Helt rätt. Detta är det grövsta ett land kan råka ut för näst effter en invation av främmande makt. Fram med blodhundarna...
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
anna lindh...
Collapse
X
-
När Carolina Klüft vann sin tävling det var OK att snacka om det. Men när Sveriges utrikesminister är dödad ni börjar säga att det är för mkt. Man får ventilera sina åsikter även om det är en fiskeforum. Vi är en grupp som vi känner varandra (mer eller mindre) och vi kan prata om sånt. Man behöver inte vara så restriktiv!Tight lines!
CDan
Proffs på att lära masken att simma.
Kommentera
-
men det är lite skillnad på klüft o anna lindh. klüft snackades det inte om på radio, tv mm. vart man än vänder sig så är det anna lindh som det pratas om.. till och med på skolans högtalare ropades det ut.. jag tycker att alla här borde lämna nån tanke till alla som dog 11 septermber 2001 istället.Bajen forever!
Kommentera
-
Originally posted by korten
men det är lite skillnad på klüft o anna lindh. klüft snackades det inte om på radio, tv mm. vart man än vänder sig så är det anna lindh som det pratas om.. till och med på skolans högtalare ropades det ut.. jag tycker att alla här borde lämna nån tanke till alla som dog 11 septermber 2001 istället.
Bara för att det pratas om Anna Lindh innebär det inte att 11 september är glömt. Eller? På samma sätt som USA idag bara talar om 11 september pratar vi om det som händer oss närmast och som berör våra liv mer direkt.
/cobol
Förresten tycker jag alla här borde lämna någon tanke till alla som dog i första världskriget.
Kommentera
-
Vad då! Det snackades om Carros stora bedrift överallt. Inte på samma sätt som om Anna Lindth men ändå. Jag lysnar mkt på radio och tittar nästan lika mkt på tv och jag vet att Carro var med i många sammanhang. Men nu, det som har hänt är en av det värsta som kan hända i en demokratiskt land.Tight lines!
CDan
Kommentera
-
Jag tror att det är rätt att ta upp Anna Lindh varhelst man brukar snacka med folk. Hur man än vrider och vänder på saken så är det många människor som berörs. Den som inte är intresserad behöver knappast anstränga sig för att slippa läsa om saken här på forumet. Således: låt folk snacka om Lindh och för dem som inte gillar det finns det för tillfället 30795 andra inlägg att läsa.
Tycker själv det är jävligt tragiskt med mordet. Som tur är verkar det som om en amatör har gjort det, knappast någon politisk sammansvärjning på högre nivå. Kanske en nazist eller en dårfink. (I det förra fallet förutsätts förstås även det senare.) Teorin om väskryckningen tycker jag låter märklig; ville han ha en väska skulle ha ryckt den någon annan stans och dessutom inte ansträngt sig så mycket för att ha ihjäl henne. Vad tror ni?MVH
JD
Kommentera
-
Du har rätt JD. Det var mer eller mindre en politisk handling. Killen tyckte inte om "ja till EMU" eller nåt sånt. Om man rycker en väska man anstränger sig att springa ifrån platsen inte börjar man att döda sin offer på allmän plats.Tight lines!
CDan
Kommentera
-
Originally posted by korten
men det är lite skillnad på klüft o anna lindh. klüft snackades det inte om på radio, tv mm. vart man än vänder sig så är det anna lindh som det pratas om.. till och med på skolans högtalare ropades det ut.. jag tycker att alla här borde lämna nån tanke till alla som dog 11 septermber 2001 istället.
Som någon skrev tidigare så var Anna Lindh en offentlig person. Då blir det självklart mycket skriverier. Det är inte direkt varje dag det händer sånna här saker som tur är.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Hej!
Är det någon som har något bra tips på hur man får bort intorkat fiskblod från insidan...1 Foto-
Kanal: Övrigt - Ej fiskerelaterat
2024-07-27, 19:22 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
|
252 svar
81 878 visningar
0 gillar
|