En god regel är att alltid läsa/skumma igenom vad man skrivit innan man postar. Då uppmärksammar man ofta en del fel. Detta bör alla göra, oavsett graden av skrivkunnighet. Om det slutar med en del fel så spelar det ingen roll, men har man ändock läst igenom posten först så har man en chans att korrigera sig.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Särskrivningar på Fiskesnack.com, DÖ!
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av MthrfckrMen ändå... Nu får det fan vara nog!
"Brunhårig kvinna."
"Brun hårig kvinna."
Ok, såhär va! ALLA sammansatta ord, alltså ord som tillsammans uttalas som ETT, stavas också sammansatt! Ja, ingen regel utan undantag (ex. "i alla fall") men till 97% så är det bättre att chansa på att orden sitter ihop som ett, jag blir så ledsen annars!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av MthrfckrMen ändå... Nu får det fan vara nog!
"Brunhårig kvinna."
"Brun hårig kvinna."
Ok, såhär va! ALLA sammansatta ord, alltså ord som tillsammans uttalas som ETT, stavas också sammansatt! Ja, ingen regel utan undantag (ex. "i alla fall") men till 97% så är det bättre att chansa på att orden sitter ihop som ett, jag blir så ledsen annars!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av TumlarenJag tycker illa om alla så kallade för stå sig påare, som skall komma med pekpinnar om hur dåliga vi är på svenska, det finns många som har svårt att stava, Men vi vill gärna delta i forumet utan att hela tiden få påpekande om hur illa vi skriver. NEJ!!! låt oss få vara ifred och stava illa och usel grammatik, bara vi får lov att delta i detta forum, så länge man kan läsa och förstå vad vi skriver.
TumlarenWhere ignorance is bliss, 'tis folly to be wise.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av MthrfckrSka du prata om mogen, som inte kan ta konstruktiv kritik!?
Att komma in som en ny medlem och leka besserwisser kan ju inte leda till något bra...
Folks förmåga eller oförmåga att stava är inte det viktigaste här i världen och jag tror inte att det påverkar forumet negativt bara för att folk är lata och inte orkar läsa igenom sina egna texter. Om du har så mycket emot att folk stavar fel så får du väl hitta ett annat forum där alla är perfekta...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av fogelbergEftersom jag varken har problem med särskrivningar eller stavning så kunde ju kritiken inte vara riktad mot mig så varför skulle jag ta den?
Att komma in som en ny medlem och leka besserwisser kan ju inte leda till något bra...
Folks förmåga eller oförmåga att stava är inte det viktigaste här i världen och jag tror inte att det påverkar forumet negativt bara för att folk är lata och inte orkar läsa igenom sina egna texter. Om du har så mycket emot att folk stavar fel så får du väl hitta ett annat forum där alla är perfekta...
Som sagt, jag försöker inte leka besserwisser.
Jag är väl medveten om att det inte är världens viktigaste problem, men det kändes angeläget att ta upp eftersom det inte är speciellt svårt. Jag trodde fler kände samma sak.Where ignorance is bliss, 'tis folly to be wise.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Hej!
Är det någon som har något bra tips på hur man får bort intorkat fiskblod från insidan...1 Foto-
Kanal: Övrigt - Ej fiskerelaterat
2024-07-27, 19:22 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
|
252 svar
82 282 visningar
0 gillar
|