Har en Z3 Compact som fungerat utmärkt under det halvår jag haft den.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fiskelur Samsung vs Sony?
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Jefvelberg Visa inläggUpplever du nåra av mina problem på din?
Annars tycker jag den funkar väl, löper smidigt att surfa runt. Jag har ju alltid "ngt på gång att kolla eller köpa" så jag har alltid tre webläsare med ca 15-20 websidor på varje igång, men det funkar allt som oftast utmärkt. Skönt att kunna ladda på laddningställ utan att behöva öppna portarna, fast sånt kan väl de flesta nu...
Gumman har en Iphone 5S och inte upplever jag den som markant vassare och snabbare, det lilla jag prövat vill säga... får inget "ha"-begär av att använda den...
Kommentera
-
Tackar för många bra svar och det lutar åt en Z3 och jag har snappat upp från säker källa att nya Z4 är på G och då lär det reas ut Z3.or till bra pris så avvaktar lite med inköp tills det sker ;-)
Cat S50 ser klart intressant ut och bör tåla det mesta och alltid *** med lite udda saker bara jag kunde hitta den i en butik nära mig för att klämma och känna lite på den först, men specen låter ju lovande iaf ;-)
Tar gärna emot fler tips och åsikter om någon känner för det.
Kommentera
-
Intressant tråd.. tycker ämnet är skitsvårt, det är så många aspekter som spelar in samtidigt. :X
Varning: infiniate amount of whining incoming.. ^^
* Nuvarande operativsystem, om man byter mellan iOS, Android, MS så upplever iaf jag att det är en massa krångel, och kostnader. Appar du betalt för måste du köpa igen, om du vill ha dem. Flytta telefonbok etc så behöver du köra det separat över mjukvara, bara en sådan sak, förr flyttade man bara simkortet och skiten följde med. Om man dessutom lägger till att man använder läs-/surfplattor så slutar plötsligt synkade appar att fungera, skall man köpa ny platta då med?
* Det finns vatten- och dammtåliga telefoner: nice. Men för oss som jobbar som hantverkare, i synnerhet i mitt fall ett snickeri som konstant har spån/damm i rotation.. man skulle behöva ett ordentligt skal, ett basic dammskydd är najs men hur länge räcker det? Får samma känsla när det gäller vattentålighet, heh.
* ..så, ordentligt skal? Kollat på dem, finns ju bra produkter i det här segmentet på marknaden. Men nästan uteslutande så har alla skalen ett minus. Antingen så förlorar man touch-känsla på skärmen. Eller så blir det sämre ljud. Eller så tar man sämre bilder. Eller så tar det evigheter att plocka ur telefonen ur skalet (mindre problem). Men i alla fallen så blir telefonen STÖRRE, och då kommer vi till nästa problem:
* Alla telefoner är så förbaskat stora! Med usel batterilängd ovanpå det. Så jag är hos en kund och bygger platsbyggd garderob, måste klämma mig in i små ytor, trycker bröstet mot en träskiva och crack: det var det glaset (inte hänt än, men stor skräck. :P), går ju inte ha telefonerna i vilken ficka som helst heller.. Eller; jag står i båten och fiskar, och vips hugger en rejäl gädda! Med ben-darr så böjar man sig över relingen för att plocka upp firren, glömmer mobilen som ligger i bröstfickan (för den får inte plats någon annanstans) och krack, det var den det..
Jag vet. Jag är världens gnällspjäll när det gäller det här. Men jag har en iPhone 4 sedan de kom ut, den är helt smockfull med damm och duktigt slö nu med tiden. Men den har hållit i 4,5 år och jag kan helt enkelt inte hitta ett alternativ jag vill lägga pengar på. Den första telefon som verkat intressant är Z3 Compact. Alla telefoner som kommer ut är så förbannat stora, jag vill ha en jag kan ha i fickan på jobbet eller när jag drar ut med båten.. jag skiter fullständigt i storleken på skärmen, har dator och läsplatta för att kolla större bilder. Däremot vill jag inte köpa någon öken-telefon bara för att jag kompromissat ner storleken! Var finns högkvalitativa mindre telefoner?
..och framförallt, så har jag en massa appar på iOS som används både på iPhone och på iPad. Gah. Så, Z3 Compact ser bäst ut på pappret, men där funderar jag ändå på om man isf skulle behöva ett skal. Och iPhone 6ans stora aber är just att jag både får en större telefon OCH måste skaffa ett skyddsfodral till det (så det blir gigantiskt), och jag tycker redan min iPhone 4 är för stor?
Skall man behöva gå runt med en midjeväska eller handväska bara för att bära på en telefon? :X
Tyvärr finns så mycket praktiska hjälpmedel i smartphones idag, som används på jobbet, annars hade jag dumpat dem direkt och grävt fram min gamla Ericsson T28. Batteriet räckte i 10-14 dagar om jag minns rätt. Fantastisk ljudkvalité. Går att skriva sms utan att kolla på skärmen. Praktiskt format, och en lucka som skyddar knapparna så man inte fickringer eller skadar fronten.
Fuck you smartphones, you're dumb.
/frustrerad
Kommentera
-
Om du kan få tag i en Z2 så bör du köpa den illa kvickt. Jag köpte min Z2 för drygt 3 månader sen för 3000kr precis när de höll på att plocka bort dom från hyllorna. Z2 är 6 månader äldre än Z3 med minimala skillnader (Z3: 200mzh snabbare processor, lite bättre batteritid och nån millimeter mindre). Annars är det samma kamera, skärm, etc etc.
Sony var smarta nog att plocka bort Z2 samt alla tillbehör totalt för att inte ta marknad från Z3. Så om du kan få tag i en så är det nog det bästa du kan få för 3000kr. Komplettera med Copter Screen protector (har räddat mina telefoner från spruckna skärmar i många år) och ett bakstycke/bumper så har du en idealisk fiskemobil.
skulle även råda dig att inte köra compact-versionerna, de må vara smidiga men en fullstor skärm är så sjukt mycket skönare.Senast ändrad av Doc.; 2015-03-30, 12:19.
Kommentera
-
Känner mig som åsnan mellan hötapparna i denna fråga ;-(
Men men läget är att jag ännu inte fått ändan ur vagnen och skaffat en ny lur men nu måste det ske för min nuvarande börjar bete sig mer än lovligt knäppt så en update och gärna åsikter om de lite nya förslagen, behoven och kraven är de samma som tidigare.
Sony Z3 är fortfarande den jag vill hitta men verkar svårt då den blivit ersatt några gånger men med lite tur kanske.
Kikat på Sony Xperia M4 Aqua som verkar vara en vettig budget variant och jo jag vet att kameran är lite sämre men tillräckligt bra har 13MP idag och det är helt OK.
Sedan kollade jag på Caterpillar S40 på mässan och den verkar ju också vettig en fördel med den är de dubbla sim korten så kan jag ha med mig båda numren men bara en lur, här är väl kameran ett frågetecken har inte testat den så någon som har?
Ja ja beslutsångesten är uppenbar så lite knuff i rätt riktning vore uppskattat ;-)
Kommentera
-
Ursprungligen postat av FiskFiskaren Visa inläggJag har en z1 Compact som varit jättebra, även om den nu börjat bli lite buggig ibland.
Att den är vattentålig är jättebra, halkade och ramlade i vattnet i somras under en fisketur, då var det skönt att den tålde vatten... =)
Men, jag skulle ALDRIG välja en Samsung framför Sony(sambon har haft 2) men fortfarande, iPhone är enligt mej den bästa luren. Hade en 4 som första smarta, inte vattentät men tålde en hel del fukt, damm o stryk ändå..
Kommentera
Foton
Collapse
-
Hej!
Är det någon som har något bra tips på hur man får bort intorkat fiskblod från insidan...1 Foto-
Kanal: Övrigt - Ej fiskerelaterat
2024-07-27, 19:22 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
|
252 svar
80 843 visningar
0 gillar
|