Dagens våld i samhället - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Dagens våld i samhället

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Dagens våld i samhället

Satt och läste gårdagens tidning under lunchen.

3 ynglingar har misshandlat ihjäl en handikappad 55åring under 2 dagar, slagit honom med basebollträ, knogjärn, skurit honom med kniv och hällt salt i såren. Till döds. Filmat med mobilkamerorna och heilat in i kameran.

Nästa sida.

Några andra ungdomar som är under rättegång efter att ha slagit ihjäl en annan kille under ett krogslagsmål om en tjej.

Nästa sida.

En annan kille har blivit mördad och hans anhöriga och kompisar får brev och email med kränkande kommentarer som att han förtjänade att dö osv. Någon har även gjort en flashfilm med killens ansikte där han blir skjuten om och om igen.

ALLA DESSA 3 ÄR INRIKES

Nästa sida.

En fånge på, vad va han, 15 år? Blev ihjälmisshandlad av en fångvaktare när han vägrade springa sin motionsrunda eller va det va. 6 andra fångvaktare, och en sjuksköterska stod och tittade på.

Allvarligt? Jag blir fan mörkrädd av att läsa tidningen nuförtiden.

Jag gick in på http://wwwb.aftonbladet.se/vss/speci...5998,1,00.html

och tände ett ljus emot gatuvåldet

Varför inte börja med lite riktiga straff?
    sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg

Mkt bra fråga.

Kommentera

Det är tragiskt!

Vet inte riktigt vad man ska säga!

NOTERA att alla dåd var utförda av en grupp. Även den med fångvaktaren, bara för att de som tittar på inte gör något innebär inte det att de är oskylldiga! Grupptryck verkar som sagt livsfarligt i sådana situationer eftersom de taggar varandra att fortsätta! Hade personerna som misshandlat varit ensama hade risken för att de sansat sig kanske varit mycket större!

Så himla tragiskt bara!

MEN, jag tror dessa människor har fiskat för lite i sina liv!
        Alla fiskare vet att timmarna utan napp kan bli många, det ger tid att tänka! Själv ser jag fiske som en form av meditation där man själv (eller med vänner) kan tänka över sin livssituation. Fundera över vad man har för värderingar utan att någon annan lägger sig i eller utövar grupptryck!

Tror de som utför dessa brott lever i en alldeles för hetsig vardag! De behöver komma bort! FÅ distans och hinna tänka!

SÅ, SVERIGE FISKA MER!! (Gärna Jerkbaitfiske)
        Senast ändrad av Grävlingen; 2007-10-11, 12:54.
        Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

Kommentera

Ja, det är sjukt, vart fan är världen på väg?
          Jag stoppade en rätt rå misshandel där två brudar spöade skiten ur en liten brud förra sommaren, men fick en hoppspark i bakhuvudet så jag slog i backen. Sen stod det två killar och stampade och sparkade mig i huvud/nacke /rygg i typ 5 minuter... Som tur var kom i alla fall tjejen jag räddade i säkerhet. Hade inte snuten och vittnen gjort en anmälan själva, så hade inte de där grabbarna kommit undan med böter och samhällstjänst...
          mer minor i trålarna

Kommentera

det är så fruktansvärt jävla sjukt att jag mår illa när jag hör det, på riktigt.
            If I should fall from grace with god...

Nordeuropas mest frustrerade metare!

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg
              Typ slag med basebollträ och hälla salt i såren? Eller kanske koka i olja som på medeltiden? Skulle säkert få ned våldsnivån..
              Hälleflundrafiskare

Kommentera

Ursprungligen postat av peter Visa inlägg
                Ja, det är sjukt, vart fan är världen på väg?
                Jag stoppade en rätt rå misshandel där två brudar spöade skiten ur en liten brud förra sommaren, men fick en hoppspark i bakhuvudet så jag slog i backen. Sen stod det två killar och stampade och sparkade mig i huvud/nacke /rygg i typ 5 minuter... Som tur var kom i alla fall tjejen jag räddade i säkerhet. Hade inte snuten och vittnen gjort en anmälan själva, så hade inte de där grabbarna kommit undan med böter och samhällstjänst...

Helt sjukt. Tur att du klarade dig :/

Det är nog inte helt fel för folk att komma iväg, som ni skriver. En av anledningarna till att jag tycker om att fiska ensam är just denna (sitta och tänk-stunden) man får när man inte har något annat att göra än just sitta och grubbla.

Kommentera

Mina smällar var ju ingenting mot allt som händer, så jag ska ju vara glad att det inte vart värre. Lite blåmärken och sånt kan man ju ta...
                  Många är så jävla hänsynslösa och råa så man undrar vad som hänt!? Ett exempel som hände här var ett par snubbar som för ett par år sedan misshandlade och torterade en sjöbefälsstudent nåt djävulskt, (där de turades om när de blev trötta i armarna eller röksugna,) för att få reda på hans kod till visa kortet... Han hittades några dagar senare flytande vid en badplats, men jag vet inte om det kom fram om han hade blivit dränkt eller om han försökte fly via vattnet och drunknat.
                  Det händer mycket skit nu, och hårdare straff är ju en bra start, men man undrar ju vad som gör folk såna? Vad är roten till det onda?
                  mer minor i trålarna

Kommentera

@Sg: instämmer helt! Skönt att vara ensam och bara klura, fundera, tänka, räkna får osv.
                    @Peter: Skönt att du och flickan klarade er fysiskt, men det är ju inte enda problemet som uppstår vid en misshandel kan jag tänka? Psykiskt?

Såg en debatt på SVT om högre straff!

Alla var eniga om att det inte var lösningen utan att brottsligheten skulle bekämpas i grunden! Sen hur de hade tänkt att gå tillväga minns jag inte!
                    Tror faktiskt inte heller att hårdare straff är lösningan! Kan kännas som det till en början bara för att man blir så arg och ledsen av att höra om sakerna som beskrevs ovan!

Det är ju bättre att förbygga, se till så att människor inte gör sådana saker! Kanske ändra i skolan mm!
                    Jag är inte påläst men jag tror det faktum att man åker i fängelse räcker (i stort)

Kanske är urbaniseringen ett problem? För mycket folk på en plats = ingen lugn och ro? Ex. Rosengård??

Jag vet inte, överlämnar utvärderingen av åtgärder till en psykolog eller samhällsvetare!

SÄger det igen! FISKA MER!
                    Senast ändrad av Grävlingen; 2007-10-11, 13:14.
                    Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av BeBest, 2004-08-27, 19:52
                    11 svar
                    1 440 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Mathias 70  
                    Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
                    259 svar
                    88 171 visningar
                    0 gillar