Önskar tips på ny 12l bränsletank då Biltemas läcker - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Önskar tips på ny 12l bränsletank då Biltemas läcker

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Önskar tips på ny 12l bränsletank då Biltemas läcker

Köpte för ett år sedan Biltemas 12l bränsletank. För det första hade de monterat "gummipumpen" på slangen på fel håll vilket ledde till en del bekymmer innan man testade vända denna. Tanken läcker också (trots att man stänker luftningsventilen och tanken nästan är tom). Då jag hade tanken i båten mellan fisketurerna var hela båten fylld med en oljehinna hela förra året och det känns inte särskilt bra att tömma båten på vatten när en massa besnin och olja hälls i sjön även om det är en liten mängd.
    Har nu avfettat båten och behöver tips om någon ny 12 liters plasttank som ni vet håller tätt, helst under 500 kr.

Lärdom: Tänk inte alltid budget!

Jo det är det normala med BT.s trycktankar

Kolla denna http://www.byggplast-batprylar.se/Ar...ArticleNo=2644 finns annars hos dem flesta båtbutiker som SeaSea, Båtaccenten http://www.bataccenten.se/db/db.pl?a...e=db_vara.html mfl.

Kommentera

Tack för tipsen, den första är ganska lik Biltemas och måtten är exakt samma, kanske risk att det är samma tillverkare? Sceeptern såg intressant ut men är rädd för att den är för hög.
      Vill gärna ha fler tips då den får vara max ca. 19 cm hög för att passa in i stuvutrymmet. Tipsa gärna om någon ni prövat och vet är bra.

Kommentera

Ursprungligen postat av Manil Visa inlägg
        Tack för tipsen, den första är ganska lik Biltemas och måtten är exakt samma, kanske risk att det är samma tillverkare? Sceeptern såg intressant ut men är rädd för att den är för hög.
        Vill gärna ha fler tips då den får vara max ca. 19 cm hög för att passa in i stuvutrymmet. Tipsa gärna om någon ni prövat och vet är bra.
        Jag har Quicksilver (Mercurys egen) i 12 & 25 l utförande och har inget att klaga på efter flera års användning och jag kör med mina båtar från strax före islossning till strax efter isläggning, kostar kanske lite mera men det är det värt, har dock ingen koll på måtten men fråga en Mercury handlare.

Kommentera

Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
          Jag har Quicksilver (Mercurys egen) i 12 & 25 l utförande och har inget att klaga på efter flera års användning och jag kör med mina båtar från strax före islossning till strax efter isläggning, kostar kanske lite mera men det är det värt, har dock ingen koll på måtten men fråga en Mercury handlare.
          Tackar, ska kolla upp den.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av BeBest, 2004-08-27, 19:52
          12 svar
          1 413 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Mathias 70  
          Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
          259 svar
          86 505 visningar
          0 gillar