Jag har har flytväst för egen säkerhet och tycker inte den är ivägen förutom när detär riktigt kallt då man måste ha mera kläder kan man känna sig lite mullig. När jag kliver i en båt utan flyväst så känns som om mna har glömt nått ( vilket man har ) typ som om man glömt nycklarna till hemmet eller mobilen eller nått.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Var är flytvästarna?
Collapse
X
-
Sommar tid har jag aldrig flytväst och det spelar ingen roll vart jag fiskar, blir dock mest på havet och strömmande vatten. kan säga att jag inte enns haft tanken på det. Men däremot vår och höst så är det flytoverall som gäller, men kanske mest för värmens skull.
Tror jag förlitar mig för mycket på min odödlighet....Kveitekungen!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av MBMiXlite OT men vet nån var man kan köpa billiga gastuber+utlösningsmekanism till självuppblåsande flytvästar?Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
&
Fiskesnacks AbborrFemma 2020
Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."
-Okänd
Kommentera
-
Ursprungligen postat av ByfåneEfter att ha åkt omkring här på detta forum en tid och med avundsjuka i blicken stirrat mig tokig på alla bilder på fina fångster har jag börjat fundera över en sak: Man ser inte en enda flytväst på en endaste av fångstmännen. Är det på nåt sett nördig att använda flytväst då man fiskar? Är det nåt man klär av sig då man plåtas? SÅÅ fåfänga kan väl inte all fiskare vara, dessutom har man väl inte tid, hon(främst gädda för mig) vill ju fort tebaks i sjön igen? Själv skulle jag ogärna tillbringa en hel fiskedag i båt utan flytväst. Liksom att gå omkring med ett litet "halv-lass" i brallan hela tiden då man oroar sig för att trilla i drickat.
Så hur är det, är västen på eller samlar den damm hemma i garderoben? Eller tar du av den då du plåtas(fniss!)?
Kommentera
-
denna årstid kör vi med både flytoverall och flytväst,, riktigt kallt i vattnet nu och inte en anna båt så långt ögat kan nå i skärgården.. vågar inte ta några risker nu inte..Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
Kommentera
-
Cephalus
Ursprungligen postat av jojon80Flytoverall används alltid ibland långt in i juni. Finns inget värre än att frysa på sjön. Högsommar är vattnet så pass varmt så då klarar man simma in till land i dom vattnen jag fiskar i.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av CephalusVad händer om du slår i huvudet och svimmar? Simmar du ändå?
Kommentera
Foton
Collapse
-
Hej!
Är det någon som har något bra tips på hur man får bort intorkat fiskblod från insidan...1 Foto-
Kanal: Övrigt - Ej fiskerelaterat
2024-07-27, 19:22 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
|
252 svar
81 355 visningar
0 gillar
|