Metallica - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Metallica

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Selfklart ska man dit!
    Senast ändrad av Gäddhängke; 2007-07-11, 07:08.

Kommentera

Jag såg Metallica första gången -86 och är ett grymt stort fan av tidiga Metallica. Men sen dom började hora sig (bl.a. genom att stämma Beavis & Butthead för t-shirten) för att få råd till sitt djävla knark så har jag inte sponsrat dom med en enda krona sen det svarta albumet och den följande turnen som man såg 5 ggr.

Däremot har jag laddat ned allt gratis bara för att protestera mot arslena.

Kommentera

Usch nej.. Dem var bra fram tills kanske.. 1995? då det gick åt skogen. Bäst 1990 talet, helt underbar musik som jag diggade för ett tag sen, men numera tycker jag inte om Metallica överhuvudtaget.. Gillar inte ens musik utan speciell betydelse i texten överhuvudtaget mer iofs^^

- Glöm aldrig att du är helt unik. Precis som alla andra.

Kommentera

Såg dem på ReLoad turnen i Globen -98. Men som tidigare nämnts har de tappat stinget fullkomligt. Plattan utan namn var det sista de släppte som var riktigt bra. Och utan Newkid på bas tappade de ytterligare lite. Så det får vara för min del

Kommentera

Hvilke bands er med til warmup på den svenske koncert?
            I DK er det Volbeat og Mnemic (havde håbet på nogle internationale navne i stedet).
            //Claus Rix

"If you give a man a fish, he will eat for a day. But, if you teach a man to fish, he will spend all his money on fishing tackle and won't be able to afford to eat!"

Kommentera

HIM var förband igår och vara totalt usla, helt värdelösa.

1 timma senare kommer Metallica in på scenen med sitt helt magiska intro bestående av Ecstacy of gold och Creeping Death och det blev då en helt otrolig stämning inne på arenan, var oxå mycket bra stämning när dom spelade Nothing else Matterbs och kanske framförallt när dom spelade Memory remains då HELA publiken fortsatte sjunga "na na na na na na, na na na na" och applåderade långt efter att dom hade slutat spela låten.

Jag tycker det var en magisk kväll med otroligt bra musik från världens absolut bästa band, även ni "gamlingar" hade trivts för det var mycket gammal musik.

Med Rob på bas så har dom nu fått ytterligare en dimension i sina shower med sina solon och att han faktiskt kan spela Orion, det kunde tyvärr inte Jason med sina jävla plektrum.

Att en del inte gillar hur dom sköter sina affärer är ju en helt annan femma, men jag förstår dom delvis oxå, jag tror t.ex inte att ABU skulle bli så jävla glada om nån kopierade deras prylar och delade ut gratis...
              http://teamjoj.blogspot.com/

Kommentera

fan vad jag ångrar att jag inte kunde åka ner... har läst recensionerna i en massa nättidningar nu och alla är överens, det var SJUKT bra. Bomberna i one, allsången i the memory remains och den fantastiska svenska publiken som gav allt gjorde tydligen hela upplevelsen helt enorm. Man får ju gåshud bara av att läsa om konserten... jaja, nästa gång ska jag fan se till att få tag på biljetter!
                http://mangemo77.blogspot.com/

Kommentera

Lyssnade från balkongen och det lät bra

Kommentera

Ursprungligen postat av mangemo Visa inlägg
                    fan vad jag ångrar att jag inte kunde åka ner... har läst recensionerna i en massa nättidningar nu och alla är överens, det var SJUKT bra. Bomberna i one, allsången i the memory remains och den fantastiska svenska publiken som gav allt gjorde tydligen hela upplevelsen helt enorm. Man får ju gåshud bara av att läsa om konserten... jaja, nästa gång ska jag fan se till att få tag på biljetter!
                    Du jag får gåshud, stå*** och sitter mest med ett enda stort leende på läpparna när jag tänker gårdagens suveräna show som verkligen är värd allt det som tidningarna skriver

Fan va jag gillade Robs bas-solo
                    http://teamjoj.blogspot.com/

Kommentera

Oj oj oj, det var det bästa jag nånsin sett!! Det är med ord svårt att beskriva hur sjukt bra det var men jag kan i alla fall intyga att ni som inte var där missade decenniets bästa konsert.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av BeBest, 2004-08-27, 19:52
                      12 svar
                      1 429 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Mathias 70  
                      Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
                      259 svar
                      87 044 visningar
                      0 gillar