Lagavulin är ju så inihelvete dyr så nu övergår jag till min favvobira Gambrinus. Några åsikter?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Hur gamla är ni?
Collapse
X
-
Originally posted by Tobbe
Ingen åsikt alls.....aldrig ens smakat tror jag.
Själv är jag en "Ale man", gillar lite mörkare doningar, dock ej Guinness speciellt...
Suger själv nu på en "Blue Marlin".....det var nog fiskmotivet som fick mig att köpa den, har känt mig lite vilsen sen ölen Salmon slutade tillverkas...
Kommentera
-
Hmm....och jag som precis börjat gilla dig......
Näe...Öl ska hålla sig under 6% anser jag (med vissa acceptabla undantag).
Något av det vidrigaste jag hävt i mig, gjorde jag 1991 i Sheffield (UK), då hade dom världens starkaste öl där enligt Guinness rekordbok, den låg på 14,6% eller nått i den stilen, och man fick max köpa 1 pint per skalle på den puben. Svensk som man var klev man ju fram och beställde in 1 pint ( serverades som 3st 1/3 pint, där man fick ett intyg för varje). Smuttade lite, och fick raskt beställa in en pint Ale att skölja ner eländet med. Sagt och gjort pinade jag mig igenom eländet (enkom för att ha gjort det)...
Sen blev man juh snygg !!!!!
Kommentera
-
Intressant att se vilka samtalsämnen som uppkommer en fredagskväll. Vi snackar musik och dryckjom. Håller för övrigt med Tobbe, Öl får inte vara för stark. Testade en Dansk Dynamit en gång på 80-talet. Smakade skit.
Skitfiske på dig Tobbe i Gålö öring cup. Har du möjlighet kan du väl avlägga en rapport i detta forum hur det gick.
Kommentera
-
Var och en blir salig på sin tro............gillar dig me
Edit: ska tillägga att om jag känner för nått starkare för att "Börja helgen med" så föredrag jag nog själv ett litet glas med något skotskt bärnstensfärgat.......som jag sköljer ner med en "svagare" dryck. Jag tror inte jag faktiskt har smakat någon 7.2:a eller starkare som jag ansett vara acceptabel.
Vad kör du Jerko?
Kommentera
-
Originally posted by Jerko
Lagavulin är ju så inihelvete dyr så nu övergår jag till min favvobira Gambrinus. Några åsikter?
Men när det gäller whisky så föredrar jag nog själv en 25årig Bowmore.
Men lagavulin är grymt god den med
Kommentera
-
Originally posted by yoxler
Fin favvo också hehe. Den och staropramen ;o)
Men när det gäller whisky så föredrar jag nog själv en 25årig Bowmore.
Men lagavulin är grymt god den med
Nu har jag skrivit nåt i alla forum och säger tck för idag (försöker hålla mig inom 1inlägg/30 sek vilket är forumgränsen
gontt på er och drick ordentligt omorrn
//KBJ@
Kommentera
-
Highland Park 12-årig duger gott ... kostar en slant den också iofs men det är den värd.C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller
Bli medlem i Sportfiskarna Här!
Svar på vanliga frågor hittar ni Här
Fiskesnacks regler hittar ni Här
Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom
Kommentera
Foton
Collapse
-
Hej!
Är det någon som har något bra tips på hur man får bort intorkat fiskblod från insidan...1 Foto-
Kanal: Övrigt - Ej fiskerelaterat
2024-07-27, 19:22 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
|
252 svar
81 390 visningar
0 gillar
|