Vem längtar till helgen??
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Single Malt Whisky
Collapse
X
-
achilles
Brokeback Fishing Team
http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/
--------------------------------------------------
\m/
Kommentera
-
Re: whisky...
Originally posted by medusa
Kom att tänka på en sak,vore trevligt att köra en get together på nån trevlig krog för oss fiskesnackare...Lämplig sylta kan man ju snacka sig fram till här på forumet,ifall intresse skulle finnas!
jag är på!!!achilles
Brokeback Fishing Team
http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/
--------------------------------------------------
\m/
Kommentera
-
Måste bara meddela att jag nu även testat en Bowmore Darkest (Sherryfatslagrad) och den höjde upp Bowmoren ännu ett snäpp tycker jag. Nu har jag testat den vanliga 12-åriga, den 17-åriga och nu senast denna "Darkest" och i min smak är Darkest den allra bästa.
Så här skriver Systembolaget om den:
"Bowmore Darkest (nr 302)
Islay (Morrison's Bowmore Distillery)
Storbritannien
Färg Bärnstensfärgad.
Doft Stor, rökig, fruktig doft med inslag av tång, jod och ljunghonung.
Smak Smakrik, mycket rökig whisky med inslag av tång, ljunghonung och tjära."
Och så här skriver Akkurat.se om densamma:
"668 Bowmore Darkest
abv:
43 %
Kategori:
Islay and the Isles
Region:
Isle of Islay
Pris:
29 SEK/cl.
Tastingnotes:
Mörk ekig sherrydoft, jodig i balans med sherryn o rökig"C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller
Bli medlem i Sportfiskarna Här!
Svar på vanliga frågor hittar ni Här
Fiskesnacks regler hittar ni Här
Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom
Kommentera
-
Jag och min mage är svurna fiender när det kommer till Single Malt... Jag gillar rökig och tjärig whisky men min mage säger annorledes... Nu har vi ju iofs sedan flera år fört framgångsrika fredsdiskussioner över Glenmorangie , Auschentoshan och tro det eller ej men Glenfiddich i de övre årgångarna vinner massor i smaken mot de unga... Framåt småtimmarna har vi vid flera tillfällen även löst diverse världsproblem och mått så bra så tillsammans min mage och jag!
För whisky älskare i Malmö med omnejd kan jag rekommendera Retro som låg på Ängelholmsgatan innan men nu flyttat till Gamla Chokladfabriken, har iofs inte besökt dom på den nya adressen än, dom har en whiskyklubb som träffas 4 ggr/år för provsmakning och sist jag kollade 110 sorters Single Malt på repetoaren. Och självklart serverar dom även Guiness både draft o cold!
Kommentera
-
Vilka gottegrisar ni är!! Nu är det hög tid att lyfta fram den här tråden när det ruskar ute och man har fått en rejäl förkylning. Jag sitter nu framför datorn och smuttar på en stor varmtody gjord på Laphroaig. Om den hjälper vet jag inte men det känns i vart fall bra mycket bättre. Visst där gick de sista dropparna ur den buteljen så nu får jag hålla till godo med det som är kvar från höstens Skotlandsresa. Men The Balvenie DoubleWood går ju inte av för hackor med sin härliga Sherry smak och en Glen Scotia är ju alltid en Glen Scotia. det som blir sist kvar blir väl den Fiddich Coran reserve som jag köpte på mig trotts jag inte ville ha den. Det första som strök med var naturligtvis den 18 åriga Liveten, maken till lättdrucken Whisky får man leta efter. Nu är det väl bara att sätta sig ner göra en önskelista för nästa års skottlandsresa.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Hej!
Är det någon som har något bra tips på hur man får bort intorkat fiskblod från insidan...1 Foto-
Kanal: Övrigt - Ej fiskerelaterat
2024-07-27, 19:22 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
|
253 svar
81 714 visningar
0 gillar
|