Visst är det kul att hitta sina egna ställen och komma på hur man skall göra själv. Men att få en liten tjuvstart och faktiskt vara med om att dra upp ett flertal fiskar gör mycket för självförtroendet. Och just de första tankesätten vid fisket är ganska bra att få hjälp med (tyckte i alla fall undertecknad).
Men du har rätt , vist växer självförtroendet när man får fisk, även med hjälp .
Så jag är tacksam för alla råd och hjälp jag kan få
BeBest
Finns mycket info på hans sida.
Ser bra ut !
Ska ta en närmare titt och försöka övertala någon kompis :=)
Min bror är sportfiskare men väldigt upptagen , vet att jag kan få mycket råd av honom .
Men råd och hjälp man får från detta forum är värt gult –
Tänkte på hur mina tankar snurrat kring brorsan , tyckte han hade fått någon ”fiskeknäpp” , hur kan man lägga ut så mycket pengar på utrustning när man kan meta för max 30 kr , bra pinne i skogen – lina – flöte – krok VIPS har man ett metspö – kast spö ?? man får väl ingen fisk om man kastar i grejer i vattnet …,binda flugor – blä … sjukaste var att han slängde tillbaka fisken . Köpa fiske filmer ?? – skaffa ett liv !!
NU är jag såld – fiskar nästan varje dag …
Ska fostra min son till en riktig fiskare (går rätt bra ) får jag hjälp med rullatorn när den tiden kommer :=) gäller att planera eller hur ? *skratt*
Ha en bra dag !
//Cath
Kommentera