Jag vill skapa en flytande självfiskande fluga. Flugan som är flytande ska kastas ut där den sedan blir suspenderad i vattnet på ett bestämt djup. Jag vill att flugan ska "fiska sig själv" och kunna röra sig lockande utan att fiskaren genom linan inger liv i flugan. Vet någon av er vilken konstruktion/konstruktioner man kan använda för att skapa en fluga som aldrig blir hydrodynamiskt stabil och stillastående oavsett om vattnet är helt stilla.
Nu är jag inte ute efter att skapa en evighetsmaskin och förstår att det alltid behövs energi för att skapa rörelse och att den energin måste komma från någonstans.
Naturligtvis är det enklaste sättet att binda flugan av material som är så extremt lättrörlig att den minsta vattenrörelsen påverkar flugan och inger den liv och rörelse. I andra hand kanske man kan använda material som får skilda densiteter beroende av solljuset.
Nu är jag inte ute efter att skapa en evighetsmaskin och förstår att det alltid behövs energi för att skapa rörelse och att den energin måste komma från någonstans.
Naturligtvis är det enklaste sättet att binda flugan av material som är så extremt lättrörlig att den minsta vattenrörelsen påverkar flugan och inger den liv och rörelse. I andra hand kanske man kan använda material som får skilda densiteter beroende av solljuset.
Kommentera