Staropramen Granat och Dark slinker ner utan problem
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Tips om god lager!
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av lausvik Visa inläggKalla.
Tyvärr har det blivit litet mycket fjoll-, pretto- och hipsteri över öldrickandet på senare tid. Fast det är ju förstås bara min (jag är en sådan där som bara säger stor stark när jag beställer) högst personliga åsikt.
En update på den här tråden angående öltunnan så kan jag inte säga att jag hittar den någonstans. Det kanske bara var ett test men nu verkar den inte finnas på något systembolag? Men hans öl finns på flaska och helt ärligt så görs de nog bättre på flaska än tunna. http://www.systembolaget.se/89279
Kommentera
-
Till och med finnarna, som i likhet med oss drabbats av systemet (fast de kallar det för Alko), är såpass civiliserade att man kan köpa sk mellanöl i butikerna och den fiska mellanölen är inte dålig. Rekommenderar, som ett allroundöl, Sandels. Balanserad beska, karaktär, 4,7 volymprocent. Kan inhandlas i (finska) livsmedelsbutiker eller i färjornas taxfreebutiker.
Kommentera
-
För procentjägare spelar ölsorten ingen roll.
Är man specimendrickare så kan en kväll börja med en Staropramen och avslutas med någon trendig IPA...Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2014-10-15, 08:32.sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!
Kommentera
-
Dricker inte alkohol överhuvudtaget numera (men var ölnörd från tiden då man trodde att det var skumma typer som samlades i någon glömd källare som drack den slags öl) men gamla favoriter var aecht schlenkerla rauchbier, red seal ale, fraoch heather ale (et måste för ölälskare men ska beställas hem från systemet), beergeek breakfast, podkovan svetlé lezak 12, nils oscar god lager, nils oscar kalasöl, castillon gueze, boon oude gueze mariage perfait, brooklyn chocolate stout, paulaner salvator, duvel, westvleteren 12, rochefort 10, westmalle dubbel, alba scotspine ale, brewdog punk ipa, fullers esb osv osv osv
Kommentera
-
Ursprungligen postat av janjoh Visa inläggDricker inte alkohol överhuvudtaget numera (men var ölnörd från tiden då man trodde att det var skumma typer som samlades i någon glömd källare som drack den slags öl) men gamla favoriter var aecht schlenkerla rauchbier, red seal ale, fraoch heather ale (et måste för ölälskare men ska beställas hem från systemet), beergeek breakfast, podkovan svetlé lezak 12, nils oscar god lager, nils oscar kalasöl, castillon gueze, boon oude gueze mariage perfait, brooklyn chocolate stout, paulaner salvator, duvel, westvleteren 12, rochefort 10, westmalle dubbel, alba scotspine ale, brewdog punk ipa, fullers esb osv osv osv
/ölnörd.
gillar för övrigt skepsismen mot ölnörderi i denna tråden. Det är ju säkert ett stort samhällsproblem. ..
När 90% av ölen som säljs på bolaget är av typen som a-lagare föredrar vill jag påstå att vårt land och dess invånare har andra problem.
Mer finess och smak och mindre blask åt folket.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Sg Visa inläggÅtminstone en som vet vad han talar om.
/ölnörd.
gillar för övrigt skepsismen mot ölnörderi i denna tråden. Det är ju säkert ett stort samhällsproblem. ..
När 90% av ölen som säljs på bolaget är av typen som a-lagare föredrar vill jag påstå att vårt land och dess invånare har andra problem.
Mer finess och smak och mindre blask åt folket.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Träben Visa inläggProblemet med ölnörderi är väl inte att öl är gott eller inte, eller att det är nördigt. Problemet är väl attityden som ofta ingår i nörderiet som innebär elitism och snobbism. Iofs ett problem med det mesta nörderi.
Sen är det klart att ju längre man nördar in sig i något ju lägre blir förståelsen för de som inte har samma intresse och samtidigt blir det svårare för en själv att få thrills.
Även om jag själv druckit industrilager förr har jag idag svårt att förstå varför andra gör det och varför jag själv gjorde det tidigare. Precis på samma sätt som rätt många har svårt att förstå varför jag åker till Köpenhamn och handlar öl för 150dk stycket när det finns öl på lokala systembolaget.
Oavsett tycker jag det är bra att fler och fler får upp ögonen för alternativen till vanliga stora starka då smak och intresse enligt mig är en sundare inställning till alkohol än vad jag upplever att the average Svensson har.
Kommentera
-
mitt lagertips är
Skebo Triple Gold Bitter (nr 88294) -- huuva va god
annars gillar jag
zlatopramen
pilsner urquell
arboga
lite mer smakrika:
Nils Oscar Hop Yard IPA (nr 1493) -- humle humle humle
Westmalle Tripel (nr 1684) -- bästa trappisten
det var mina tips
kalla mig gnällig men jag köper inget signerat Per MorbergSenast ändrad av Cobrak; 2014-10-17, 10:36.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Hej!
Är det någon som har något bra tips på hur man får bort intorkat fiskblod från insidan...1 Foto-
Kanal: Övrigt - Ej fiskerelaterat
2024-07-27, 19:22 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
|
252 svar
81 042 visningar
0 gillar
|