Bakis! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bakis!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bakis!

Hjälp!

Någon dunder kur mot bakfylla???

3 snabba öl

Kommentera

Ursprungligen postat av JONNIE ROCKER Visa inlägg
      3 snabba öl
      Japp - 2-3 öl är det enda som hjälper - men risken är ju att man fortsätter...

En flottig pizza och 2l cola hjälper en smula...

Kommentera

Att motverka bakfylla - sluta dricka helt en timme innan hemgång, dricka rikligt med vatten och äta något riktigt ordentligt strax innan läggdags.
        När bakfyllan är ett faktum - några alvedon, en öl och sedan sova en timme till

Och nej, alvedon + alkohol är INTE något farligt. Vad som KAN hända (men är väldigt ovanligt) är att värktabletten inte ger någon verkan alls.

Kommentera

Ursprungligen postat av tintin_jkpg Visa inlägg
          [...]
          Och nej, alvedon + alkohol är INTE något farligt. Vad som KAN hända (men är väldigt ovanligt) är att värktabletten inte ger någon verkan alls.
          Är du snurrig eller?
          Du skall nog inte sitta här och skriva så tvärsäkert.

Visserligen är det tydligen liten risk att få leverskador av rekommenderad dos paracetamol (alvedon, panodil, reliv mfl) om man inte dricker ofta och mycket men oansvarigt är det då det eventuellt kan vara farligt.
          Vad jag läst så har man fått olika resultat vid olika studier så juryn är nog fortfarande ute...

Skall du ta något efter sprit så ta då hellre NSAID (om du nu inte har magsår eller astma). NSAID - magnecyl, treo, ipren, ibumetin...

Senast ändrad av Hejan; 2010-02-14, 00:27. Anledning: Man skall vara snäll...

Kommentera

Ursprungligen postat av Hejan Visa inlägg
            Är du KNÄPP eller?
            Du skall nog inte sitta här och skriva sådan tvärsäker skit.

Visserligen är det tydligen liten risk att få leverskador av rekommenderad dos paracetamol (alvedon, panodil, reliv mfl) om man inte dricker ofta och mycket men oansvarigt är det då det eventuellt kan vara farligt.
            Vad jag läst så har man fått olika resultat vid olika studier så juryn är nog fortfarande ute...

Skall du ta något efter sprit så ta då hellre NSAID (om du nu inte har magsår eller astma). NSAID - magnecyl, treo, ipren, ibumetin...

http://www.1177.se/artikel.asp?CategoryID=24397
            Att vara alkoholist som dricker extrema mängder varje dag och samtidigt motverka smärta genom att ta tabletter med paracetamol kan mycket väl ge leverskador ja. Men det var inte vad vi pratade om.

Oansvarigt är det när någon överdriver skadeverkan av vissa mediciner, oavsett om det är i samband med alkohol eller inte.
            Som jag skrev, vad som KAN hända är att verktabletten inte tar bort huvudvärken. Du får inga leverskador av varken en eller fem öl tillsammans med två alvedon så länge du inte gör detta varje dag.
            Senast ändrad av tintin_jkpg; 2010-02-14, 00:33.

Kommentera

Ursprungligen postat av tintin_jkpg Visa inlägg
              Att vara alkoholist som dricker extrema mängder varje dag och samtidigt motverka smärta genom att ta tabletter med paracetamol kan mycket väl ge leverskador ja. Men det var inte vad vi pratade om.

Oansvarigt är det när någon överdriver skadeverkan av vissa mediciner, oavsett om det är i samband med alkohol eller inte.
              Som jag skrev, vad som KAN hända är att verktabletten inte tar bort huvudvärken. Du får inga leverskador av varken en eller fem öl tillsammans med två alvedon så länge du inte gör detta varje dag.
              Haha, jag får väl redigera tillbaka till knäpp igen - ser ju lite mysko ut i nuläget iom att du tydligen satt och svarade när jag redigerade...

Vad får du extrema mängder ifrån? Skrev jag det eller har du läst det i senaste Medical journal?

Nåja, skit samma - nu släpper vi detta - orkar inte gräla nu eftersom jag är bakis...

P.S. Det där med att tabletten inte skulle funka hade jag inte koll på - är det i så fall en effekt av att alkohol ökar metaboliseringstakten för paracetamol?

Kommentera

Tack!

Tack och skål mina vänner :-)

Kommentera

Skönt att höra att du mår bättre...

Kommentera

två st omeprazol innan drickandet

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av BeBest, 2004-08-27, 19:52
                    12 svar
                    1 408 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Mathias 70  
                    Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
                    259 svar
                    86 318 visningar
                    0 gillar