klika på fotoalbum, och sedan på kategorin gädda. hur posar många? dom flesta behöver nog inte ens titta på bilderna för att veta.... tycker att många bilder när man sitter o posar börjar bli lite tråkiga. samma gamla vanliga fisk samma position osv, mycke e likadant. kanske bara e jag som tycker det..vad tycker ni?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
samma gamla vanliga bild.
Collapse
X
-
Jag håller inte med dig där.
Jag tycker standardposen visar det väsentliga och fokuserar på det viktigaste.
När jag fångat en gädda, vägt och mätt den så sitter inte jag och försöker komma på nya poser för att fotot ska bli "nyskapande".
Jag vill ha fisken i fokus och mig själv som ett andrahandsobjekt i bilden. Fisken i mitten och mitt ansikte synligt. Efter att fisken fotats så ska den tillbaks levande.
Jag tycker den vanliga posen helt enkelt är smidig att ha och den visar det som är viktigt, fisken upphållen med fångstmannen/kvinnan synlig där bak.
-
CGA.Erasmie och tintin_jkpg:
Ni har en poäng båda två, ingen av er har "rätt" eller "fel". Ni har bara belyst ett faktum från olika håll!
Personligen tycker även jag att standardposen är den bästa posen fö att visa upp en fisk. Trots det använder jag mig även av andra poser som jag tycker funkar. Det kan vara en bild som visar ryggen på gäddan om den var ovanligt bred, eller varför inte en bild där gapet är närmast linsen och resten av gäddan går snett bakåt i bild.
Sådana bilder är också intressanta och gör ens egna fotoalbum lite roligare att bläddra i tycker jag. Det är just därför jag försöker variera mig!Senast ändrad av PederE; 2009-07-03, 10:05.
Kommentera
-
Det är lite svårt att försöka vara nyskapande men fortfarande få en bra bild där fiskens storlek syns, men lite variation kanske man kan försöka sig på. Det finns ju inte allt för många bra sätt att hålla en fisk. Men skulle gärna se någon posera med en gädda runt halsen
Kommentera
-
Ursprungligen postat av sitrec Visa inläggDet är lite svårt att försöka vara nyskapande men fortfarande få en bra bild där fiskens storlek syns, men lite variation kanske man kan försöka sig på. Det finns ju inte allt för många bra sätt att hålla en fisk. Men skulle gärna se någon posera med en gädda runt halsenSenast ändrad av kaktus; 2009-07-03, 18:01.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av kaktus Visa inläggProblemet med många som poserar med en fisk är ju att storleken bli extremt missvisande då t.ex armar sträcks ut och fisken blir bra mycket större.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av sitrec Visa inläggSant, därför får vi införa att alla ska ligga på marken med fisken liggandes på magen! Fotot rakt uppifrån. : )Senast ändrad av Wreckbender; 2009-07-04, 02:06.Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/
Kommentera
Foton
Collapse
-
Hej!
Är det någon som har något bra tips på hur man får bort intorkat fiskblod från insidan...1 Foto-
Kanal: Övrigt - Ej fiskerelaterat
2024-07-27, 19:22 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
|
252 svar
80 999 visningar
0 gillar
|