är det någon som har lust att rekomendera ett bra "jerkkit". rulle, spö, lina och några fina beten! har tänkt mig att lägga ca 2000-3000:- (exkl beten). jag vet att informationen finns på olika delar i forumet, men jag skulle vilja ha ett initierat tips om en helhetslösning. man kan läsa om linor på ett ställe, rullar på ett annat osv osv. men en kanonrulle på ett skitspö blir inte så kul. så gärna tips på hela rasket.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
dags att köpa jerkprylar!
Collapse
X
-
dags att köpa jerkprylar!
achilles
Brokeback Fishing Team
http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/
--------------------------------------------------
\m/Taggar: Ingen
-
jag skulle varmt rekommendera ett LF Jerk Medium spö med antingen en Ambassadeur 4601 C3 (vänstervevad) eller en 5601 JB, lina power pro i antingen dimension 0,28 som jag själv föredrar eller 0,36. denna utrustning passar utomordentligt för jerkning med både mindre, medeltunga beten. går även att dänga större jerkar typ Bulldawg regular och Helltail med denna konfiguration utan några större svårigheter.
Jerka på!Besök www.sportfiskeonline.com för att läsa allt om Team Snipa och deras senaste bravader
-
Det blir svårare och svårare att ge ett konkret tips då det numera finns större utbud på jerkfronten och frågor angående vilken storlek på beten som är tänkta att använda dyker upp dvs. om du vill ha ett spö för riktigt tunga beten över 150g eller om du nöjer dig med 100g. Sen är det mycket tycke och smak vad gäller rulle och spö, lina mm. Men jag skulle välja:
spö: Sjösländan Jerkbait -150g 999:-
Rulle: Ambassadeur PGS 5600 (då eonen utgått) 1095:-
Lina: SpiderWire Stealth 0,30mm 225:-
(priser från regalmarin´s produktkatalog)
Men som sagt är det helt och hållet en smaksak och mitt bästa tips är att du besöker en butik och klämmer på grejjerna ordentligt för att bilda dig en egen uppfattning då utrustningen helst skall bli din bäste vän för en lång tid framöver (och vänner väljs med omsorg).
Kommentera
-
Det vore kul o se vad lite olika människor skulle rekomendera för saker så jag gör som rasmus och slänger ihopp ett sett jag me.
spö: LF jerk premium Heawy -140g 995:-
Rulle: C3 5500 995:-
Lina : 0.36 PowerPro 270:-
Motivering. LF spöet är ett bra allround spö som håller bra kvalitet. Har dessutom fått bra testresultat mm Det ger ju en liten fingervisning även om man bara inte ska gå på tester. Rullen amb c3 är en rulle som håller för allt fiske, Dessutom ett bra pris dock är det många som inte uppskattar tryckknappen men då skulle jag välja en JB eller c4 elite. Har du pengar så en Mörrum eller calcutta. Linan är mcyket en smaksak men PP 0.36 håller kvaliten.Deluxe lures thats my work.
Kommentera
-
tja ja har kört den (4601 C3) stenhårt över ett års tid med både Bulldawg regular och stora Helltailen utan några som helst problem så...dina polare har nog mest haft otur eller gör felBesök www.sportfiskeonline.com för att läsa allt om Team Snipa och deras senaste bravader
Kommentera
-
Lina: PP 0.36 (solklart)
Spö: Finns många bra men ett jag anser som prisvärt är stockholm jerk från berras för 500:-, sthlm jerk är bra på så sätt att det är styvt, man kan kasta stora pigen t.ex.
Rulle: Som Rasmus sa, PGS 5600(/1?) eftersom EON:en utgått.
Kommentera
-
Originally posted by MastaPike
Lina: PP 0.36 (solklart)
Spö: Finns många bra men ett jag anser som prisvärt är stockholm jerk från berras för 500:-, sthlm jerk är bra på så sätt att det är styvt, man kan kasta stora pigen t.ex.
Rulle: Som Rasmus sa, PGS 5600(/1?) eftersom EON:en utgått.
har nog aldrig hänt!
jag tror att jag får mer ut av era erfarenheter och tips än jag kan få i vilken fiskebutik som helst. så ett STORT tack för engagemang och värdefulla tips. får nu se vad det blir för jerkprylar som till sist hamnar i fiskelåddan.achilles
Brokeback Fishing Team
http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/
--------------------------------------------------
\m/
Kommentera
-
MastaPike: Kostar bara stockholm jerk 500kr? På berras hemsida står det listat på 695kr, och då som lagerrensning. Om det är sant som du säger att de bara kostar 500kr så ska nog jag köpa ett och testa lite jerkfiske. Bekräfta gärna!Allt eller inget är min filosofi!
Kommentera
Foton
Collapse
-
Hej!
Är det någon som har något bra tips på hur man får bort intorkat fiskblod från insidan...1 Foto-
Kanal: Övrigt - Ej fiskerelaterat
2024-07-27, 19:22 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
|
252 svar
81 390 visningar
0 gillar
|