Fiske & alkohol - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske & alkohol

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiske & alkohol

Finns det en alkoholromatik kring fiske? Två exempel från den senaste tiden: HÖ-fiske vid en norrlandsälv. En del fiskare fiskar med ölflak och Jägermeister i bagaget.
    I dag; pimpelpremiär, det första man möter på isen är en kille i "fåtölj" med en panna tequila & öl.
    Inte för att jag är nykterist, tar gärna en öl eller whiskey EFTER fisket men medans?

Det är ju bra att man kan kombinera två roliga saker här i livet i mellanåt.

Kommentera

Seriöst fiske och alkohol i större mängder hör inte alls ihop i mina ögon.

Sådana personer faller långt ner på min lista. Skall man fiska skall man fiska seriöst och kunna ta hand om fisken på ett bra sätt m.m

Det är ju idioter som super och fiskar som drar ner en fiskares anseende i många fall. Lever som fan, skräpar ner, eldar hejvilt o.s.v. Finns ju rätt många exempel på vattendrag som blivit nerstängda p.g.a detta kan jag tänka mig.
      sigpic

Kommentera

En öl eller wirre är aldrig fel, men normalt kommer den alkohol man tar med sig ut också med hem.

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg
          Fiske och sprit hör inte ihop. Supa kan man göra hemma. Men en öl till maten eller två men man ska ju klara av att fiska dagen efter också

http://teamchar.blogspot.com/

Kommentera

Jag tycker att alkohol och fiske aldrig är en bra kombination, speciellt när man fiskar "farliga" fiskesätt" som isfiske.
            Några som gillar att leva farligt kan ni läsa om här, http://www.adressa.no/nyheter/utenri...icle797793.ece
            Senast ändrad av Alessandro; 2007-02-04, 00:52.
            How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg

Sådana personer faller långt ner på min lista. Skall man fiska skall man fiska seriöst och kunna ta hand om fisken på ett bra sätt m.m
              Flodebanan är helt på banan i denna tråd.

Endera tar man sig en lite jävel eller så fiskar man. Aldrig båda saker på samma gång.

Eftersom merparten av mitt fiske sker från båt skulle jag aldrig tillåta mig själv eller andra i båten att dricka alkohol. Dessutom är fisketiden helig i mitt tycke och ska därför inte störas av drycker som avtrubbar upplevelsen.

Gärna en malt dryck av ädlare slag på ljugarbänken efter fisket men ALDRIG under fisket.

//Tantor
              [FONT=Verdana]><(((*> Bara döda fiskar flyter med strömmen ><(((*>[/FONT]

Kommentera

Supa och fiska samtidigt hör definitivt inte ihop, däremot brukar jag ofta dricka någon folköl när man är ute och fiskar, i undantagsfall så kan det bli någon liten whiskey-pinne till kaffet för att värma sig innombords kalla senhöstdagar. Efter passet däremot kan man ta sig en seger-hutt för dagens vinnarfisk (ex. 1cl per kg för största fångsten)

Kommentera

Supa o fiska samtidigt självklart åtminstone en gång per år nämligen Långfredan. Övriga fisketurer är det lite lugnare. Börjar bli väldigt mycke så får man inte göra o så ska man göra här på FS. Det är väl upp till var person om man vill ta en stänkare eller inte under fisket.
                  En Gäddmamma va ute o simmade med sin lille son. Då kom en Wobbler o vickade förbi o sonen frågade, Mamma vad e de där. De va den där jävla horan som drog i väg med far din.

Kommentera

Kan vara rätt farligt att ge sig ut på sjön full. tycker det inte är en bra kombination någonstans.
                    You´ll Never Walk Alone

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av BeBest, 2004-08-27, 19:52
                    12 svar
                    1 408 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Mathias 70  
                    Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
                    259 svar
                    86 306 visningar
                    0 gillar