Gubbig mat och dryck - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gubbig mat och dryck

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gubbig mat och dryck

I torsdags blev det officiellt. En ultraljudsundersökning som visade att jag har åkt på ett navelbråck innebär att jag är gubbe så det stänker om det, eftersom navelbråck är den gubbigaste åkomman.

Jag tänkte fira min officiella gubbstatus genom att äta och dricka nåt gubbigt.

Nån som har tips på god gubböl som inte är blaskig samt gubbig mat som inte innehåller potatis? (Potatis är Beelsebubs lortar )
    All you need is Lubb.

Ursprungligen postat av Usling Visa inlägg
    I torsdags blev det officiellt. En ultraljudsundersökning som visade att jag har åkt på ett navelbråck innebär att jag är gubbe så det stänker om det, eftersom navelbråck är den gubbigaste åkomman.

Jag tänkte fira min officiella gubbstatus genom att äta och dricka nåt gubbigt.

Nån som har tips på god gubböl som inte är blaskig samt gubbig mat som inte innehåller potatis? (Potatis är Beelsebubs lortar )
    Men all gubbig mat innehåller ju i princip potatis i någon form, gubbröra t ex är ju bland det gubbigaste (och godaste) som finns...

Kommentera

Du ska ha en flaska Radeberger Pilsner, och fläskstek med kryssad svål, rödkål, brunsås och knödel. Alternativt Radeberger, och till den kroppkakor med smält smör, grädde och lingon. (Jo, det är potatis i knödel och kroppkakor, men den är förädlad.)
      Duger inte det , får du koka köttsoppa med klimp. ( Klimp görs på mannagryn som kokas som tunn gröt, och sedan tillsätts ägg och riven ost, samt kokas i saltat vatten i form av äggstora bollar.) Och naturligtvis Radeberger till!
      Senast ändrad av Backslag; 2024-08-18, 21:01.

Kommentera

Har du fru som kan laga mat så får du äta Koldolmar, Fattiga riddare, Sjömansbiff, Köttbullar med potatismos, Kalops, kroppkakor och andra traditionella rätter med alla dess tillbehör.

I annat fall så har du alltid fläsk och falukorv i kylskåpet som du varvar mellan.
        I skafferiet står det bredvid potatisen några burkar Bullens pilsnerkorv och picknickskinka på burk.

Varje Torsdag så äter du i vanlig ordning Ärtsoppa, det bör du ha gjort sedan du gick lumpen.

Som gubbe så dricker du endast ljus lager till vardags och mörk öl till Jul.
        Du kan inte vara gubbe och hipster på samma gång.

Till frukost äter du alltid gröt och ett kokt ägg.
        Lunch består av mackor med skinka, korv eller ost på, dessa äter du utomhus där du sitter och metar.

På restaurang så beställer du i tio fall av tio en blodig biff och en stor stark som du sitter kvar länge med efter att du har ätit upp.
        Senast ändrad av .art; 2024-08-19, 00:13.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av BeBest, 2004-08-27, 19:52
        11 svar
        1 440 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Mathias 70  
        Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
        259 svar
        88 162 visningar
        0 gillar