Använder dvdspelaren i min bärbara dator för att kolla film på teven (s-vhs) men får inte bilden centrerad (på teven!), whats wrong?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Hilfe!
Collapse
X
-
Det är ett lättfixat problem.... beroende på om bilden är förskjuten åt höger eller vänster, gör på följande sätt: Ligger bilden för långt åt höger, flytta således TVn åt höger. TIll slut så har du flyttat TVn så att bilden ligger i mitten... ;-)
NÄ men allvarligt så kan det kanske ha med egenskaper för videoöverlagring. Vad har du för grafikkort? På Geforcekorten så går du in på Bildskärms egenskaper - Inställningar - Avancerat - Geforce ******X (beroende på modellnamn) - Kolla att du har alternativet "Klona" aktiverat under "Nview Display Settings" sedan tar du fliken "Full screen Video" och under Full screen video controls skall Secondary dispaly anges.
Om du har annat kort typ ATI så är de en annan väg som ja ej har i huvudet.
Detta kan vara det som är problemet..att man ej gjort rätt inställningar för videoöverlagringen (full screen video)....annars vet jag ej...hade liknande problem på en gammal "B"-DVD jag hade förrut, då bilden låg för långt åt vänster på vissa filmer (missade lite av textremsan bl.a.)...hoppas du löser det!
mvh/Jon- Öland, Kalmarsidan och Smålands insjöar -
-
Nu efter några GTså tror ja att du har fel på en inställning:-) Troligen så kör du med s-video kabel och kör på fel inställningar på datorn eller så kör du på fel "kanal" på tvn....om du kör med s-video kabel så skall du köra på "kanalen" s-vhs på tvn...eller så får du konfiguera så att datorn skickar rätt genom s-video....på något sätt skall de gå...
hmmm detta lät nog inte så vettigt, men så kan de gå...:-) kanske skulle hålla mig till fylletråden trots allt...men men
Med bästa hälsningar/Jon- Öland, Kalmarsidan och Smålands insjöar -
Kommentera
Foton
Collapse
-
Hej!
Är det någon som har något bra tips på hur man får bort intorkat fiskblod från insidan...1 Foto-
Kanal: Övrigt - Ej fiskerelaterat
2024-07-27, 19:22 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
|
252 svar
81 700 visningar
0 gillar
|