Behöver få skriva av mig lite och höra vad ni andra har för erfarenheter av ABU service i Svängsta.
I slutet på mars fick jag en Revo Beast av frugan som present på vår bröllopsdag, den rullen hade en ojämn och wobblande gång och lät som när man gnider metall mot metall vid vevning. Fick den således utbytt på garantin efter en del om och men.
Den andra rullen jag fick hem har liknande problem samt att det knäcker till inuti rullen när man lossnar på slirbromsen/stjärnhjulet. Ungefär som om något sitter löst eller inte sitter där det ska. Mejlade och förklarade problemet, Roger Eriksson hos ABU skickade en förbetald fraktsedel denna gång med anvisning om att skicka kopia på mejlet samt ett telefon nr. jag kan bli nådd på.
Skickade iväg rullen ett par dagar sedan och trodde att det skulle vara smidigt likt förra gången att få rullen kontrollerad och utbytt. Men idag kommer ett mejl från Roger hos ABU som ifrågasätter varför jag har skickat in rullen till dem trots att det var han som bad mig skicka rullen och såg till att jag fick hem fraktsedeln.
Första rullen är provkastad vid en fisketur, den andra rullen är inte använd alls. I princip har halva sommaren gått utan att jag kunnat använda rullen, vilket är väldigt tråkigt.
I slutet på mars fick jag en Revo Beast av frugan som present på vår bröllopsdag, den rullen hade en ojämn och wobblande gång och lät som när man gnider metall mot metall vid vevning. Fick den således utbytt på garantin efter en del om och men.
Den andra rullen jag fick hem har liknande problem samt att det knäcker till inuti rullen när man lossnar på slirbromsen/stjärnhjulet. Ungefär som om något sitter löst eller inte sitter där det ska. Mejlade och förklarade problemet, Roger Eriksson hos ABU skickade en förbetald fraktsedel denna gång med anvisning om att skicka kopia på mejlet samt ett telefon nr. jag kan bli nådd på.
Skickade iväg rullen ett par dagar sedan och trodde att det skulle vara smidigt likt förra gången att få rullen kontrollerad och utbytt. Men idag kommer ett mejl från Roger hos ABU som ifrågasätter varför jag har skickat in rullen till dem trots att det var han som bad mig skicka rullen och såg till att jag fick hem fraktsedeln.
Första rullen är provkastad vid en fisketur, den andra rullen är inte använd alls. I princip har halva sommaren gått utan att jag kunnat använda rullen, vilket är väldigt tråkigt.
Kommentera