Ursprungligen postat av npaulsson
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Lär Er Stava!
Collapse
X
-
Jag brukar också störas av särskrivningar, stavfel etc, men jag tror inte att jag skulle starta en tråd bara för det. Det känns ganska onödigt
Sedan kan man ju fundera över varför folk skriver så jäkla illa ibland, beror det på skolan, allt "chattande" eller bara på rent slarv, ingen aning - Skit samma På ett forum som detta är det viktigaste att få fram sin mening, med eller utan sttavvfel
Keep on rock´n FriendsFabrikör Stava rules...
Kommentera
-
Jag har alltid trott att det heter dyselexi men nu har jag lärt mig att det heter dyslexi. Det är alltid kul att lära sig något nytt.
Det som jag antar att trådskaparen menar är att man kanske ska ta och läsa igenom sitt inlägg en gång innan man trycker på enterknappen.
Och det vore inte kanske helt fel ,jag brukar göra det och det är ofta som jag skippar inlägg eftersom de kan vara onödiga, fulla med ironi m.m.
Men framförallt så kan man väl anstränga sig lite för att det ska bli rätt, och då är det inte så mycket jobb med att läsa igenom inlägget en gång?Ola
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Ola Visa inläggJag har alltid trott att det hete dyselexi men nu har jag lärt mig att det heter dylexi. Det är alltid kul att lära sig något nytt.
Sov gott gubbs, alla kan inte stava, big deal.Är det blåål eller vralåk?
Kommentera
-
Dän sôm ôrker kan ju glo igenôm dä di skriver. Det enda jag stör mig på är att folk inte skriver på sina dialekter så som jag skrev skulle scanner och jag skriva och förbjud smiles för dom finns inte i det svenska språket men som sagt välkommen till 2007 det finns Internet och alla i åldrarna 7-70 kan sitta och skriva till varandra utan att bry sig om hur det ser ut. Det är kunskapen som räknas inte om man har tillgång till "abcbock".Se till att alltid ha en kortare person som vadar före dig.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av netsplit Visa inläggHar ingen av er gått i skolan?
femtio procent av alla inlägg är fulla av felstavningar.
Vanligast är särskrivningar, jag hatar särskrivning! Man skulle kunna tro att hälften av alla medlemmarna lider av någon form av dyslexi eller är amerikaner.
I AMERIKA --> SÄR SKRIVER <-- MAN. Got the point?
Gå om skolan eller gå någon kvällskurs, det är pinsamt att inte kunna stava korrekt på sitt modersmål.
vad f-n spelar he för roll om nå folk skriver fel eller skippar över något ord ? du fattar väl ändå vad det står eller måste he vara fakt språk du ska läsa eller vad är he frågan om ?
visst jag o flera andra här har säkert dyslexi o läs/skriv svårigheter men du är nog f-n den första som klagar ...... somliga har för mycke fritid
Kommentera
-
Ursprungligen postat av theoneandonly Visa inläggHaha Fan vad skönt! Jag har också ofta undrat varför Dyslexi ska vara så svårt att stava till! Elaka killar som hittade på det ordet
Knappt så jag kan stava till det och jag är inte (konfirmerat) ordblind!
Tycker förövrigt inte att du skriver så farligt, inte värre än att det skulle kunna tas för en klumpighet vid tangentbordet.
Avslutningsvis vill jag säga att alla dessa dyslektiker är en stor tillgång och ändlösa timmars underhållning!
HYLLNING TILL FELSTAVARNA!! Bidrag gärna med egna favoriter( tror den skarpögde kan hitta ett par som jag stått för!)
"såfort jag också vill ha en anorlunda bild skriver någon duktif framhållning och rejälframhållning . ville bara POJENTERA! "
"ja ,den är popelär !"
Säsong Verkar vara ett svårt ord att stava till, sällan man ser det rättstavat "jag ska sjelv dit på söndag o ta sesongsgösen!"
"ja e nybörgare inom detta"
Skiljetecken är svårt för vissa att behärska också! Det är nästan min Favorit:
" klart den väger 5 om du vägde den och den vägde 5 jag har aldrig sagt att den inte väger 5 din lilla plutt .. jag har bara sagt att jag tycker det ser ut som den inte gör det .. .. ... .. så varför dampa så hårt !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! "
Det och oändligt mycket mer! Se om ni kan placera det.
Tumlarentrolling är livet
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Sn1rpex Visa inlägghörrö du !!!
vad f-n spelar he för roll om nå folk skriver fel eller skippar över något ord ? du fattar väl ändå vad det står eller måste he vara fakt språk du ska läsa eller vad är he frågan om ?
visst jag o flera andra här har säkert dyslexi o läs/skriv svårigheter men du är nog f-n den första som klagar ...... somliga har för mycke fritid
Det faktum att du skriver ett inlägg i den här tråden visar att du själv har för mycket fritid.
Tack för dagens första gapflabb.
/NilsieNisse Ghandie - vilken jävla Nisse Ghandie?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av netsplit Visa inläggHar ingen av er gått i skolan?
femtio procent av alla inlägg är fulla av felstavningar.
Vanligast är särskrivningar, jag hatar särskrivning! Man skulle kunna tro att hälften av alla medlemmarna lider av någon form av dyslexi eller är amerikaner.
I AMERIKA --> SÄR SKRIVER <-- MAN. Got the point?
Gå om skolan eller gå någon kvällskurs, det är pinsamt att inte kunna stava korrekt på sitt modersmål.
Kanon att du tar upp detta JÄTTE problem. Vad sägs om att vi ses hemma hos dig så kan du ju lära upp mig att stava. Vi kan ju köpa hem några flaskor vin och sedan fördjupa oss i stavning och särskrivning. Kommer vi riktigt bra överens så knaske vi kan ligga sked i din soffa så du kan förhöra mig på lite oliaka knepiga ord. jag vill inte ta ut någon lycka i förskott men jag skulle bli jätte glad om jag kanske fick sova över hos dig också?
Kommentera
Foton
Collapse
-
Hej!
Är det någon som har något bra tips på hur man får bort intorkat fiskblod från insidan...1 Foto-
Kanal: Övrigt - Ej fiskerelaterat
2024-07-27, 19:22 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
|
252 svar
81 413 visningar
0 gillar
|