Fan vilket gnäll det är så fort någon lägger in en tråd som liknar en annan. För den som är helt grön på det här forumet är det kanske inget alternativ att sätta sig och gå igenom tusentals gamla trådar. Om det är en sån otrolig ansträngning att svara på en tråd som påminner om en gammal så är det väl bara att låta bli. Dock finns det många viktigpettrar som mer än gärna hellre kommenterar att det finns femtioelva liknande inlägg, än att faktiskt ge ett vettigt svar.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
"Använd sökfunktionen innan ni postar..."
Collapse
X
-
Herikno, det ligger något i vad du säger, MEN!!!!!
Istället för att säga till att folk ska sluta gnälla kan man ju förvänta sig av folk att de tänker längre än vad näsan räcker när de startar nya trådar.
Exempel:
Hmm jag ska fiska i öresund, undrar om någon redan tagit upp möjliga fiskeplatser i sundet... äähh jag startar en egen tråd...!!
Lösning:
Nej! Jag söker på Öresund och ser vad jag får fram istället för det har med all säkerhet redan tagits upp flera gånger. [hittade 50 trådar på en sökning om Öresund] där hade man nog hittat vad man sökte efter.
Så enkelt är det att lösa problemet med 20 trådar om en och samma sak.
Kommentera
-
Klart man måste få fråga utan att folk tar illa upp ... fisket förändras ju lite från årstid till årstid eller från år till år. Enbra plats ett år behöver inte vara det ett annat.
Var snälla mot de som är nya på sidan så blir det mycket bättre stämning i slutändan.C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller
Bli medlem i Sportfiskarna Här!
Svar på vanliga frågor hittar ni Här
Fiskesnacks regler hittar ni Här
Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom
Kommentera
-
Håller med Danne, det är ofta trådar spårar ur efter några inlägg, så man ids inte läsa allt skräp, utan skapar en ny, ren tråd istället. För övrigt är det väl så att om man orkar skriva ett inlägg som ondgör sig över att ämnet tagits upp förut, så kan man ju lika gärna svara på tråden, det kräver lika mycket energi. Annars är det ju enkelt att hänvisa till den gamla tråden.
Kommentera
-
Fogelberg: Jag håller med dig, självklart vore det ju toppen om alla gjorde så, MEN det som retar mig är att vilken jävla tråd man än går in och läser så står det alltid att läsa att den tråden finns det redan 78 st av och det är det som jag retar mig på. Om det är den jargongen som blir gällande törs väl ingen snart ställa frågor om saker och ting då det gnälls så förbannat om man ställer en fråga som redan besvarats för tre år sedan.
Bergman: Helt riktigt! För den nye på detta forum är det svårt att hålla koll på allt som redan ventilerats här. Dessutom kan det ju vara intressant att få lite nya åsikter i vissa ämnen då t.ex. utrustningar tenderar att förändras från år till år.Senast ändrad av Gäddhängke; 2005-04-01, 17:16.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av henriknoFogelberg: Jag håller med dig, självklart vore det ju toppen om alla gjorde så, MEN det som retar mig är att vilken jävla tråd man än går in och läser så står det alltid att läsa att den tråden finns det redan 78 st av och det är det som jag retar mig på. Om det är den jargongen som blir gällande törs väl ingen snart ställa frågor om saker och ting då det gnälls så förbannat om man ställer en fråga som redan besvarats för tre år sedan.
Bergman: Helt riktigt! För den nye på detta forum är det svårt att hålla koll på allt som redan ventilerats här. Dessutom kan det ju vara intressant att få lite nya åsikter i vissa ämnen då t.ex. utrustningar tenderar att förändras från år till år.
/D
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Danne67Överlag så är det väl så att väldigt många saker som tas upp redan finns sen tidigare. MEN det skulle vara bra tråkigt om man bara letade runt i gamla trådar. Om forumet skall fortsätta att vara populärt, så måste man nog låta frågorna få komma upp igen. Utan dom levande trådarna så skulle i alla fall inte jag tycka att det var så speciellt intressant att gå in här.
/D
I mitt fall, när jag blev medlem här, först läste jag nästan alla trådar som verkade intressanta i alla kategorier. Och jag menar det! Jag tror att jag spenderade veckor tills jag läste "färdigt". Och jag använder mkt sökfunktionen och när jag hittar nåt viktigt kopierar jag i ett doc och, så småningom, skriver jag ut det som efteråt hamnar i en av mina pärmar. Jag tycker mkt att gå tillbaka och läsa saker och ting. Om ni skulle se mina pärmar ni skulle inte tro hur mkt info och fakta fick jag ifrån forumet (mkt av det som jag har i mina pärmar kommer från internet men pga. tips från forumet).
Men ibland nivån här sjunker så drastikt att jag undrar varför besöker jag sidan. Men igen kommer några intressanta inlägg som gör att jag blir sugen. Sånt är livet!
Det som går mig mest på nerverna är alla dessa guest som bara hackar, egentligen är medlemar som inte vågar stå för det som de skriver och gör detta anonymnt.Tight lines!
CDan
Proffs på att lära masken att simma.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av CDanDu har delvis rätt men jag tror att det slöar hela forumet att bara diskutera samma saker på låg nivå.
I mitt fall, när jag blev medlem här, först läste jag nästan alla trådar som verkade intressanta i alla kategorier. Och jag menar det! Jag tror att jag spenderade veckor tills jag läste "färdigt". Och jag använder mkt sökfunktionen och när jag hittar nåt viktigt kopierar jag i ett doc och, så småningom, skriver jag ut det som efteråt hamnar i en av mina pärmar. Jag tycker mkt att gå tillbaka och läsa saker och ting. Om ni skulle se mina pärmar ni skulle inte tro hur mkt info och fakta fick jag ifrån forumet (mkt av det som jag har i mina pärmar kommer från internet men pga. tips från forumet).
Men ibland nivån här sjunker så drastikt att jag undrar varför besöker jag sidan. Men igen kommer några intressanta inlägg som gör att jag blir sugen. Sånt är livet!
Det som går mig mest på nerverna är alla dessa guest som bara hackar, egentligen är medlemar som inte vågar stå för det som de skriver och gör detta anonymnt.
Men om man bortser från vissa personer som p g a dumhet eller bara för att djävlas sätter nya lågvattenmärken, så tycker jag att det är bra att man med jämna mellanrum förnyar trådarna. (Satt också och läste igenom de flesta trådarna när jag blev medlem, men är inte speciellt duktig på att kopiera och spara materialet.)
/D
Kommentera
Foton
Collapse
-
Hej!
Är det någon som har något bra tips på hur man får bort intorkat fiskblod från insidan...1 Foto-
Kanal: Övrigt - Ej fiskerelaterat
2024-07-27, 19:22 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
|
252 svar
81 659 visningar
0 gillar
|