon som inte tänker längre än näsan räcker. Hur kan du motivera en röst på ett främlingsfientligt parti med att du inte får kalla en chokladboll för negerboll? Är det viktigt för dig att få kalla det just så? Är chockladboll för svårt att uttala? Läs på lite om hur människor från Afrikanska länder utnyttjats som slavar i hundratals år innan du tar upp den frågan igen. Och det där med nationalsången, kom igen. Det är väl utspelat vid det här laget. Har svårt att tro att någon skulle kalla dig rasist för att du sjunger den på en skolavslutning. Så jävla bra är den inte heller ....
                Berätta även hur det påverkar dig negativt med moskeér i Sverige. Är dom farliga? Vet inte om du är kristen eller troende men om du nu är det hade det inte känts kanon att få en kyrka i det land du flyttar till när det är krig och svält i Sverige? Du får gärna förklara för mig vad en muslim är och varför du är rädd för att dom ska ta över ditt land.

Nej jag tror Frankrike i dagsläget är ett bättre land för dig Linus.

// Johan
                Senast ändrad av Bjerks; 2010-09-19, 12:18. Anledning: glömde ett ord

http://www.bjerks.se

Kommentera

Jag kan störa mig på all PK-ism som finns bland alla politiker, journalister och övrigt etablissemang (hur stavar man det ordet?)
                  De tjatar sig blå om fördelar med mångkulturellt samhälle, men vart är de bosatta? På ställen där det enda mångkulturella är pizzerian. Enda nedslagen i mångkulturen görs under valrörelser osv.

En rolig anekdot var att jag lyssnade på en utfrågning av Anders Borg. En farbror ringde in och frågade om det stämde att invandringen kostade 200 miljarder om året, som SD påstod. Nej, det stämde inte enligt Anders Borg. Lyssnaren undrade då vad den kostade. Det gick enligt Anders Borg inte att räkna ut. Lyssnaren tyckte det var märkligt och lät irriterad. 2 minuter senare konstaterar Anders Borg att de röd/gröna har räknaat fel i sin budget med 20 Miljarder.

Hur fungerar detta och varför vågar Anders Borg inte tala klarspråk i frågan. JAg är övertygad om att han har koll på kostnaden, man är inte dum i huvudet när man får hans jobb (förhoppningsvis)
                  Senast ändrad av Brunte; 2010-09-19, 12:04. Anledning: glömde ett ord.
                  Team Gorilla.

"No Monkey Business"

--Mer fiske, mindre fruntimmer--

Kommentera

Man blir lite orolig när "invandrare" används för att samla ihop asyl-sökande, 1,2,3 generationen svenskar, folk på genomresa, överhuvudtaget alla som inte heter Svensson...Har verkligen ingen av dom någonsin gjort rätt för sig? Och dom som heter Svensson är det okej om dom inte gör rätt för sig?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av BeBest, 2004-08-27, 19:52
                    12 svar
                    1 408 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Mathias 70  
                    Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
                    259 svar
                    86 258 visningar
                    0 gillar