hej! ja undrar hur man gör så ja få bild på tvn när spelar upp film från datorn??? har alla kablar men får ingen bild, ja blir tokig på detta. är det någon här som kan hjälpa mig?? /fredrik
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
dator till tv
Collapse
X
-
Förmodligen måste du aktivera din TV som skärm i datorns kontrollpanel. Borde lösa ditt problemC&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller
Bli medlem i Sportfiskarna Här!
Svar på vanliga frågor hittar ni Här
Fiskesnacks regler hittar ni Här
Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom
Kommentera
-
s-video
Är det en S-video kabel du kopplat in? Har du ändrat egenskaperna för grafikkortet så att det skickar TV signaler? Annars gör det. När det är klart måste du ställa in TVn för att ta emot s-video signaler. Kanske inte finns på alla tv-apparater. Knappen man ändrar det på (på fjärrkontrollen) brukar se ut som en TV skärm med en pil ut åt höger.
Kommentera
-
Vilka sladdar pratar vi om? Vilka har du? Du måste koppla ljudkort och grafikkort med en och samma kabel (S-video) till tv-n (direkt eller genom en adapter från s-video till scart, beroende på vilken koppling din tv har). Du kan också koppla ljudet direkt till tv-n eller stereon med en audio kabel (stereo eller mono beroende på tv-n), och video signalen separat med en s-video kabel till tv.
Precis som Mårten sa du måste ställa in grafikkortet kanske. Har grafikkortet dubbla utgångar? Om grafikkortet är tv kompatibel ibland finns dubbla identiska svga utgångar eller en svga utgång och en s-video (tv) utgång.
TV-n måste du ställa in på extern AV1, AV2, etc. På äldre tv du får söka efter datorns signal precis som när du söker efter en ny kanal. Det skulle funka om du gör så.
Behöver du mer hjälp skriv mer detalierad vilka utgångar och kablar som du har. Lycka till!Tight lines!
CDan
Proffs på att lära masken att simma.
Kommentera
-
Fyfan vad tråkigt det är att konfigurera TV-ut från dator. Var bara tvungen att skriva det då jag lagt alltför många timmar av min tid på att fixa detta åt mig själv och andra. Ska det vara så j-vla svårt å lösa på ett enkelt sätt utan konfigureringar hit och dit. En enkel kloningsknapp är det enda man behöver men i många fall det man inte hittar....puh..heheBJ@
Kommentera
Foton
Collapse
-
Hej!
Är det någon som har något bra tips på hur man får bort intorkat fiskblod från insidan...1 Foto-
Kanal: Övrigt - Ej fiskerelaterat
2024-07-27, 19:22 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
|
252 svar
80 912 visningar
0 gillar
|