Skulle det vara dålig inställning på framvagnen du skulle kunna se på hur däcken slits. Som Jorgazz sa.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Ni som är bra på bilar...
Collapse
X
-
Bromsa
hallå igen
Bromsa ur bromsarna några ggr med några ordentliga tvärnitar , var försiktig bara, du behöver inte köra fort, så kanske det hjälper.
Tror inte du behöver bekymra dig om det bara drar lite, var det bättre med sommardäcken på ?
Hälsningar Perx
Ursprungligen postat av ghostVW Polo -98.
Besiktade igår och passade på att titta när han snurrade på hjulen. Allt såg dock bra ut. Möjligt att det skulle kunna ligga på lite, lite på höger sida, men i så fall är det inte mycket. Å andra sidan drar det ju inte mycket heller.
Att det skulle handla om en framvagnsinställning har jag svårt att tro, samt att det som sagt inte handlar om obalans.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Perxhallå igen
Bromsa ur bromsarna några ggr med några ordentliga tvärnitar , var försiktig bara, du behöver inte köra fort, så kanske det hjälper.
Tror inte du behöver bekymra dig om det bara drar lite, var det bättre med sommardäcken på ?
Hälsningar Perx
Hur som helst är det väl inget större att bekymra sig om då det är så lite.
Tackar för att jag fick spåna lite.[font=monotype corsiva]Livet är inte de dagar som gått, utan de dagar man minns...[/font]
Kommentera
-
Detta är mina fullständigt okvalificerade gissningar:
Borde inte besiktningsmannen på bilprovningen sagt till alt. gett en anmärkning om bromsen legat på? Åtminstone om den ligger på så mycket så att bilen drar åt något håll.
Jag tror det är framvagnsinställningen som inte är 100%.
Om man tänker sig att framhjulen inte ligger linjärt utan att den plogar lite så kanske det blir så att den drar åt något håll.
Kolla om däcken slits tokigt.Ola
Kommentera
-
Ursprungligen postat av OlaDetta är mina fullständigt okvalificerade gissningar:
Borde inte besiktningsmannen på bilprovningen sagt till alt. gett en anmärkning om bromsen legat på? Åtminstone om den ligger på så mycket så att bilen drar åt något håll.
Jag tror det är framvagnsinställningen som inte är 100%.
Om man tänker sig att framhjulen inte ligger linjärt utan att den plogar lite så kanske det blir så att den drar åt något håll.
Kolla om däcken slits tokigt.
Vad gäller framvagnen. Föga troligt men kanske värt en koll. Men då hjulen ej slits onormalt är frågan hur mycket det är värt att lägga ut, då det ej kan vara alltför tokigt inställt nu pga så liten dragning.
Nej, jag var mest nyfiken på vad det kunde vara. Tack i alla fall för svaret, nu har jag två eventuella orsaker.[font=monotype corsiva]Livet är inte de dagar som gått, utan de dagar man minns...[/font]
Kommentera
-
Ursprungligen postat av kallehProblemet behöver inte ha med framvagnen att göra, bakdäcken (lufttryck, slitage mm)kan ge konstiga effekter. Men det mest troliga är nog trots allt nåt i främre partiet.
Bromsarna tror jag minst på.[font=monotype corsiva]Livet är inte de dagar som gått, utan de dagar man minns...[/font]
Kommentera
-
Ursprungligen postat av kallehProva att växla sida på bakdäcken, kör inte för långt bara för då förstör du dubben om däcken går åt fel håll. En annan variant skifta fram och bakdäck och se om det blir nån skillnad.
Tack för det!
Börjar bli en principsak detta, att hitta felet...[font=monotype corsiva]Livet är inte de dagar som gått, utan de dagar man minns...[/font]
Kommentera
-
Nu är jag nog helt barfota men antag att ena drivaxeln fram roterar mera trögt än den andra. Kan inte det få en bromsande effekt på hjulet vid de tillfällen då motorn är urkopplad?
Om det finns någon substans i min gissning skulle man kunna tänka sig att något stödlager till drivaxeln inte är riktigt OK eller att något är vajsing med lådans slutväxel. Det senarr lät som något riktigt dyrt att åtgärda så vi får hoppas att jag är helt bort i tok med mina gissningar. .Må vi alla ha ett intressant fiske!
Kommentera
Foton
Collapse
-
Hej!
Är det någon som har något bra tips på hur man får bort intorkat fiskblod från insidan...1 Foto-
Kanal: Övrigt - Ej fiskerelaterat
2024-07-27, 19:22 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
|
252 svar
81 662 visningar
0 gillar
|