Brinner det i knutarna kan man ju åka till en fysisk butik, det gör jag allltid om jag "måste" ha något inom två veckor. Men det är frustrerande ja!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Posten, ett jävla skämt!
Collapse
X
-
Problemet är ju att Posten kostar som en premiumtjänst, då förväntar man sig premiumtjänstkvalitet, inte "China post kvalitet". Eller så är Posten mer eller mindre kompatibla med olika länders postsystem då vissa går väldigt snabbt (som UK Royal mail t.ex).
Peter
Kommentera
-
Ursprungligen postat av wolw Visa inläggProblemet är ju att Posten kostar som en premiumtjänst, då förväntar man sig premiumtjänstkvalitet, inte "China post kvalitet". Eller så är Posten mer eller mindre kompatibla med olika länders postsystem då vissa går väldigt snabbt (som UK Royal mail t.ex).
Peter
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Kattman" Jobbar du på Posten? Känns som det med tanke på ditt svar!"
Jag har ingen som helst koppling till det kunglige trumpet verket, mer än att även jag drabbas av deras "service". Ville bara poängtera att det kanske finns värre saker i livet än att behöva klara sig utan lite fiskeprylar några dagar.
Du kunde T.ex. råka ut för an skada som sätta stopp för de fiske metoden du brunnit för i många år.
Allt ska sättas i perspektiv och jag tyckte bara att din reaktion var en smula överdrivit med tanken på brottet som posten skulle hängas för.
Men, va fan? Vi storma posten med brinnande facklor i högsta hugget!
Vem är med? Nu ta vi de J***A!
Tvivlar på att något förändras för det bara.
Tyvärr händer detta ofta med posten och vissa andra bolag i Sverige, så klart som fan man lackar. När jag beställer grejer från Kina och de skickar det gratis brukar jag inte reagera om de kommer efter 35-60dagar men då har jag ändå valt det och inte betalat hutlösa priser för det.
Men absolut jag ska vara glad om jag vaknar imorgon eller har ett jobb att åka till.
Kommentera
-
Sedan är ju allt en fråga om hur envis du är, och står på dig om du blivit behandlat orätt.
Jag kan säga att jag drabbats av en bunke incidenter som så många andra, men står man på sig är saklig oftast med stöd av lagen så får man rätt.
Inte sällan jag sluppit betala eller fått tillbaka hela summor eller del av summan genom att vara "jobbig/obekväm" Vill även klargöra att jag inte satt detta i system utan att jag snarare gett mig fasiken på att de inte ska komma undan när de gjort fel.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av tessina Visa inläggPosten har blivit ett skämt, tyvärr.. Jag jobbade där mellan 97-11 och såg förfallet från första parkett!
Kommentera
-
När jag beställer från "kina" så brukar jag ta den längsta frakt tiden, ändå dröjer de inte mer än 1 vecka att få hem skiten fast de står att de "ska" ta 2 till 4 månader. (Och den frakten är oftast gratis!)
Har mer elr mindre givit upp hoppet på posten när de gäller dyra grejor man beställer, känner folk som blivit av med fälgar, bromsskrivor osv... Hur i helvete kan de bara slarva bort såna grejor?? Att de händer att ett litet brev med 2st trekrokar försvinner då och då är ju en helt annan sak...
Brukar i alla fall undvika att beställa dyrare grejor än 500kr när de skickas igenom posten, då blir de hellre DHL.
DHL brukar i alla fall sköta sig bra med grejorna, fast de står att man inte var anträffbar vid tiden de ringde på dörren... Och man har mer eller mindre suttit precis innan för dörren hela dagen och bara stirrat ut i fönstret av längtan efter paketet.
Tror dock jag beställt runt 50 st grejer med DHL än så länge går de bra, fast man får räkna med att hämta skiten på utlämningsstället ändå.Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Hej!
Är det någon som har något bra tips på hur man får bort intorkat fiskblod från insidan...1 Foto-
Kanal: Övrigt - Ej fiskerelaterat
2024-07-27, 19:22 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
|
252 svar
82 201 visningar
0 gillar
|