Jo, det är sant, jag tolkade det som att du ifrågasatte varför man överhuvudtaget skulle vilja sätta tillbaka abborre, att det bara är en matfisk, och inget att vara rädd om! Gott att forumet fyllde sin funktion!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Avkrokningsmatta te borre!
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av CalleX Visa inläggDu tillför FORTFARANDE inte tråden något...
Vill du skapa en dialog så gör en egen tråd kring det ämnet.mer minor i trålarna
Kommentera
-
Ursprungligen postat av peter Visa inläggJo, det är sant, jag tolkade det som att du ifrågasatte varför man överhuvudtaget skulle vilja sätta tillbaka abborre, att det bara är en matfisk, och inget att vara rädd om! Gott att forumet fyllde sin funktion!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Brownie Visa inläggInte du heller.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av CalleX Visa inläggSkillnaden är att jag vet att jag gör fel men försöker informera dig - du verkar bara vilja förstöra det ursprungliga syftet. Med vilje?
Kommentera
-
Putte: om du bara ska kroka av fisken och sedan släppa tillbaka den, så brukar ett sånt där tumgrepp funka fint på abborrar. Du sätter tummen i munnen(på abborren) och fingrarna under. Då håller sig fisken lugn och du kan kroka av fint. Det blir bara krångligare med en avkrokningsmatta. Ska du däremot väga och mäta den så kan en avkrokningsmatta vara bra att ha. jag skulle ha tagit, som någon sa innan, ett liggunderlag och blöta. Abborrar behöver nog inget mot slemlagret skulle jag tro, utan det räcker nog med att det är mjukt. annars kan du tfycka dit en plastkasse på översidan av underlaget. Lycka tillGoogle wont search for Chuck Norris, because google knows you don`t find Chuck Norris. He finds you
Kommentera
-
Abborre, en av Sveriges vanligaste fiskar.
Abborre, en av de godaste svenska fiskarna.
Vet att vi inte behöver vara speciellt försiktiga med dem.
Men avkrokningsmatta och andra medsläpade saker tenderar att hindra oss.
Därför är en plastpåse att föredra, lätt att få med sig, bra för syftet, bra till vägning, kan även användas att släpa med matabborrarna hem.
Skärp dig Callex!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Scaner Visa inläggAbborre, en av Sveriges vanligaste fiskar.
Abborre, en av de godaste svenska fiskarna.
Vet att vi inte behöver vara speciellt försiktiga med dem.
Men avkrokningsmatta och andra medsläpade saker tenderar att hindra oss.
Därför är en plastpåse att föredra, lätt att få med sig, bra för syftet, bra till vägning, kan även användas att släpa med matabborrarna hem.
Skärp dig Callex!
Scanner, när ska du förstå det biologiska värdet av stora individer?
Kommentera
-
Mastapike!
Utveckla det där i fallet abborre!
Slutar med tusenbröder i PutteK´s grusgrop!
Undrar om det inte t.o.m. är ett P&T vatten han fångar abborre i.
PutteK´s eventuella uttag i Västmanländska vattensystem är en piss i amazonfloden.
KG! med klubbmedlemmar var uppe i området och tävlingssportfiskade bort 37 kg med abborre förra helgen.
Du ska inte använda ord som du inte vet vad de innebär i det specifika fallet.
Sluta snacka skit med andra ord.
Men PutteK bör vara rädd om asparna han fångar så han får gärna köpa en avkrokningsmatta till dem. Tänk på att det är fångstförbud på asp i rinnande vatten under lektid.Senast ändrad av Scaner; 2008-02-29, 14:05.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Hej!
Är det någon som har något bra tips på hur man får bort intorkat fiskblod från insidan...1 Foto-
Kanal: Övrigt - Ej fiskerelaterat
2024-07-27, 19:22 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
|
253 svar
81 755 visningar
0 gillar
|