Ursprungligen postat av elanen
Visa inlägg
Inte så många porschar och övriga som kunde matcha NSX:ens spec för några år sedan. Nufötiden med massa Königsegg, McLaren, Carrera GT o annata 5-10 miljoners krafs så är det en annan sak....
O sen med andrahandsvärdet... Just NSX:en (är inte min favoritbil alls trots att jag "försvarar" den) är ju verkligen känd för att ha hållt sig mycket bra i pris.
Likadant vänsterstyrda Supror finns många fina originalbilar som kostar 250 lax plus.
R34:a GT-R ligger på runt 200-400 lax i Japan för en bil som är en 7 år gammal. Dom kostade väl strax över halvmillen i non v-spec version utan lull lull. Det är rätt hyfsade andrahandsvärden.
För man får ju titta på dom riktigt exklusiva japanerna om man ska jämföra med tysk o italienskt sport åka. Kan ju inte ta grannens corolla som exempel
Mina favoritbilar är förövrigt Nissan Skyline GT-R R32 . den första riktiga GT-R:en är snyggare och defenitivt råare än dom följande plastbilarna.
Mitsubishi Evolution I-III, riviga rallybilar, dom e ju så små också!
Subare Impreza WRX STi, särskilt dom tidigaste STi:erna med closed deck motorn. Första året skickades vanliga WRX:er från Subarus fabrik som färdiga bilar bara för att plockas ned och byggas om igen. Man öppnade även hela motorn o skruvade ihop skiten igen, för hand!!!
Dom tidiga STi:erna hade 0-100 siffror på knappt 4.5 sekunder. Slå det i en bil som inte kostar över en halvmille!!!
Nissan Silvia/200sx S15, underbart vacker skapelse, toppig 2 liters turbo med 250hk, sexväxlad låda och en hyfsad viskosdiff, med mekanisk diff som tillval har jag för mig!!!
Bara Japan, men så bygger dom sina räserbilar för fortåkandets skull, inte för glidandet i gräddfilen
Kommentera