Varför kan inte alla på forumet i alla fall skriva vilket län man fått sin fångst??? tänker mest på fotoalbumet. Alla som fiskat seriöst vet att man måste ha goda kunskaper om sjön nästan på metern när... då borde man iaf kunna säga vilket län man fiskar i!!?? Tänker mest på att om man vet att folk fått fisk i länet då vet man att det är dax i den egna sjön typ... Alltså vetskap om årstider och djup exempelvis...har andra fått så borde det funka på samma sätt i min sjö...
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Varför denna extrema försiktighet av plats??
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Deadbait Visa inläggVarför kan inte alla på forumet i alla fall skriva vilket län man fått sin fångst??? tänker mest på fotoalbumet. Alla som fiskat seriöst vet att man måste ha goda kunskaper om sjön nästan på metern när... då borde man iaf kunna säga vilket län man fiskar i!!?? Tänker mest på att om man vet att folk fått fisk i länet då vet man att det är dax i den egna sjön typ... Alltså vetskap om årstider och djup exempelvis...har andra fått så borde det funka på samma sätt i min sjö...sigpic
-
Ursprungligen postat av Jonas 37Har full respekt för att man tex mörkar en ismetad gös från nån liten okänd supersjö.Men att mörka en gös från tex Juttern är ju parodi.Varenda gösfiskare känner ju till Juttern.Finns säkert foton här i albumet på mörkade gösar från Stockholms skärgård.Men hallå Stockholms skärgård är ju på tusen och åter tusen hektar.Att jag tex skulle mörka en gös från mitt hemmavatten Färnebofjärden (Dalälven) vore bara löjligt.Den är så pass svårfiskad och kräver kännedom så mörkning vore bara löjligt.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Deadbait Visa inläggVarför kan inte alla på forumet i alla fall skriva vilket län man fått sin fångst??? tänker mest på fotoalbumet. Alla som fiskat seriöst vet att man måste ha goda kunskaper om sjön nästan på metern när... då borde man iaf kunna säga vilket län man fiskar i!!?? Tänker mest på att om man vet att folk fått fisk i länet då vet man att det är dax i den egna sjön typ... Alltså vetskap om årstider och djup exempelvis...har andra fått så borde det funka på samma sätt i min sjö...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Jonas 37Har full respekt för att man tex mörkar en ismetad gös från nån liten okänd supersjö.Men att mörka en gös från tex Juttern är ju parodi.Varenda gösfiskare känner ju till Juttern.Finns säkert foton här i albumet på mörkade gösar från Stockholms skärgård.Men hallå Stockholms skärgård är ju på tusen och åter tusen hektar.Att jag tex skulle mörka en gös från mitt hemmavatten Färnebofjärden (Dalälven) vore bara löjligt.Den är så pass svårfiskad och kräver kännedom så mörkning vore bara löjligt.
Ogillar folk som sprider ut vart man fått en stor firre bara för dom råkade "åka" förbi och såg ens bil eller ngt den dagen det begav sig. Vad får dom ut på det?
Nu måste man ju även mörka datum om man vill ha vatten ifred, åka hyrbil och ha totalstrippad båt.sigpic
Kommentera
-
(Ogillar folk som sprider ut vart man fått en stor firre bara för dom råkade "åka" förbi och såg ens bil eller ngt den dagen det begav sig. Vad får dom ut på det?
Nu måste man ju även mörka datum om man vill ha vatten ifred, åka hyrbil och ha totalstrippad båt.)
Du får inte glömma mörka solglasögon och huvjacka,I dont give a fuck who your father is.... don´t walk on the water while i´m fishing.
Min Blogg
http://www.fiskesnack.com/forum/blog.php?u=7117
http://www.sportfishinglovers.se/
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Jonas 37Har full respekt för att man tex mörkar en ismetad gös från nån liten okänd supersjö.Men att mörka en gös från tex Juttern är ju parodi.Varenda gösfiskare känner ju till Juttern.Finns säkert foton här i albumet på mörkade gösar från Stockholms skärgård.Men hallå Stockholms skärgård är ju på tusen och åter tusen hektar.Att jag tex skulle mörka en gös från mitt hemmavatten Färnebofjärden (Dalälven) vore bara löjligt.Den är så pass svårfiskad och kräver kännedom så mörkning vore bara löjligt.Senast ändrad av CalleX; 2007-03-05, 13:38.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Hej!
Är det någon som har något bra tips på hur man får bort intorkat fiskblod från insidan...1 Foto-
Kanal: Övrigt - Ej fiskerelaterat
2024-07-27, 19:22 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
|
252 svar
82 202 visningar
0 gillar
|