-Varde ljus! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

-Varde ljus!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• -Varde ljus!

YEEHAH !!!
    Elen som "lyst" med sin frånvaro sen i lördags eftermiddag, är idag med i leken igen. Provisoriskt dock - men vadå stearinljus finns ju inte längre att få tag på

Prov och driv burken med levande ljus istället för el! Har du och dina ägor klarat oskadade?

Kommentera

Samma här, fick kl 15 idag tillbaks den tredje fasen som fattats sen i lördags natt, skönt med vatten och tvättmaskin.

Kommentera

Ursprungligen postat av Stizo
        Prov och driv burken med levande ljus istället för el! Har du och dina ägor klarat oskadade?
        Så sjukt desperat, att jag skulle försöka driva computern me stearin ......... har jag faktiskt varit kan jag avslöja .
        I detta fallet får jag väl säga att jag är lycklig som inte äger skog i småland iaf. Men min hyresvärd äger ett 20 tal hektar skog som fått sin beskärda del av "vindpustarna"(De finns dock de som är värre drabbade). I vilket fall blir det väl att spendera ett antal veckor i skogen framöver, för att rädda det som räddas kan

Kommentera

Ursprungligen postat av knota
          Samma här, fick kl 15 idag tillbaks den tredje fasen som fattats sen i lördags natt, skönt med vatten och tvättmaskin.

Kommentera

MM hemma i halland på släktgården e de ca 10000 kubikmeter som åkt ner i stormarna, inte roligt.... man önskar man kunde vara hemma och och hjälpa till i förödelsen isället för att sitta i Uppsala och plugga inför tenta på tisdag urk... men de finns de som har de värre, ex dem som inte får ngt kontrakt på virke, vilket vi fick tack vare lågvarigt medlemskap i Södra...

Kommentera

undrar om det drabbar oss som ska sälja skog här i dalarna med? Min vanliga jävla otur i såna fall
              my precious....

Kommentera

Du skall nog inte gnälla! Du skall vara glad att du inte bor där nere istället...

Kommentera

Det är många årsproduktioner skog som måste tas omhand nu och det måste ske innan våren helst. Dessvärre finns inte kapacitet att klara den uppgiften. Varken skogsmaskiner, lastbilar, sågverk eller pappersindustri har sån kapacitet.
                  Det betyder att efterfrågan på virke snart ligger på noll i samband med att alla lager fyllts över sina bräddar. Resten måste säljas utomlands till dumpade priser.
                  Det är inte bara de nerblåsta träden som ligger illa till även trädens ägare gör det om inte staten går in och täcker een del av förlusterna och kostnaderna för återplanteringen.
                  Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Ursprungligen postat av BeBest
                    Det är många årsproduktioner skog som måste tas omhand nu och det måste ske innan våren helst. Dessvärre finns inte kapacitet att klara den uppgiften. Varken skogsmaskiner, lastbilar, sågverk eller pappersindustri har sån kapacitet.
                    Det betyder att efterfrågan på virke snart ligger på noll i samband med att alla lager fyllts över sina bräddar. Resten måste säljas utomlands till dumpade priser.
                    Det är inte bara de nerblåsta träden som ligger illa till även trädens ägare gör det om inte staten går in och täcker een del av förlusterna och kostnaderna för återplanteringen.
                    Offtopic:
                    Bebest, Varför ska staten gå in och täcka förlusterna?
                    Om jag satsar pengar i något så får jag försäkra mig ifall jag inte vill ta risker.

Spontant är min reaktion så men jag har inte fördjupat mig i frågan.
                    Ola

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av BeBest, 2004-08-27, 19:52
                    12 svar
                    1 426 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Mathias 70  
                    Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
                    259 svar
                    86 892 visningar
                    0 gillar