undrar lite om det verkligen kan vara bra att hålla abborrar i munnen när dem fotograferas?ser inget vidare trevligt ut för fisken.har ingen koll på det själv så undrar vad ni som vet tycker..
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
hålla abborren i munnen
Collapse
X
-
om man stödjer upp med andra handen under magen ser det skonsamt ut men man ser ofta när folk vrider upp huvvet och låter hela kroppen på fisken hänga ner så det blir en stor belastning på fiskens nacke... det däremot kan inte vara vidare skonsamt mot fisken...
-
Jag brukar föredra att hålla fisken i händerna. Att hålla den i munnen kan verka skojigt, men det kan vara farligt både för dig och fisken. Dessutom smakar det ganska illa.
PS. Jag ber om ursäkt för den oförlåtligt dåliga humorn, jag är trött och håller på att inventera alla ABU-drag...*TeamStock for life*
Kommentera
-
Tycker det börjar spridas en viss pjattighet inom fisket. Naturligtvis skall inte fisken behandlas illa, men det är inga små sköra porslinsdockor man håller i. Tänk på hur ni behandlar era husdjur (om ni nu har några), man lyfter inte st bernhards hunden i vänster framtass eftersom det sunda förnuftet säger att det inte är bra. Använd det sunda förnuftet med fisken också.
Personligen har jag inte (och jag har lyft ganska många) märkt att abborrarna tagit skada av underkäksgreppet.
Kommentera
-
De é lugnt tror jag, när abborren hålls i munnen så är det den minst ömtåliga delen på fisken som används som handtag, nacken bryts inte med alls, det är underkäken som kan få en för kraftig brytning om den nu hålls med för hård lutning.....munnen é oöm, men det är inte kroppen med dess lemskickt, siolinjer och inre organ. Säkrare och fastare grepp på abborren finns inte tycker jag, hålla den med en eller två händer över kroppen tor jag är det bästa sättet att orsaka skador på en abborre. Håller du dessutom den i munnen så är du utom räckhåll för taggiga fenon och sticksiga gällock.
De é min teori.Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se
Kommentera
Foton
Collapse
-
Hej!
Är det någon som har något bra tips på hur man får bort intorkat fiskblod från insidan...1 Foto-
Kanal: Övrigt - Ej fiskerelaterat
2024-07-27, 19:22 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
|
252 svar
81 608 visningar
0 gillar
|