Ingen Julefrid, Inbrott istället! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ingen Julefrid, Inbrott istället!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ingen Julefrid, Inbrott istället!

Tjo!

Tänkte bara "spy lite galla" över alla inbrottstjuvar! Era jävlar!!

Var hemma i östergötland över julen! Då passade någon liga på att göra inbrott i min lägenhet i lund! Samma natt hade ytterligare 5 studentlägenheter "tömts" på allt av värde!

Så himla tråkigt att få ett telefonsamtal i mellandagarna från en polare som letade efter sin flickväns katt..
    -Jo du... Du har haft inbrott i din lägenhet! Eller är det du själv som "sulat" en sten genom ditt fönster heheeeeee...

Ringer polisen, slänger i mig en macka och sedan tokgasar jag 35 mil ner till lund! Konstaterar att all elektronik är borta, kläder, samt alla smycken från studenten, 20-års festen osv. MEN det värsta var att de stal i stort sett hela min fiskeutrustning... *Snyft*. Fiskeutrustningen suger extra hårt eftersom jag sparat ytterst få kvitton! Jag hade i och för sig bilder, men de ligger ju på min stulna dator.

Städar upp ett ton glas, sen kör jag 35 mil hem igen! Blää! Glömmer skiten tack vare nyår .... Men nu är jag ju tillbaka och ska reda i allt!

JAG tackar gudarna för att jag lagt pengar på en hemförsäkring, vilket inte alla studenter anser sig ha råd med.. Det är bara en sak jag ångrar och det är att jag inte sparat fler kvitton! GÖR FÖR TUSAN DET! Samt sparka alla inbrotttjuvar i röven från mig om ni lyckas "haffa" någon!

TACK för en förstörd jul, ta er i häcken! (Inbrottstjuvarna)

JAG ÄR INTE BITTER!

PS. Om någon försöker sälja fiskesaker ruskigt billigt hör av er till mig... Bla Ambassadeur C4 samt BFT stiff, samt en massa jerkbeten, blandad kompott!
    Senast ändrad av Grävlingen; 2008-01-04, 17:36.
    Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

Surt ! Hoppas polisen tar bovarna !
    Mvh//Robert

Kommentera

Bilderna på FS borde väl duga? På en bild syns ju stiff:et och c4:an, och på en annan bild har du ju beten uppradade. Hoppas det löser sig och att du får ersättning.
      Google wont search for Chuck Norris, because google knows you don`t find Chuck Norris. He finds you

Kommentera

_Baste_ . .. . Jäkla va bra du e! Har inte tänkt på det, har bara yrat omkring här i lägenheten och försökt komma på vad som fattas!!

Du är minst sagt en räddare i nöden!! I och för sig så är det ju typ 40 ytterligare beten som fattas!

Känns himla konstigt att någon gått igenom ens prylar!
        Senast ändrad av Grävlingen; 2008-01-04, 18:54.

Kommentera

Lider verkligen med Dig då jag vet precis hur jobbig den känslan är Då jag också haft ovälkommet besök några gånger och det är tur för buset att man inte får tag i dem på plats för då gick det illa för dem

Bra tips med bilderna här på FS och även om inte allt finns med här som försvunnit så kan det ju påvisa för F-bolaget att Du var en välrustad fiskare så att dem går med på din lista över vad som fattas!!

Har gjort en fullständig fotodokumentation på allt av värde och lagt på CD som förvaras på säker plats just om datorn ryker, det är ett hett tips för alla med mycket fiskeprylar och annat av värde men saknar kvitto.

Fick tips från mitt F-bolag att ha ett ref objekt som jag kan styrka ägandet på med på bilderna av lösöre så att det syns att det är fotat hos mig och inte är foto på någon annans prylar, och det låter ju vettigt.

Kommentera

Ursprungligen postat av Grävlingen Visa inlägg
            _Baste_ . .. . Jäkla va bra du e! Har inte tänkt på det, har bara yrat omkring här i lägenheten och försökt komma på vad som fattas!!

Du är minst sagt en räddare i nöden!! I och för sig så är det ju typ 40 ytterligare beten som fattas!

Känns himla konstigt att någon gått igenom ens prylar!
            Jag är bara glad att kunna hjälpa till Dessutom kanske inläggen kan vara till hjälp? Du kanske har skrivit någonstans vad du har för utrustning? eller liknande

EDIT: Tog mig friheten att snoka i dina tidigare inlägg och hittade detta:

Jag har lite Hoosier beten, Cobbar mm de är jättebra, men när man ska in i den riktigt grunda viken då åker Big Bandit Shallow på! ´Sen är ju Bulldawg shallow grymma också.
            Om jag skulle köpa ett...

Humm... efter sommarjobbet la jag undan ca 4000:- som skulle spenderas på nya fiskesaker.. Har nog handlat för minst 5000:- nu...

Personligen köpte jag en pannlampa "Petzl Duobelt Led 14" som fungerar 99% av alla...

Jag önskar mig en Zalt bag (Den nya med bättre tyg och sömmar) eller prologics monster bag! Får se vilken de blir!

Har aldrig kört PP däremot Stren super braid, den tycker ja e bra!

Har ett BFT-stiff 150g är mycket nöjd med det, oftast slänger man ju inte beten tyngre än 150g. Iallafall inte jag! Skönt spö är det!

Bästa: Mitt Jerkbaitkit, Ambassadeur C4 och BFT...

Bästa: Mitt Jerkbaitkit, Ambassadeur C4 och BFT stiff 150g, kom över det billigt, samt att jag är mycket nöjd med både spö och rulle.

Sämsta: Inte fiske, Router Linksys funkar skit, hade en massa...

Detta var vad jag hittade vid en kort sökning. Borde ge lite "bevis" att du faktist har mycket saker. Jävla inbrottstjuvar. Ska hålla utkik om jag ser något. Gott nytt år
            Senast ändrad av _Baste_; 2008-01-04, 19:49.
            Google wont search for Chuck Norris, because google knows you don`t find Chuck Norris. He finds you

Kommentera

Ursprungligen postat av _Baste_ Visa inlägg
              Jag är bara glad att kunna hjälpa till Dessutom kanske inläggen kan vara till hjälp? Du kanske har skrivit någonstans vad du har för utrustning? eller liknande

EDIT: Tog mig friheten att snoka i dina tidigare inlägg och hittade detta:

Jag har lite Hoosier beten, Cobbar mm de är jättebra, men när man ska in i den riktigt grunda viken då åker Big Bandit Shallow på! ´Sen är ju Bulldawg shallow grymma också.
              Om jag skulle köpa ett...

Humm... efter sommarjobbet la jag undan ca 4000:- som skulle spenderas på nya fiskesaker.. Har nog handlat för minst 5000:- nu...

Personligen köpte jag en pannlampa "Petzl Duobelt Led 14" som fungerar 99% av alla...

Jag önskar mig en Zalt bag (Den nya med bättre tyg och sömmar) eller prologics monster bag! Får se vilken de blir!

Har aldrig kört PP däremot Stren super braid, den tycker ja e bra!

Har ett BFT-stiff 150g är mycket nöjd med det, oftast slänger man ju inte beten tyngre än 150g. Iallafall inte jag! Skönt spö är det!

Bästa: Mitt Jerkbaitkit, Ambassadeur C4 och BFT...

Bästa: Mitt Jerkbaitkit, Ambassadeur C4 och BFT stiff 150g, kom över det billigt, samt att jag är mycket nöjd med både spö och rulle.

Sämsta: Inte fiske, Router Linksys funkar skit, hade en massa...

Detta var vad jag hittade vid en kort sökning. Borde ge lite "bevis" att du faktist har mycket saker. Jävla inbrottstjuvar. Ska hålla utkik om jag ser något. Gott nytt år
              En annan sak som kan användas som bevis är utdrag från bank eller köpkort (från fiskebutiker). Så fick jag tillbaka (tillsammans med några kort) allt som blev stulet när några skithögar gick in i källaren för några år sedan.

När det gäller denna typ av svin så tycker jag att det skjuts för lite i det här landet

/D

Kommentera

Hihi, varit på bio nu! Skönt att få ventilera här på fiskesnack, min flickvän orkar inte med att ja gnäller mer tror jag!

Hehe, baste du borde bli detektiv eller liknande! Du e juh grym på att fixa fakta!

Sov gott Grappar å sejjer!

Kommentera

Ähfan det är perfekt,nu kan du köpa nytt närå sånt där suger stenhårt !
                  Hoppas dom får fast svinen
                  Keep talking about me, You are just making me famous..
                  MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
                  www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Haha, ja de e sant men försäkringsbolaget lär juh dra av typ 50% av värdet!

Sen gillar juh jag mina gamla inbitna beten!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av BeBest, 2004-08-27, 19:52
                    12 svar
                    1 408 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Mathias 70  
                    Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
                    259 svar
                    86 290 visningar
                    0 gillar