Ursprungligen postat av Uttern_
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Slippa tull?
Collapse
X
-
-
Ursprungligen postat av team char Visa inläggTullen tar en viss tullavgift 3,7% för fiske grejor + moms 25% på hela beloppet inkl frakt och sen också en expeditionsavgift på 100-150kr + eventuellt postförskotts avgift. Åkte på det två gånger på samma order från Cabelas när dom skrivit värdet på hela bestälningen på bägge lådorna.I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägglennart grundtips Cabelas nono finns andra den firman och dess policy helt kass Bass pro är bättre men allt finns från de mindre firmorna där man kan tala med säljarna Ebay är dock bäst mvh
Kommentera
-
Ursprungligen postat av grindpalm Visa inläggI de fall det går kan man ju se till att det verkligen ser ut som en gåva. Alla paket från USA ska skickas som födelsedagspresenter med ett stort "HAPPY BIRTHDAY" skrivet över hela paketet. Ska fungera...
Har åkt på s.k "expiditionsavgift på 150spänn" 2 ggr av 11 tror jag. Och det handlade väl snarare om att Posten inte valde att lev. dom i lådan p.g.a storleken snarare än att det fastnat i tullen.
Skriver man ner värdet så minskar ju den %tuella chansen att det skall kollas.
Jag tror det hela handlar om att säljaren vet vad han håller på med!sigpic
Kommentera
-
När jag handlar från USA så beställer jag alltid till Ship It To.biz
Där får du själv fylla in ett tullvärde på hur mycket varan är värd.
Customs value: (t.ex. $19.90). Det är allt. Du kan även skicka som gåva.
Har du fyllt i ett värde på max $69.90 (under 500 kr) klarar du dig från både tullavgift och moms.
Denna tjänst kostar endast $8.50 per paket. Ca 55 kr. Plus frakten till Sverige förstås.
Tullkostnaden ligger annars på 25% i moms och ytterligare kostnad i tullavgift, samt en "förskottsavgift" på 100 kr.
Det sistnämda är en kostnad då man fått varorna innan man betalat tullkostnaderna.
En vän beställde kläder för ca $500 (ca 3.300 kr) och återförsäljaren skickade paketet direkt till Sverige.
Kostnad: Tullavgift: 489:- Moms: 1.129:- samt "förskottsavgift" 100:- Totalt: 1.718:- i bara "skatt".
Man beställer varorna till den närmsta av deras två lagerlokaler. Som finns i både Los Angeles och New Jersey.
När ens paket inkommit så blir man meddelad via email. Samt får en bild på paketet uppladdat kostnadsfritt till sitt konto.
De kan bl.a. hålla paketet i upp till 90 dagar. Samt öppna och verifiera att man fått vad du beställt. Endast på begäran förstås.
Nästa steg är att man får välja fraktsätt mellan massa olika fraktbolag.
Allt från DHL Express där du får paketet nästa dag, till Airmail där det tar ca 30 dagar.
När man fyllt i tullvärde, och har täckning för frakten.
Så skickas ens paketet inom några timmar.
De har en "shipping calculator" som du kan använda utan att behöva registrera dig först.
Jag älskar denna tjänst! Perfekt när man vill ha sitt paket snabbt. Med mera... Handla från USA blir så mycket smidigare.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Hej!
Är det någon som har något bra tips på hur man får bort intorkat fiskblod från insidan...1 Foto-
Kanal: Övrigt - Ej fiskerelaterat
2024-07-27, 19:22 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
|
252 svar
81 355 visningar
0 gillar
|