Denna ska man nog vara aningen restriktiv med att köpa av...
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Hur har ni blivit lurade (vid fiskerelaterade affärer med privatpersoner online)?
Collapse
X
-
nix allt har gått bra fast ibland har man ju funderat lite när man drar iväg ett par tusenlappar till andra sidan klotet. Men som sagt kolla omdömmes poängen viktigt viktigt o jätte viktigt.En Gäddmamma va ute o simmade med sin lille son. Då kom en Wobbler o vickade förbi o sonen frågade, Mamma vad e de där. De va den där jävla horan som drog i väg med far din.
Kommentera
-
Jag har blivit lurad. så om det är någon som bor i sala och känner för att få ut lite agrissioner så skicka PM! för det är där grabben/gubben bor!
eller om någon känner honom å kan fråga vad som hänt! vill inte lägga ut nå namn men skriv som sagt ett PM så får ni veta!
Kommentera
-
har blivit lurad på tradera .
jag chansa helt enkelt , han hade bara ett positivt omdöme och inget annat , jag tänkte ja alla har ju börjat nånstans och ja buda upp till 800kr , han skicka sitt kontonummer och ja satte in penganra väntade i nån vecka försökte kontakata honom men inget svar , fick aldrig rullen och var 800kr fattigare .
Kommentera
-
Oh, min gamla tråd lever, härligt! Eller, ja...
Jag har faktiskt inte blivit särskilt lurad än, trots att det är ett tag sen jag startade denna. Har vi blivit oense så har vi kommit överens senare. Väntar dock fortfarande på ett paket från Storbrittanien som skulle skickats för mer än en månad sedan, ligger grejer för mer än 2 k där och väntar, var det nu är...
Men jag har haft så pass bra kommunikation med shopen att jag inte misstänker bedrägeri. Antagligen kommer jag få tillbaka mina pengar när jag bestämt mig för att sluta vänta på grejerna. Men den historien är inte slut än.Är det blåål eller vralåk?
Kommentera
-
Jag tycker att tradera är väldigt säkert. Jag kollar oftast omdömmet. Det händer ofta att man ser nått superdeal där säljaren har noll omdömmen. Jag brukar undvika sånna auktioner. Men eftersom att många andra tänker likadant så går vissa sånna saker otrolikg billigt. Tre sycken viento gick för ca600-900kr för några månader sen. Jag vet inte om köparna fick grejern a eller inte men om de gjorde det så var det en grymmt bra affär för dem. Men som försäljare så ska man nog aldrig skicka innan man fått betalt. Jag har tom sagt det när jag märkt att folk gjort det. En gång hade en försäljare problem med sin mejl och skickade grejerna med en lapp med ett telefonnr i paketet så ringde jag och så fixade vi så att jag kunde betala.
Tradera är nog några miljoner gånger säkrare än denna sida. Men man märker oftast om folk är hederliga och posten ev slarvat med något. En kille erbjöd att betala tillbaka. Då tyckte jag att det var rätt självklart att han var hederlig. En annan kille svarade inte på några medelanden då blev jag orolig och tänkte anmäla användaren men varan kom iaf fram en månad sent...
Sen så ska man även kolla att man fått mejl från adressen angiven i vinnarmejlet. Det händer ibland att man får dubbla mejl ett från säljaren och ett från nån lurendrejare. Jag antar att de tror att om de skicka "vinnarmejl" snabbt före den riktige säljaren så kommer man att betala till dem om säljaren är sen med att skicka mejl.
Just nu väntar jag på ett vinnarmejl (sen ca2-3veckor). Det är en kille som inte angivit riktigt namn eller nått. Jag har fått mejl från en annan adress än den han angivit på tradera och jag har skickat mejl till både den adressen "han" kontaktade mig från och den angiven i traderas mejl angående auktionen att om han måste skicka vinnarmejl från adressen angiven hoss tradera. Det är mest en formalitet i detta fall då jag inte fått mejl från fler personer om samma auktion. Men han har iaf inte svarat...
Kommentera
-
jag har inte förlorat pengar eller blivit blåst på varan men jag fick ett negativt omdöme av en säljare, helt utan anledning. känns också förjävligt...
säljaren gick ej att få tag på efter auktionens slut. jag skrev mejl, ringde och stod i men inte ett ljud på tre-fyra veckor.
efter ca en månad landar det ett gulligt rött litet omdöme där det står att säljarens tålamod tagit slut. va f*n??!
jag kollade så att han hade fått min rätta mejladress och telefonnr och prövade att få tag i honom igen men det var lönlöst.
skrev till tradera men de kunde inte göra något.
numera är han avstängd. har väl blåst för många och låtit bli att svara...
i övrigt har jag bara haft positiva erfarenheter av folket på tradera.sigpic
Kommentera
Foton
Collapse
-
Hej!
Är det någon som har något bra tips på hur man får bort intorkat fiskblod från insidan...1 Foto-
Kanal: Övrigt - Ej fiskerelaterat
2024-07-27, 19:22 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
|
252 svar
81 662 visningar
0 gillar
|