Bli sponsrad/Skaffa sponsorer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bli sponsrad/Skaffa sponsorer

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bli sponsrad/Skaffa sponsorer

Tjena!
    Jag är nyfiken hur man skall gå till väga för att skaffa sponsorer osv?
    Jag vet att det inte är lätt, men är väldigt nyfiken
    Det är ju klart mycket lättare om man är ett team som kan göra reklam för sina sponsorers på tävlingar osv.

Edit: Jag har inga planeringar på att bli sponsrad eller liknande, men är väldigt nyfiken hur det fungerar och hur man går till väga.
    Senast ändrad av ifkaren92; 2009-02-22, 23:12.

Åh gå till studie främjandet...
    ...............___@@@__
    ......_____//____?____\______
    ----o------C & R-POLICE----@) NEE NOR NEE NOR
    -----`--(@)=====+====(@)-

Kommentera

För att bli sponsrad så kontakta olika företag, det svåra är att övertyga dom om att dom har vinning på att just sponsra dig. Och att du kan visa upp deras reklam på ett bra sätt och inte bli inblandad i saker som ger negativ reklam.

Då dom flesta företag kan dra av för sponsring så måste du ju också ta upp det som inkomst om ni inte är en registrerad förening.

Jag har det tvärt om för ett företag har kontaktat mig om dom kan sponsra mig. Då vill dom ha sin reklam på våra fiskevästar, på släpkärran och på bilen samt en hörna på varje sida på hemsidan.
      Vi får tre kompletta set ett haspel ett lågprofil eller spinn samt ett tyngre för varje medlem (3st) plus beten m.m. Vi får också betalda resor till ev evanemang dom vill ha med oss på. Men det innebär också att vi måste visa upp oss (minst en person med reklam) ett visst antal dagar per säsong i fiskesamanhang och vid några av dom evanemang som är här längs kusten. Vi får också bara utnyttja utrustning från dom när vi fiskar. Beräknat värde per säsong skulle bli ca 8000.-/person om man går efter marknadspriserna på utrustning m.m. För företaget så tror jag inte det blir mer än 2000.-/person och det är ju vad man brukar få ge för en liten annons eller sponsringsskylt på en fast plats. Så det är ju ett billigt sätt att få reklam själv var jag ju ute i stort sett varannan dag i snitt förra säsongen.
      Vi är ju egentligen inte i behov av sponsring men om vi funderar på att ta det så kommer vi att kontakta andra också för att se vad dom kan ge och hur det passar oss, men i nuläget känns det friare utan sponsring med krav, detta då jag ser fisket som en hobby och avkoppling.
      Kust/klippfiskare fiskar främst gylta men även andra arter www.pofs.se
      Nu även blog på gylta.blogspot.com
      Glöm inte besöka foto & filmsidan www.fotopelle.se

Kommentera

Att just bara använda ett företags utrustning tycker jag känns väldigt begränsande.

Jag metar oftast. I princip alla mina match-, feeder-, winckelpicker-, karp- och barbelspön är av olika fabrikat. (Jag kör ju dock 3 likadana barbel/karpspön samtidigt). Man vill ju välja och vraka

Men skulle något företag ringa (som om det någonsin kommer att hända just mig) och erbjuda en fantastisk deal så har ni en hel del traderaauktioner att se fram emot
        sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Alla har ju olika krav jag har bett att få återkomma då jag känner att ett kontrakt verkar göra en låst. Skulle jag aceptera så lär det bli lite ändringar.

Sedan måste man ju tänka på vad man gör och säger hela tiden när man gör reklam för företag, tröttnar man på någon av alla nyfikna som kommer när man fiskar så kan man ju inte be dom att dra.

Hade man varit stort behov av pengar eller utrustning så hade det säkert varit ok att ta budet direkt man jag saknar just inget av detta nu.

Reklamplatsen på nya kärran vi håller på att bygga är guld värd då den ofta finns på olika evanemang då min bror har uthyrning av ljud & ljus m.m. Och för att marknadsföra honom ställer vi oss alltid strategiskt med kärran.
          Kust/klippfiskare fiskar främst gylta men även andra arter www.pofs.se
          Nu även blog på gylta.blogspot.com
          Glöm inte besöka foto & filmsidan www.fotopelle.se

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av BeBest, 2004-08-27, 19:52
          11 svar
          1 441 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Mathias 70  
          Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
          259 svar
          88 313 visningar
          0 gillar