Själv bryr jag mig inte om att folk har lagt upp fler likadana bilder, det som stör mig mest är folks påhopp och osmidighet i sina inlägg, som bara visar oförstående mot andras tankar och funderingar..
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Börjar bli lite väl mycket skit...
Collapse
X
-
Till viss del håller jag med om att man kan visa mer hänsyn.Ursprungligen postat av Von_märt Visa inläggSjälv bryr jag mig inte om att folk har lagt upp fler likadana bilder, det som stör mig mest är folks påhopp och osmidighet i sina inlägg, som bara visar oförstående mot andras tankar och funderingar..
Å andra sidan så anser jag att man borde kunna kräva bättre av allt på ett forum eftersom personen som skriver ett inlägg eller startar en tråd gott kan ta tid på sig att skriva bra rubrik(så man slipper klicka sig in för att förstå vad tråden handlar om) och bättre stavning.
Jag vet att en del har svårt för det här med stavning och att man KAN skriva fel någon enstaka gång om man stressar ihop ett inlägg.
Men det är så många slarviga trådrubriker och stavningsfel att man blir mörkrädd. Man undrar om vissa personer missat svenskalektionerna i skolan och aldrig varit på ett forum med solklara regler förr.
Det är alltså inte BARA personer som enbart är här för att jävlas som är ett problem(inget stort problem, men många bäckar små...) utan trådrubriker som inte säger ett skit om vad tråden handlar om och att folk verkar vägra ta tid att läsa igenom sina inlägg eller bry sig om att skriva rätt och sammanhängande.
Tror som Szaaz att det sticker i ögonen på vissa och att de blir upprörda.
Att deras politiskt korrekta syn är den rätta och att man inte ska vara kritisk mot andra som inte "kan" lika bra som oss andra.
Men jag har hellre ett fungerande forum där så mycket som möjligt är enkelt överskådligt och där det läggs ner lika mycket energi på att få rubriken rätt som att fundera på vad man ska skriva.
Ett fungerande forum är ett forum där alla lägger ner tid på att göra det bra, om många vägrar lägga ner tid så blir det ett kaos där regler inte KAN följas till slut. Där man inte kan räkna med att folk gör saker som det är tänkt att göras.
Kommentera
-
Och en massa frågor som är samma, det är väl inte svårt att använda sökfunktionen. Jag börjar närma mig 50 så jag är en grinig gubbe som retar mig på allt.Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/
Kommentera
-
Jag tycker också det blir många trådar om samma sak - "Hur bottenmetar man?" och liknande. Det kan man ju googla eller använda sökfunktionen på FS till. Har man detaljerade frågor/rubriker så blir ju forumet så mycket roligare.
Det där med felstavning och särskrivning stör i alla fall inte mig... jag är fortfarande emot språkpolisiära insatser
sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!
Kommentera
-
Helt enig med dig Sir, ang språkpolisiära insatser, det är inte det viktigaste på ett fiskeforum.Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av BeBest, 2004-08-27, 19:52
|
12 svar
1 408 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg