När jag fyllde 40 fick jag en randig flytväst av mina arbetskamrater. Men eftersom jag föredrar att lita till mitt huvud så blev västen aldrig tagen ur plastpåsen och var de finns nu vet jag inte.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Var är flytvästarna?
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av këffman kanske inte fotar med alla fiskar?! om man får en fisk som man tycker är fotobar var 3 tripp så kan det vara ett alternativ. jag skulle nog ta av mig flytisen iaf. sedan är väll flytvästen något som man ofta anpassar till väder och vilken sjö man befinner sig i. på värnen använder jag alltid något flytmedel.
Moderna flytvästar är inte ivägen på något vis när man fiskar.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av KG?Oavsett hur ofta man fotograferar sin fisk så förstår jag inte varför man ska ta av sig sig overall eller flytväst när man gör det? Är det töntigt och genant med flytväst? Iså fall varför? Är det inte ännu fånigare att ta av sig flythjälpmedlet för ett foto?
Moderna flytvästar är inte ivägen på något vis när man fiskar.Senast ändrad av këff; 2006-07-12, 01:39.Se till att alltid ha en kortare person som vadar före dig.
Kommentera
-
Använder flytväst endast om det är vattenskidåkning som gäller. Fiske känns tryggt och hemvant, vattenskidor är mig helt främmande. Kanske dumt men skönt så länge man är kvar i båten. Så här års är det skönt att köra med minsta möjliga antal trådar på kroppen!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av savbrinkPå våren och hösten flytoverall..
Är det varmt i vattnet så klarar jag att simma i land på dom sjöarna jag fiskar i.
Ser ingen anledning att ha flytväst om man inte har en snabb båt, fiskar i stora vatten eller har tänkt vara berusad.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av jankeOm du slår i huvudet och svimmar innan du ramlar i då? då har det nog inte någon betydelse hur varmt det är i vattnet!
Har flytoverall och annars försöker jag ha flytväst framförallt när man åker, eller fiskar själv - fast min modell hjälper nog inte om jag svimmat av. Annars får man hoppas att fiskepolaren förbarmar sig - därför brukar jag se till att polaren vet att jag har bilnycklarna på mig...Smaken är som baken...
Kommentera
Foton
Collapse
-
Hej!
Är det någon som har något bra tips på hur man får bort intorkat fiskblod från insidan...1 Foto-
Kanal: Övrigt - Ej fiskerelaterat
2024-07-27, 19:22 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
|
252 svar
81 355 visningar
0 gillar
|