Jag vet sakert 7-10 pers (inklusive mig sjalv) som jerkat sonder 4600, bland dem manga duktiga gaddfiskare. Att saga att det beror pa att de rycker och sliter vid bottennapp ar lojligt rent ut sagt. om jag vore dig skulle jag kopa en JB istallet for att vara pa den sakra sidan. Kan inte forklara varfor 4600 pajar men det gor de. Varfor ta chansen?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
dags att köpa jerkprylar!
Collapse
X
-
Re: japp!!
Originally posted by ALQ
var just och inhandlade 2 st buster jerk, en strike pro (terminator typ) och en salmo slider plus två helt sjuka prylar. en buzzer (en gigantisk spinnare med fiskhuvud och massa gult hår) och en konvoj (4 st skedar på en tafs med en krok i slutet.
här är några av betena som jag köpte häromdagen. vad ska jag tillföra? var lite osäker på färgvalen.
ps. har lite andra jerkbeten på ingång från attitudebaits.com också.achilles
Brokeback Fishing Team
http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/
--------------------------------------------------
\m/
Kommentera
-
Originally posted by linu_z
Jag hade tillfört något som fiskar riktigt djupt typ hell-tail kanske ett mjukisbete typ supersandra eller bulldawg. Sen glöm inte bort att zalt wobblerna är bra jerkbeten.
aha! nu kom jag på en fråga som lurat lite i bakhuvudet. hur bra hållbarhet är det på dom där stora, feta mjukisbetena? typ bulldawg och likn. tänker mig att man lätt blir lite sne om man lägger 230:- på ett bete som gäddan sabbar efter ett par hugg. shadjiggarna blir det ju bara skit kvar av efter ett par gäddhugg, men det kvittar ju då dom inte kostar så mycket.achilles
Brokeback Fishing Team
http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/
--------------------------------------------------
\m/
Kommentera
-
MangeM
Gå och köp dig ett spö och rulle om du inte gjort det ännu. Fisket är igång sen ett tag tillbaka och ut och nöt.
Du kan inte bara ha ett spö för att kunna fiska alla beten. Tänk dig att fiska lätta poppers och andra ytbeten med ett spö som har kastvikt på >100g. Det funkar ju inte, och vice versa. Men ett allround spö till att börja med finns i närmsta butik. Man byter ju alltid upp sig om man fastnar för fisket.
Angående amb-rullarna så ja, självklart att de går sönder efter ett tag. "Nya" jb rullen är gjord så att den klarar av att jerkas med (kraftigare slitdelar + mkt gummibussningar som tar stötar), men de gamla rullarna klarar oxå det, ett tag. Men vem bryr sig så mycket om en C3 för 800-900 på 2-3 år ? Hellre en rulle med superstopp än JB utan ss.
Mjukisbeten: Mina bulldawg har hittills hållt för 30 talet gäddor på varje bete. Enda jag gjort är att ändra krokuppsättning till en trekrok med vajer på vardera sidan, då släpper oftast kroken från kroppen och jiggen hänger fri. Så slipper du mycket onödiga märken av tänder. Glöm ej 1-2 ssg under BD så den inte fiskar på snedden, men det kansk är hetare ?
Skitfiske...Senast ändrad av Guest; 2004-04-07, 17:38.
Kommentera
-
ALQ du har gjort ett riktigt fynd buzzer-spinnaren.. det är en helt grym gäddkiller.. polarn tog 2 gäddor på 4 kg på den för 2 veckor sedan har även fått en hel del mindre gäddor... prova att trolla dom i ytan så det skvätter vatten.. det kom en 1 kg gädda och öppna gapet och sluka spinnaren.. helt grymt att seFish On!
Kommentera
Foton
Collapse
-
Hej!
Är det någon som har något bra tips på hur man får bort intorkat fiskblod från insidan...1 Foto-
Kanal: Övrigt - Ej fiskerelaterat
2024-07-27, 19:22 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
|
252 svar
81 394 visningar
0 gillar
|