Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
hehe... jäklas med telefonförsäljare.
Collapse
X
-
hehe... jäklas med telefonförsäljare.
[FONT=Arial]Sol, fintväder och en öl.... ja då kan man ligga naken i båten i flera timmar utan hugg![/FONT]
http://frank3n5731n.dracula.nuTaggar: Ingen
-
Måste man ha drag på bilen för att räknas som en riktig fiskare?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Ralf
Kommentera
-
Telefonförsäljare skall man jävlas med!
Det är ett yrke jag aldrig skulle kunna tänka mig att jobba med. Ringa upp människor på måfå som inte bett om det, snacka om att de skall få skit. Och vissa företag som skiter i att man är anmälda till NIX telefonregister, sen när man påpekar det så låter det bara "Ojdå, då måste det vara något fel i vårt register....." "Ber så mycket om ursäkt" blablabla
Kul inledning i arbetslivet för en massa undomar som får sitt första jobb. Tjänar inget om de inte säljer, får höra en massa skit från folk som vill att de skall dö m.m. Arbetsförmedlingen borde inte kunna tvinga folk att jobba som telefonförsäljare, det är fan det värsta straffet av alla.Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......
Slår du mig så är du värdelös! Så det så!
Läs min fiskeblogg:
http://blogg.fjallfoto.se
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Ralf
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Da_MooseTelefonförsäljare skall man jävlas med!
Det är ett yrke jag aldrig skulle kunna tänka mig att jobba med. Ringa upp människor på måfå som inte bett om det, snacka om att de skall få skit. Och vissa företag som skiter i att man är anmälda till NIX telefonregister, sen när man påpekar det så låter det bara "Ojdå, då måste det vara något fel i vårt register....." "Ber så mycket om ursäkt" blablabla
Kul inledning i arbetslivet för en massa undomar som får sitt första jobb. Tjänar inget om de inte säljer, får höra en massa skit från folk som vill att de skall dö m.m. Arbetsförmedlingen borde inte kunna tvinga folk att jobba som telefonförsäljare, det är fan det värsta straffet av alla.
hmm vart bor du då? här har dom iaf fast lön inte mycket men iaf 14k men sen får dom bonus å skit på det men inte på det dom säljer utan hur mycket avklarde dom har exempel vis om dom tackar ja lr nej till erbjudandet. har hört att det är så på dom flesta ställen i sverige.. och även om du är anmäld till nix så kan vissa få ringa endå ex. om du har telia å dom har nått erbjudande så får dom ringa. och arbetsförmedling tvingar väll inte nån att jobba de får man väll välja själv...??? jag skulle aldrig ta ett sånt jobb och det behöver jag inte heller eftersom jag skulle tjäna mindre då än vad jag har idag...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av FreddyKhmm vart bor du då? här har dom iaf fast lön inte mycket men iaf 14k men sen får dom bonus å skit på det men inte på det dom säljer utan hur mycket avklarde dom har exempel vis om dom tackar ja lr nej till erbjudandet. har hört att det är så på dom flesta ställen i sverige.. och även om du är anmäld till nix så kan vissa få ringa endå ex. om du har telia å dom har nått erbjudande så får dom ringa. och arbetsförmedling tvingar väll inte nån att jobba de får man väll välja själv...??? jag skulle aldrig ta ett sånt jobb och det behöver jag inte heller eftersom jag skulle tjäna mindre då än vad jag har idag...
Jag är inte så insatt i hur det fungerar på Arbetsförmedlingen då jag inte varit arbetslös. Men av vad jag läst i tidningarna här så har unga mer eller mindre blivit tvingade att ta jobb som telefonförsäljare då det har varit de enda jobb som erbjudits. Företaget här i Umeå som den artikeln handlade om hade tydligen blivit ifrågasatta flera gånger då deras anställningsvillkor etc. var ytterst underliga.
Nu är jag inte någon expert i dessa frågor och är inte speciellt insatt men jag har hört från fler håll om telemarketing-bolag som är lite skumma av sig.
Får man ut 14K som grundlön så är det ju helt OK för att vara ett jobb som inte kräver några förkunskaper alls.Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......
Slår du mig så är du värdelös! Så det så!
Läs min fiskeblogg:
http://blogg.fjallfoto.se
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Da_MooseI Umeå har det varit en del skriverier om unga som utnyttjas av diverse företag. De får ingen eller nästan ingen grundlön och bara provision när de lyckas sälja nått grejs.
Jag är inte så insatt i hur det fungerar på Arbetsförmedlingen då jag inte varit arbetslös. Men av vad jag läst i tidningarna här så har unga mer eller mindre blivit tvingade att ta jobb som telefonförsäljare då det har varit de enda jobb som erbjudits. Företaget här i Umeå som den artikeln handlade om hade tydligen blivit ifrågasatta flera gånger då deras anställningsvillkor etc. var ytterst underliga.
Nu är jag inte någon expert i dessa frågor och är inte speciellt insatt men jag har hört från fler håll om telemarketing-bolag som är lite skumma av sig.
Får man ut 14K som grundlön så är det ju helt OK för att vara ett jobb som inte kräver några förkunskaper alls.
men tjejen min jobbade med teleförsäljning 2 år först året hade hon 14k andra året 15k fast hon låg väll snitt på 16k varje månad med provision å allt dom hade.. dom hade massa tävlingar med som dom van biobiljetter, lunchkuponger, till å med alkohol fast vet ej om det vart lagligt.. hon tyckte jobbe var skit kasst så hon sluta efter 2år typ. men jag hatar alla jobb med provisions lön finns ju mycket sånna sälj jobb fortfarande.. kanske för jag är en dålig säljare..
Kommentera
Foton
Collapse
-
Hej!
Är det någon som har något bra tips på hur man får bort intorkat fiskblod från insidan...1 Foto-
Kanal: Övrigt - Ej fiskerelaterat
2024-07-27, 19:22 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
|
252 svar
81 003 visningar
0 gillar
|