Min rigg blev ett fiasko.Rörelsen som skapas är betydligt mindre livlig än en traditionell drop-shot rig och dessutom är det svårt att få sänken att ankra fast där man vill. Varför blev det såhär? Simpelt, de rörelse man inger betet har ingen aktiv motkraft att räta ut rörelsen på det sättet sänket gör i dropshot riggen, det lämnas till det flytande huvudet som gör en rätt så usel jobb. därmed blir rörelsen väsentligen hämmad och förminskad. Att använda riggen till att jigga eller flugfiska är bara att glömma. Den kanske kan användas med död bete som är mer eller mindre självfiskande och inte behöver inges lika mycket liv i. Synd att det blev såhär, jag hade stora förhoppningar för denna rigg, men jag har lärt mig mycket annat under resans gång.
Jag tror att riggen kan användas som en hybridmetod mellan traditionell bottenmete och dropshot med aktivt fiske. Men det får tiden utvisa. Det gäller att utveckla bättre beteshuvuden, bättre vippor och lämpligare sänken. Men huvudkonceptet är dödförklarad.
Jag tror att riggen kan användas som en hybridmetod mellan traditionell bottenmete och dropshot med aktivt fiske. Men det får tiden utvisa. Det gäller att utveckla bättre beteshuvuden, bättre vippor och lämpligare sänken. Men huvudkonceptet är dödförklarad.
Kommentera