pontus jag har ett sådant jag köpte mitt för 450kr
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
dags att köpa jerkprylar!
Collapse
X
-
Jag tycker nog att det är lite fel att jämföra fiskebutiks personal med den stereotypa bilhandlarn, då jag tror/hoppas att fiskebutikerna är mer rädda om sina kunder än bilhandlarn vars kunder handlar en gång på 10år. Men visst är det lättare att lita på folk som inte tjänar något på att rekomendera vissa saker.
Kommentera
-
Originally posted by pontus
MastaPike: Kostar bara stockholm jerk 500kr? På berras hemsida står det listat på 695kr, och då som lagerrensning. Om det är sant som du säger att de bara kostar 500kr så ska nog jag köpa ett och testa lite jerkfiske. Bekräfta gärna!
Jag köpte mig ett ett sthlm jerk på rean i höstas och det har fungerat bra, är riktigt nöjd med spöet för det priset.
För ett tag sen så fixade jag en kille på beras dator i utbyte mot ett Quantum spö som är lite bättre men jag tycker inte alls att det är speciellt mycket bättre om man jämför prisskillnaderna. Quantum spöet kostar ungefär det dubbla.
Kommentera
-
Originally posted by Rasmus
Jag tycker nog att det är lite fel att jämföra fiskebutiks personal med den stereotypa bilhandlarn, då jag tror/hoppas att fiskebutikerna är mer rädda om sina kunder än bilhandlarn vars kunder handlar en gång på 10år. Men visst är det lättare att lita på folk som inte tjänar något på att rekomendera vissa saker.
självklart har du rätt i att det är lite grovt att jämföra fiskebutikspersonal med den steriotypa bilhandlarprofilen. men det uppstår alltid en viss lojalitet till platsen man jobbar, och om den lojaliteten INTE uppstår är det förmodligen en sådan skitarbetsplats att det ändå inte är värat att handla där. men som sagt, i sak har du rätt. det finns givetvis en stor avgörande faktor som man ska ta hänsyn till, intresset för fisket är förmodligen större hos fiskebutikspersonalen än bilintresset hos bilhandlaren. så för mig som är sjukligt positiv och lättlurad, så passar det ypperligt att kunna tillgå all den expertis som faktiskt finns samlad här på forumet. det är hysteriskt många fisketimmars kompetens på ett och samma ställe. och bara det att våra fiskebröder tar sig tid att hjälpa till är guld värt, för mig i alla fall.achilles
Brokeback Fishing Team
http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/
--------------------------------------------------
\m/
Kommentera
-
Vet ni vad tillverkningskostnaden på en Jerk påk är jämfört med ett spinnspö? Faktorn är någonstans mellan 5-10.
Ett jerk spö är inte ett spö, i verklig bemärkelse. Det är en pinne.
Det är ingenting konstigt, eller dåligt med det. Tanken med ett jerk är att rullen ska jobba. Spöt ska vara riktigt styvt.
Men priserna är skrattretande om man jämför med spinnspön.
Lägg pengarna på rullen, inte på spöt.
Kommentera
-
Gud
Originally posted by SMaster
Vet ni vad tillverkningskostnaden på en Jerk påk är jämfört med ett spinnspö? Faktorn är någonstans mellan 5-10.
Ett jerk spö är inte ett spö, i verklig bemärkelse. Det är en pinne.
Det är ingenting konstigt, eller dåligt med det. Tanken med ett jerk är att rullen ska jobba. Spöt ska vara riktigt styvt.
Men priserna är skrattretande om man jämför med spinnspön.
Lägg pengarna på rullen, inte på spöt.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Hej!
Är det någon som har något bra tips på hur man får bort intorkat fiskblod från insidan...1 Foto-
Kanal: Övrigt - Ej fiskerelaterat
2024-07-27, 19:22 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
|
252 svar
81 406 visningar
0 gillar
|