Vi hade samma problem innan. Vi gjorde också det mesta vatten sten osv osv. Min morsa träffade en kattjävel med en träsko mitt i skallen, sen tog det 7 år innan den var inne hos oss igen och tidigare hade den vart där varenda dag.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Hur bli av med katter i trädgården?
Collapse
X
-
Beträffande fällorna så kan kommunen, i det fall du inte uppfyller den formella behörigheten, förordna någon jaktkunnig person att utföra hanteringen av dem. Man behöver alltså inte göra det själv om det finns ett gällande nämndbeslut att katterna på din tomt är ett sanitärt problem, vars sanering innefattar fångst av inkräktande kattor.
På orter med sanitära problem, orsakade av vilda djur, finns det tillsatta jaktkunniga och omdömesgilla personer vilka har till uppgift att reducera antalet duvor, måsar, kajor, råkor osv samt även sköta efterhållningen av möss, sorkar, råttor, kaniner, harar, grävlingar och inte minst infångandet av strykarkatter.
Förr kunde katt som anträffades utanför sin ägares tomt, saklöst dödas men idag måste de infångas, förvaras en tid för identifiering samt om man tror det finns en ägare även försöka få kontakt med denne genom annonsering.
Ett annat sätt att hålla kattorna utanför tomter är att sätta upp höga nät runt den men då måste man vara noga med att stänga grindar och portar. Dessutom gör det inte huset så vackert att se.Senast ändrad av BeBest; 2007-06-28, 10:08.Må vi alla ha ett intressant fiske!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av ghost Visa inläggFör övrigt vill jag inte hålla i dem, de har klor och är onda. Det är Hin Håles elaka hantlangare som sett ut mig som mobboffer och föremål för helvetets odörer.
Hade också problem med grannarnas katt när jag bodde hemma för många år sedan. Dock visste vi inte hur vi skulle lösa problemet. En dag mitt i sommaren fick vi av grannarna höra att katten under natten kommit hemkrypande med delar av tarmpaketet hängande ut genom buken, det var riktigt vidrigt att höra. Tydligen hade någon skjutit katten med ett finkalibrigt vapen och det var bara tur att katten kunde ta sig hem för vidare transport till veterinären.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av ghost Visa inläggKarparna?
Karparna ska simma vidare,nä skämt åt sido..Keep talking about me, You are just making me famous..
MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
www.Sk-fiskpinnen.com
Kommentera
-
vi har sjukt många kattter på vår gata, en idiotisk gammal gubbe har ca 20-25st, men bara en innekatt, så alla katterna springer runt överallt, och varje år blir det ju nya kullar (de flesta dör) med några klarar sig. man tycker ju synd om katterna samtidigt som man vill slå ihjäl varenda jävel, plus gubben.
Komunen säger varje år att de ska dit och plocka men inget händer.
tror ni de anar oråd om man blandar råttgift i mjölken?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av BeBest Visa inlägg.
På orter med sanitära problem, orsakade av vilda djur, finns det tillsatta jaktkunniga och omdömesgilla personer vilka har till uppgift att reducera antalet duvor, måsar, kajor, råkor osv samt även sköta efterhållningen av möss, sorkar, råttor, kaniner, harar, grävlingar och inte minst infångandet av strykarkatter.
Ursprungligen postat av mangemo Visa inläggKan bara hålla med! Dock tycker jag att det låter bra att du vill hitta en skonsam metod för att bli av med problemet. Våld är inte någon trevlig lösning precis...
Ursprungligen postat av Daiwa_Diva Visa inläggKöp en egen katt, dom gillar inte när andra trampar på deras mark.
Nåväl, tack för många intressanta förslag. Jag har dock beslutat att göra en ny vända med kommunen. Jag tolererar inte att jag inte ens kan vädra i mitt eget hem, än mindre umgås med familjen på vår egna altan.
Om någon är intresserad kan jag uppdatera vad som händer, i annat fall får ni ha en trevlig semester och fiska lugnt.[font=monotype corsiva]Livet är inte de dagar som gått, utan de dagar man minns...[/font]
Kommentera
-
Sätt ut fällan och sedan när du fångat en katt ger du den en rejäl omgång med vattenslangen innan du släpper ut den igen. Det borde skrämma upp den ordentligt samtidigt som du slipper gå till polisen eller behöver skada den.Den förste att gå Ad Hominem förlorar
Kommentera
Foton
Collapse
-
Hej!
Är det någon som har något bra tips på hur man får bort intorkat fiskblod från insidan...1 Foto-
Kanal: Övrigt - Ej fiskerelaterat
2024-07-27, 19:22 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
|
252 svar
81 666 visningar
0 gillar
|