som man har kunnat se i så många trådar så har oklarheter vad gäller vad som får publiceras på FS lett till massa otrevligheter och missämja. så för att skicka en tydlig signal till bergman så att han med gott samvete kan avgöra hur han vill agera i frågan, tänkte jag att vi medlemmar talar om hur VI vill ha det.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
vad vill vi medlemmar ha för regler på FS
Collapse
X
-
vad vill vi medlemmar ha för regler på FS
69moderatorerna tar godtyckligt bort vad dom anser opassande.56,52%39annonsörerna får bestämma vad som är passande.1,45%1medlemmarna får avgöra vad som är opassande, via en "ta bort funktion".14,49%10moderatorerna ska bara ta bort lagvidriga inlägg och bilder.27,54%19achilles
Brokeback Fishing Team
http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/
--------------------------------------------------
\m/Taggar: Ingen
-
Jag röstade på förslag 4 eftersom jag tycker att det är det lämpligaste i detta läget. Moderatorernas godtycklighet tycker jag inte ska påverka nåt innehåll, bl.a för att det kan ju skilja från dag till dag beroende på vilket humör vederbörande är på. Annonsörerna skall inte bestämma heller för om jag säger att ditt är bra och datt skit så kanske inte det går ihop med annonsörens vilja men det var med verkligheten överensstämmande. Och om varje medlem skulle få bestämma så skulle det nog inte stå ett skit i forumet efter varje dags inlägg.Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/
-
Jag röstade för moderatorernas godtycklighet. En del saker är ju inte olagliga men däremot taskiga, osmakliga eller idiotiska. Där måste en moderator sätta stop.
Men att rensa bort en bild för att den har för lite fiske i tycker jag går för långt. En moppe eller en bild på en artist tycker jag bara ger personlighet till forumet och medlemen. Det är väl kul att veta att det är personligheter/människor man har att göra med och inte bara renodlade fiskefanatiker. Jag tror inte att det är någon risk att forumet skulle drifta för långt från fisket om man lät bli att ta bort icke fiskerelaterade bilder.
Men givetvis hänger det hela på moderatorns fingertopskänsla.
Kommentera
-
Ett råd med folk som medlemmarna har röstat fram skulle kunna bestämma reglerna, och sen skulle moderatorerna följa dessa bestämmelser. Vid otydligheter bestämmer rådet och kan inte rådet komma överens bestämmer Bergman.Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/
Kommentera
-
Ursprungligen postat av ALQ Visa inläggsom man har kunnat se i så många trådar så har oklarheter vad gäller vad som får publiceras på FS lett till massa otrevligheter och missämja. så för att skicka en tydlig signal till bergman så att han med gott samvete kan avgöra hur han vill agera i frågan, tänkte jag att vi medlemmar talar om hur VI vill ha det.
= Moderatorerna agerar enligt förbestämda regler och riktlinjer som Bergman meddelar när han utser ngn till "moderator". Vederbörande moderator meddelar ALLTID berörd människa som fått en bild eller kommentar borttagen, MED en motivering (hur än kort / dum / ologiskt den va vara). Alla kan ha en dålig dag, även en moderator, och ibland kan det vara så att denne tar ett förhastat beslut. Även den som får ngt borttaget kanske har en bra förklaring som belyser saken från ett annat håll? Dialogen tas med fördel via PM.
MVH /[FONT="Fixedsys"][/FONT]
Kommentera
-
[QUOTE=Brownie;325219]Jag röstade för moderatorernas godtycklighet. En del saker är ju inte olagliga men däremot taskiga, osmakliga eller idiotiska. Där måste en moderator sätta stop.
Men att rensa bort en bild för att den har för lite fiske i tycker jag går för långt. En moppe eller en bild på en artist tycker jag bara ger personlighet till forumet och medlemen. Det är väl kul att veta att det är personligheter/människor man har att göra med och inte bara renodlade fiskefanatiker. Jag tror inte att det är någon risk att forumet skulle drifta för långt från fisket om man lät bli att ta bort icke fiskerelaterade bilder.
Men givetvis hänger det hela på moderatorns fingertopskänsla.
Håller helt med,röstade direkt 1:a alt.Hemsida: http://www.slaktarnlures.se
Kommentera
-
som alla ser så börjar vi närma oss någon form av majoritetstyckande, vilket torde vara en välsignelse för bergman och moderatorerna om/när diskussionen poppar upp igen. jag personligen är som sagt inte för en massa regler och förordningar, utan tror att det funkar bra ändå. men jag tror att forumet mår bra av tydlighet. för er som inte riktigt förstår vad ordet godtyckligt betyder kan jag berätta att det är:
1. Slumpmässig.
2. Självsvåldig, nyckfull, egenmäktig.
dvs säga att det är det som råder, om det inte finns klara och tydliga regler. ett exempel på en otydlig regel är att "bilden ska vara fiskerelaterad" (det finns många olika åsikter om vad som är fiskerelaterat), och är det molderatorn som avgör så är det per defination godtyckligt. dä'remot kan man säga att det är en tydlig regel när man bestämt att moderatorn tar bort dom bilder/inlägg som dom inte anser (dvs godtyckligt) passande. det är en tydlig regel... ett annat exempel på en tydlig regel är att bilar som kommer från höger har företräde, om inte annat anges... det finns egentligen inte så mycket att snacka om när det kommer till detta, utan bara det att jag anser att det är bra att medlemmarna fattar ett beslut, i detta fallet ett jag kanske inte delar men kan välja att finna mig i eller byta forum. hur bra som helst.achilles
Brokeback Fishing Team
http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/
--------------------------------------------------
\m/
Kommentera
Foton
Collapse
-
Hej!
Är det någon som har något bra tips på hur man får bort intorkat fiskblod från insidan...1 Foto-
Kanal: Övrigt - Ej fiskerelaterat
2024-07-27, 19:22 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
|
252 svar
81 382 visningar
0 gillar
|