Dom såg en chans att tjäna mer pengar helt enkelt. Rökandet hos Svenskar har gått ner kraftigt. Medans snusandet har ökat lavinartat. Så är det bara, dom är ju inte dummare än så!!!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
En dosa snus = 37 kr
Collapse
X
-
Kände att jag ville dra upp denna tråden igen då det blivit sjukt dyrt att snusa.
Jag gör eget snus som kostar ca 7kr dosan att tillverka.
Regeringen borde halvera snuskostnaden och göra cigaretterna ännu dyrare, på så sett så skulle fler snusa istället för att röka.
//Linus
Kommentera
-
Årets höjning ar det bästa som kunde hända.
Den fick mig att sluta efter 14 år varav de senaste 4 med nästan en dosa om dan.
Jag har nu varit snusfri i över HUNDRA dar!!!
Så jävla skönt!!!
Av de pengar jag har sparat så har jag lagt allt på nya fiskeprylar, så det hara bara blivit en dubbel glädje.
Inget nikotinbehov och mer leksaker"Old enough to know better, young enough to do it anyway."
Kommentera
-
Ursprungligen postat av dannan Visa inläggÅrets höjning ar det bästa som kunde hända.
Den fick mig att sluta efter 14 år varav de senaste 4 med nästan en dosa om dan.
Jag har nu varit snusfri i över HUNDRA dar!!!
Så jävla skönt!!!
Av de pengar jag har sparat så har jag lagt allt på nya fiskeprylar, så det hara bara blivit en dubbel glädje.
Inget nikotinbehov och mer leksaker
Kommentera
-
Dyrt å leva när man både röker, snusar, dricker brännvin å raggar dåliga fruntimmer
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Szaaz Visa inläggKände att jag ville dra upp denna tråden igen då det blivit sjukt dyrt att snusa.
Jag gör eget snus som kostar ca 7kr dosan att tillverka.
Regeringen borde halvera snuskostnaden och göra cigaretterna ännu dyrare, på så sett så skulle fler snusa istället för att röka.
//Linus
Har funderat på o göra samma, blir det gott eller det smakar skit?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Captain_Lovestar Visa inlägghttp://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=597&a=762360
Ännu en bra anledning till att behålla/höja tobaksskatten.
Livet förkortas 50 sekunder av en cigarett, 30 sekunder av en snus och 8 timmar av en arbetsdag, så vad väljer du?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av G1zm0 Visa inläggHar funderat på o göra samma, blir det gott eller det smakar skit?
Tycker det blir helt ok. Första gångerna kan man inte räkna med att det blir kanon, men helt klart snusbart. är inne på andra omgången, snart dags igen.
En sats kostar ca 200kr och det blir ca1500gr snus.
Jag brukar smaksätta med Färskpressad Citron, det blir kanon!
//Linus
Kommentera
Foton
Collapse
-
Hej!
Är det någon som har något bra tips på hur man får bort intorkat fiskblod från insidan...1 Foto-
Kanal: Övrigt - Ej fiskerelaterat
2024-07-27, 19:22 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
|
252 svar
81 827 visningar
0 gillar
|