Just nu e de SLIPKNOT för hela slanten!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vilket är erat favoritband?
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av FoppaEverflow - tycker du seriöst att Gackt är bra musik? Åkej om man lyssnar på det för skojjs skull, men musiken är ju verkligen sjukt dålig. Jag ser honom bara som ett monument över hur knasiga japaner är
Jag är fortfarande ung och musiksmaken växlar. Ena stunden är det Combichrist och Cyborg Attack som kittlar mina trumhinnor, andra är det Vinterland, Dawn och Sorhin
Ja det tycker jag verkligen, Gackt är en otroligt musikalisk människa. Måhända att folk kan ha svårt för japanskan, dock så känns den kritiken inte direkt befogad ifrån någon som anger fjortisblackmetal band som vinerland och sorhin som favoritband.. men det är ju som sagt en smaksak. själv har jag otroligt svårt att ta band som inte är särskilt begåvade tekniskt på så stort allvar.
inget illa ment personligt emot dig ... men jag har otroligt hög tolerans vad det gäller olika stilar... black metal genren är dock en av de få genrer jag inte skulle gråta om den dog ut.
nej, tummen upp för artister som lägger känsla och atmosfär i sin musik
Kommentera
-
Everflow: Bara för att det är BM gör det inte att det inte finns någon "själ" i det hela. Mayhem måste ju vara en av de band som är mest "inne" i det dom gör...Vinterland och Sorhin har jag dock ingen aning om men Sorhin har iaf gjort ett par schyssta låtar.
Jerka: Det enda rätta juJag tycker inte du är tillräckligt seriös, man ska vara seriös.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av jerkasbackforpicks!Finns det någon inte gillar musik med hårdrockstuk? Verkar vara populärt med skrik&slåpåtrummormusik på detta forum.. inget för mig!
Kommentera
-
Olli Johnny, Nils Fläcke, Andrew Walter, Kalle Jularbo, är mina favoroter he he. Skojar bara. Kan räckna upp minst 100 grupper som är superbra. Finns så många okända grupper att flera skulle baxna om ni förstod det. Och då menar jag dom som spelar både pop, proggresive, soul, och rock. Fast tio på rak arm ska jag ta. Och dom är hur bra som helst. 1. Lucifers Friend, same (1970) tung tysk hårdrock. 2. Pilot, (Second Flight 1975) bra engelsk pop. 3. Santana, 1971 ( Abraxas) behöver man säga nåt. 4. Thin Lizzy, (Jailbreak) samma här. 5. Jimi Hendrix, (Experience) självklar. 6. Deep Purple, (Machine Head 1971) ett av dom bästa album som gjorts. 7. Beggars Opera, (Pathfinder) engelsk progressiv kanonskiva. 8. Jethro Tull, (Aqualung 1970) en måste skiva i sin samling. 9. Camel (Mirage) en av dom finaste grupper. 10. Chicago, same (ett av världens största grupper som funnits och bästa.) Finns massor av bra grupper från 1967-1980. Sedan började det gå utför. Kopior på kopior på det som redan gjorts. Och då med artister (så kallade) som inte klarar att spela. Utom då vissa undantag. Dream Theatre, Spocks Beard, Iced Earth och liknande grupper som klarar att lira. Toto var det nån som nämnde. Kanongrupp, men killarna är ju egentligen studiomusiker. Och det är ju gräddan av mästare på sina musikinstrument. Inte som nu. Där många bara slår på några strängar och ylar som jagade vargar. Vi har ju sportfiskare som har det välkanda bandet, Abrahmis Brahma. Uffe och Karp-Dennis är ju frontfigurer där. Bägge är gamla tokfiskare. Deras CD:en (4 stycken) finns att köpa på nätet (Record Heaven eller Mellotronen i Gamla Stan). Låter som Black Sabbath. Usch höll på att glömma deras 4 första som kanonskivor. MVH Gunnar J.Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Hej!
Är det någon som har något bra tips på hur man får bort intorkat fiskblod från insidan...1 Foto-
Kanal: Övrigt - Ej fiskerelaterat
2024-07-27, 19:22 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
|
252 svar
80 944 visningar
0 gillar
|