Absolut förstår jag vad du menar, det sköna med detta samhället är att man får tycka, tänka och anse vad vad vill. Rolig diskussion som jag tror inte kommer leda någonstans tyvärr. Skönt med lite politik iallafall va?*S*
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Jo, vissa behandlas olika!
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Helmin Visa inläggMärker stor skillnad i plånboken.kalleh
Kommentera
-
Ursprungligen postat av kalleh Visa inläggVerkar som du kör moderatstuket anlita/jobba svart skit i avgifterYou´ll Never Walk Alone
Kommentera
-
Ursprungligen postat av kalleh Visa inläggVerkar som du kör moderatstuket anlita/jobba svart skit i avgifter
Vad gäller utb. så tror jag inte att man kan hitta ett system som passar alla. Hur vi än gör så kommer någon hamna ikläm. Det viktiga är att dessa personer fångas upp och hjälps på bästa möjliga sätt. För mig hade betyg varit bra även i lågstadiet men det behöver för den sakens skull inte vara det bästa för andra.
Utöver detta så vill jag påstå att regeringens politik inte missgynnar högre studier på någotvis, Jag läser heltid på universitet samtidigt som jag jobbar heltid och för mig fungerar det bra och dessutom med mer pengar i plånboken än förut!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Turbonegro Visa inläggTomas qvick eller vem som helst får styra sverige bara man slipper höger snobbarna .
Bra skrivet! Läs ett par terminer på Komvux, så kanske du lär dig stava ocskå....!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av ob Visa inläggBra skrivet! Läs ett par terminer på Komvux, så kanske du lär dig stava ocskå....!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av dandark Visa inläggsom fogelberg skriver är det positivt att uppfölja varje barns starkheter och svagheter en rapport är jätte bra! ett betyg är så definitivt, och det gillar jag inte.
jag tror att ordningsbetyg själper mer än hjälper, samma sak med tidiga betyg.
när man är 6-7 år ska man inte behöva oroa sig för betyg, då är det viktigt att man får leka och att få vara barn. problemet är i sverige idag tillåtts inte barn vara barn utan dem måste växa upp snabbt och bli vuxna, barnen blir mer stressade och mår allt sämmre.
sverige har idag högsjälvmods frekvens bland ungdomar och detta kan nog dels förklaras med den pressen svenska ungdomar har på sig.
att ha betyg i första klass kommer stressa barnen att prestera, det är inte det skolan är till för. för de barnen som har det svårt i skolan, barn som har föräldrar som är missbrukare eller inte bryr sig om sitt barn, tycker inte jag kan bedömmas på samma sätt som ett barn som komer från en "bra famlij".
alla barn har inte samma väg till skolan, vissa barn åker limosin, andra barn har blivig slagna på morgonen och inte fått något att äta...
en kanske överdriven parantes, jag ville bara förtydliga vad jag menar.... förstår ni vad jag menar?
Att vi har högre självmordsfrekvens i Sverige än i andra länder, beror knappast på att vi pressar ungarna för hårt i Sverige jämfört med andra länder. Titta lite på andra kulturer så märker du snart att vi är ganska 'slappa' här.
/D
Kommentera
-
Mer pengar i plånboken för tillfället ja, !! Men att straffa småbarnsföräldrar med sänkt föräldrapenning var lååågt. Och tur som fan man har jobb då de nu sänkt a-kassan till 70% efter 200 dars stämplande. Alla vet att moderaternas politik gynnar de rika. Nää, vore jag Reinfelt skulle den grova kriminaliteten bekämpas först och främst å inte småbarnsföräldrarna. Gruppvåldtäckt skulle prioriteras höögt
Väntar bara på att de skall införa privata vatten också så ungdomar blir hänvisade till en svandamm eller liknande för att den feta direktörn måste ha mer !!
När de tar tag i kriminaliteten med hårdhandskarna så skall jag ge dem en applåd
Hur många studenter,sjukskrivna å deltidsarbetslösa kommer tex att ha råd med att vara med i facket nu ?? Utan fack tror jag ingen vill vara om man nu inte är en person som älskar att slicka chefers rövar !! Men det är ju dit moderaterna vill.Senast ändrad av pasi75; 2007-02-05, 15:31.
Kommentera
-
Försvaret, polisen och kriminalvården får traditionellt sett större anslag från den borgerliga sidan(vilket de sitter vid makten eller lämnar en skuggbudget), sedan kan jag hålla med om att det är marginella skillnader som knappast gör till eller från. Gruppvåldtäckter får man inte bukt med genom att öka anslagen till polis och rättsväsendet det är snarare en social- och attitydsfråga. 100 + 200 dagar med a-kassa räcker gott och väl för att fixa ett nytt jobb som arbetsmarknaden ser ut idag, om man inte är för fin i kanten. Om det inte går att flytta till jobb beroende på familjesituation så kan man veckopendla till annan ort tills det går att flytta eller man hittar nytt jobb på hemmaplan (besvärligare och mindre smidigt men det går).
Själv anser jag att man skall klara att betala för sina barn själv, men vet också att det inte skulle fungera då födelseltalen skulle gå ner avsevärt utom bland de rika som skulle fortsätta med sin jämna låga nivå. Därför borde en politik som höjer födelsetalet bedrivas och då är snarare höjd föräldrapening i någon form att föredra.
Självmorden minskar kontinuerligt i Sverige även om vi fortfarande ligger på en förhållandevis hög nivå. I Europa är vi i mitten av alla stater, om självmordsfrekvensen räknas per land och döda per 100.000 invånare alltså ca 15 plats. Ett stort problem vid uträknande av självmordsstatistik är att det i t ex södra europa är mycket känsligare med självmord och därför inte alltid registreras som självmord beroende på religion, skam m.m. Detta gör att den statistik som används kan halta något och därmed ge ett skevt svar. Det är en försvinnande liten del självmord som begås av barn, det är snarare de som redan idag får betyg i skolan (15-19 år) som är de mest utsatta med ca 30-40 personer per år och för dessa kan EN orsak mycket riktigt vara misslyckanden i skolan. Vill man motverka detta så är det viktigt att jobba med strategier för att reducera bl.a mobbing, övergrepp, misshandel och psykisk ohälsa.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Hej!
Är det någon som har något bra tips på hur man får bort intorkat fiskblod från insidan...1 Foto-
Kanal: Övrigt - Ej fiskerelaterat
2024-07-27, 19:22 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
|
252 svar
81 422 visningar
0 gillar
|