Jag köpte en DVD-spelare på SIBA men nu ångrar jag att jag inte köpte en regionsfri. Vet någon om det finns nån butik som gör om den till regionsfria?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Regionsfri DVD-spelare?
Collapse
X
-
Det där har jag aldrig riktigt förstått, hur funkar det?... jag har sett sidor där man hittar koder och sånt till de flesta spelare, med ingenstans står det hur man gör med fjärrkontrollen...Ursprungligen postat av ten_foot_polePå vissa fabrikat kan man använda en kod via fjärrkontrollen för att göra DVD-spelaren regionsfri. (Åtminstone på vår 3 år gamla Philips.) Information borde finnas på Internet.
Kommentera
-
Här finns det en del:
Your number one information source for everything "region-free". Providing detailed info about Blu-ray & DVD region codes, discs, and region-free players.
Leta upp din spelare och följ steg för steg anvisningarna.
Att sen dom flesta inte har användning för en Regionsfri DVD är en helt annan sak.
kalleh
Kommentera
-
Här hittar du firmware som gör spelaren regionsfri + en massa andra ändringar/förbättringar och hur du uppdaterar den.
Vet dock inte om man bara kan knappa in nån kod och göra spelaren regionsfri utan firmwareuppdatering.
Som det står på sidan gör du det på egen risk men det ska gå att återställa den.
Har själv inte testat detta då jag köpte den regionsfria varianten och är nöjd med den som den är.
I denna tråd kan du läsa om folk som testat uppdateringen.
Senast ändrad av Manil; 2006-02-07, 11:45.
Kommentera
-
antar att man uppdaterar den med original firmwaren, men jag är inte säker eftersom jag aldrig har gjort det
Såg nu att man även kan göra den regionsfri utan att göra några andra ändringar.
Krävs dock en dator med IR, handdator (Palm) eller en viss typ av mobil. Kolla: http://www.pioneer.wassberg.info/Pio...aga=Regionsfri
alt. lämnar du tillbaka den du har om du kan och köper en regionsfri från http://www.sandbyljud.se/shop/ 845:- inkl. fraktSenast ändrad av Manil; 2006-02-07, 13:05.
Kommentera
-
Behöver du verkligen göra den regionsfri ?Ursprungligen postat av natitohur återställer man den då?... om det skulle gå illa
Kommer du nånsin att stoppa i en skiva från en annan zon ?
Ställ dig den frågan först, det har gått lite "mode" i att ha en regfri spelare men
minst 95 % har ingen andväning av det.
kalleh
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av BeBest, 2004-08-27, 19:52
|
11 svar
1 441 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg