Tycker inte att strator är varken fula eller snygga egentligen. Försökte få in kompisen på Ibanez och Jackson, som jag tycker är snyggare, men icke!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Strängaste tråden. För oss som gillar stränginstrument.
Collapse
X
-
Njae, fula är väl inte precis strator. Men kan vara något anonyma beroende på färg.
Förresten, köpte en grymt bra dist pedal nyligen som kan plocka fram den sköna distorsionen från de gamla Sun rör förstärkarna från 60 talet.
Köpte den mest för att får fram den sköna morrandet som en av mina gamla favoriit basister, Felix Pappalardi från det nu mer RIP bandet Mountain fick fram:
Men denna pedal ger även gitarrer en skön retro distortion:
LYRICSGoodbye, little Robin-MarieDon't try following meDon't cry, little Robin-Marie'Cause you know I'm coming home soonMy ships' leaving on a three-year tou...
Om ni inte orkar att lysna på hela låten? Lyssna på basen vid 8:30 minuterSenast ändrad av Jock Scott; 2018-09-29, 10:23.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inläggNjae, fula är väl inte precis strator. Men kan vara något anonyma beroende på färg.
Förresten, köpte en grymt bra dist pedal nyligen som kan plocka fram den sköna distorsionen från de gamla Sun rör förstärkarna från 60 talet.
Köpte den mest för att får fram den sköna morrandet som en av mina gamla favoriit basister, Felix Pappalardi från det nu mer RIP bandet Mountain fick fram:
LYRICSGoodbye, little Robin-MarieDon't try following meDon't cry, little Robin-Marie'Cause you know I'm coming home soonMy ships' leaving on a three-year tou...
Om ni inte orkar att lysna på hela låten? Lyssna på basen vid 8:30 minuter
PS. Tycker inte heller att Stratocaster är ful. Allra vackarst bland gitarrer är Gibsom Les Paul. OCH: KUL att du är tillbaka JockGråt inte...
båten ligger i vassen still
full med gäddor och braxar
full med ålar och laxar
(Alice Tegnér)
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inläggNjae, fula är väl inte precis strator. Men kan vara något anonyma beroende på färg.
Om ni inte orkar att lysna på hela låten? Lyssna på basen vid 8:30 minuter
Kommentera
-
-
Gösserman Tackar! Ja, Mountain tröttnar jag aldrig på. Köpte albumet Flowers of evil när jag var i mitten av tonåren och sedan har de hängt med. Jag har samtliga album på CD med dem inklusive ett par pirat dito.Senast ändrad av Jock Scott; 2018-10-01, 09:41.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Red Tag Visa inläggHärligt att ha dig tillbaka. Hur fortgår livet med musik, dataspel och flugfiske?Senast ändrad av Jock Scott; 2018-10-01, 09:38.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Red Tag Visa inläggWhat a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Hej!
Är det någon som har något bra tips på hur man får bort intorkat fiskblod från insidan...1 Foto-
Kanal: Övrigt - Ej fiskerelaterat
2024-07-27, 19:22 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
|
252 svar
81 570 visningar
0 gillar
|