Finns det något godkänt lås till en EU-trailer som man sätter i släp-kopplingen (kullås), har hört att det inte gör det.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Godkänt lås EU-Trailer
Collapse
X
-
Jag har själv letat runt men ej hittat något.
Jag köpte Biltamas trailer lås och bytte ut "låspiggen" mot en grövre i rostfritt.
Om jag måste ställa släpet någonstans så skruvar jag bort ett däck också, fungerar utmärkt om inte tjuvarna har ett reserv med bult med sig.
//Cole
-
knota
Enl Länsförsäkringar så ska trailern vara lås med klass3 grejor om en stöldförsäkring skall gälla, jag talade om för dom idag att det inte finns godkända kulkopplingslås till EU-släp, vilket även säljaren som jag beställt släpet av bekräftade, finns bara till bromsade.
Fick prata med en på LF´s skadeavdelning, han var ovetande om att det inte fanns godkända kulkopplingslås till EU-släp,
Då blir det kätting och lås i klass3 som gäller, hur sen man skulle fästa detta var väl lite oklart, om jag satte kättingen runt en gjuten altanstolpe så var det ok, helst så skulle man försöka att även sätta kättingen genom ett hjul också.
Kommentera
-
Jag använder en kätting runt ett träd och sen låser jag ett Bygellås runt riggen på motorn. Det är alltid något men vill nån stjäla ekipaget så gör de det ändå.
Ang. Kulkopplingslås så tycker jag att det kan väl inte vara så svårt att göra en adapter med koppling som man fäster i trailen om man skulle vilja stjäla den.Ola
Kommentera
-
knota
Ursprungligen postat av OlaJag använder en kätting runt ett träd och sen låser jag ett Bygellås runt riggen på motorn. Det är alltid något men vill nån stjäla ekipaget så gör de det ändå.
Ang. Kulkopplingslås så tycker jag att det kan väl inte vara så svårt att göra en adapter med koppling som man fäster i trailen om man skulle vilja stjäla den.Senast ändrad av Guest; 2006-03-23, 20:16.
Kommentera
-
Jag har ABUS klass 3 kätting och ABUS Klass 3 bygellås för MC.
Men jag antar att försäkringen inte gäller ändå eftersom jag inte har kulkopplingslås och "utombordarlås".
Men ifall tjuven är framme så kan man kanske strida för att den var bättre skyddad än med försäkringsbolagets krav. (Man borde faktiskt fota hur man låst båten, får se om det blir av).Ola
Kommentera
-
knota
Ursprungligen postat av OlaJag har ABUS klass 3 kätting och ABUS Klass 3 bygellås för MC.
Men jag antar att försäkringen inte gäller ändå eftersom jag inte har kulkopplingslås och "utombordarlås".
Men ifall tjuven är framme så kan man kanske strida för att den var bättre skyddad än med försäkringsbolagets krav. (Man borde faktiskt fota hur man låst båten, får se om det blir av).
För trailern så var det ok med klass3 kätting& lås, bara den var fastsatt i något hållbart enl LF.
Kommentera
-
Senast ändrad av ~FB~Pike; 2006-03-24, 07:25.There's only a thin line between standing on the shores fishing or looking like a complete idiot...
Kommentera
Foton
Collapse
-
Hej!
Är det någon som har något bra tips på hur man får bort intorkat fiskblod från insidan...1 Foto-
Kanal: Övrigt - Ej fiskerelaterat
2024-07-27, 19:22 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
|
252 svar
81 413 visningar
0 gillar
|